بازدید 2519

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نقض قوانین بین‌المللی است

وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه که از سوی قانون‌گذاران آمریکایی ارائه شده است، نقض قوانین بین‌المللی است و مقامات اتحادیه اروپا باید علیه آن اقدام کنند.
کد خبر: ۷۱۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 31 July 2017
وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه که از سوی قانون‌گذاران آمریکایی ارائه شده است، نقض قوانین بین‌المللی است و مقامات اتحادیه اروپا باید علیه آن اقدام کنند.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی وزیر اقتصاد آلمان امروز طی سخنانی گفت: تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو که از سوی قانون‌گذاران آمریکایی ارائه شده است، ناقض قوانین بین‌المللی است و بروکسل باید اقداماتی را برای مقابله با آن صورت دهد.

بریگیت زیپریس ادامه داد: ساده و آشکار می‌گوییم ما این تحریم‌ها را ناقض قوانین بین‌المللی می‌دانیم.

این مقام آلمانی ادامه داد: البته ما خواهان جنگ تجاری نیستیم، اما مهم است که کمیسیون اروپایی به دنبال مقابله با این اقدامات آمریکا باشد.

وی ادامه داد: آمریکا نمی‌تواند شرکت‌های آلمانی را به دلیل فعالیت اقتصادی در کشورهای ثالث مجازات کند. هفته گذشته کنگره آمریکا تصمیم گرفت تا به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و الحاق شبه‌جریزه کریمه به خاک روسیه، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور وضع کند،‌ البته این طرح هنوز به امضای دونالد ترامپ نرسیده است. این نخستین بار است که آمریکا بدون هماهنگی با اروپایی‌ها دست به اقدام علیه مسکو زده است. به نظر می‌رسد طرح تحریم‌های جدید علیه روسیه، پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورداستریم2 را که گاز روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد، هدف قرار خواهد داد.

در صورت توسعه این خط لوله آلمان به هاب انرژی اروپا تبدیل خواهد شد. تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بخش راه‌آهن، صنعت بانک، اقتصاد روسیه و صنعت دفاعی این کشور را هدف قرار می‌دهد. پیشتر نیز صدراعظم اتریش و وزیر امور خارجه آلمان به طرح تحریم‌های جدید واشنگتن علیه روسیه اعتراض کرده بودند.

منتقدان معتقدند این تحریم‌ها به نفع اقتصاد آمریکا خواهد بود اما امنیت انرژی اروپا را مختل خواهد کرد و در راستای نگاه " آمریکا در اولویت" ترامپ هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان