بازدید 3557

شمار قربانیان بحران ونزوئلا به ۱۲۰ نفر رسید

کد خبر: ۷۱۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 31 July 2017
با کشته شدن ۱۰ نفر دیگر در اعتراضات ونزوئلا شمار قربانیان تحولات اخیر این کشور به ۱۲۰ نفر رسید.

به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، ونزوئلا در حالی خود را تا ساعاتی دیگر آماده شنیدن نتایج اولیه همه پرسی اصلاح قانون اساسی می کند که روز گذشته شهرهای مختلف این کشور نفت خیز آمریکای لاتین صحنه درگیری پلیس ضد شورش با مردمی بود که به تحریک اپوزیسون غربگرای حاکم بر پارلمان به خیابان ها آمده بودند.

 نتیجه آنکه طرفین اعم از مخالفین و موافقین دولت چپگرای ونزوئلا، در این درگیری ها تلفات دادند که شمار آنها دستکم ۱۰ نفر اعلام می شود. در میان قربانیان اسامی یکی از رهبران جوان اپوزیسیون، یکی از نامزدهای چپگرای مجلس مؤسسان و حتی یک نیروی نظامی به چشم می خورد.

به این ترتیب، شمار قربانیان بحران سیاسی ونزوئلا که از ماه میلادی آوریل اوج گرفته است؛ به ۱۲۰ نفر رسید.

نقطه اوج درگیری ها، تصمیم «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا به برگزاری همه پرسی با هدف تشکیل مجلس مؤسسان است که از قدرت بازنویسی قانون اساسی و انحلال پارلمان راستگرا برخوردار خواهد بود.

حالا اپوزیسون مدعی است که مادورو این اقدام را در راستای تدوام دولت خود انجام می دهد حال آنکه معترضین خواهان برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

اما مادورو که ناآرامی های اخیر را نتیجه کودتای اقتصادی اپوزیسیون غربگرا می داند، می گوید بازنویسی قانون اساسی تنها راه نجات کشور از ورطه بحران است.

 این در حالی است که آمریکا برای دامن زدن به فتنه موجود، تهدید کرده که تشکیل مجلس مؤسسان با ۵۴۵ عضو، می تواند تحریم های شدید علیه ونزوئلا را شامل شود و حتی صنعت نفت این کشور را به مخاطره بیاندازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها