بازدید 1812

تنش در ونزوئلا بر سر میزان مشارکت در انتخابات

در حالی که دولت و مخالفان ونزوئلایی در مورد میزان مشارکت در انتخابات مجلس قانون اساسی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، «مادورو» از پیروزی در انتخابات روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 31 July 2017
در حالی که دولت و مخالفان ونزوئلایی در مورد میزان مشارکت در انتخابات مجلس قانون اساسی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، «مادورو» از پیروزی در انتخابات روز گذشته خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، کمیسیون ملی انتخابات ونزوئلا از مشارکت ۸ میلیون نفری مردم این کشور در انتخابات مجلس قانون اساسی این کشور که دیروز یکشنبه برگزار شد و متعاقب آن «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، از پیروزی در این انتخابات سخن گفت. 

مادورو که در جمع هواداران خود سخن می گفت پیروزی در انتخابات مجلس قانون اساسی را بزرگترین پیروزی انقلاب ونزوئلا در ۱۸ سال گذشته خواند.

این در حالی است که مخالفان دولت ونزوئلا موضوع مشارکت ۸ میلیون نفری در انتخابات دیروز را قبول نداشته و ادعای دولت در این رابطه را نادرست می داند.

مخالفان معتقدند که مادور با هدف قرادادن مجلس قانون اساسی در برابر پارلمان که مخالفان اکثریت را در آن دارند، اقدام به برگزاری انتخابات روز یکشنبه کرده است.

نکته مهم در این رابطه آن است که مجلس قانون اساسی توانایی تعطیل کردن پارلمان را دارد.

مخالفان مدعی هستند که مادورو این اقدام را در راستای تدوام دولت خود انجام می دهد حال آنکه معترضین خواهان برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

اما مادورو که ناآرامی های اخیر را نتیجه کودتای اقتصادی اپوزیسیون غربگرا می داند، می گوید بازنویسی قانون اساسی تنها راه نجات کشور از ورطه بحران است.

 این در حالی است که آمریکا برای دامن زدن به فتنه موجود، تهدید کرده که تشکیل مجلس مؤسسان با ۵۴۵ عضو، می تواند تحریم های شدید علیه ونزوئلا را شامل شود و حتی صنعت نفت این کشور را به مخاطره بیندازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل