بازدید 10214

شوک جدید ترافیکی در معابر پایتخت

گرمای کم‌سابقه و انتخاب مرداد برای تهرانگردی، گره ترافیکی در بزرگراه‌ها درست کرد
کد خبر: ۷۱۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 31 July 2017
پایتخت‌نشین‌ها طی روزهای اخیر از بابت تشدید دوباره حجم ترافیک، غافلگیر شدند. بار سنگین تردد خودروها در میانه تابستان، وضعیت برخی معابر بزرگراهی را مشابه روزهای نیمه دوم سال کرده است. بررسی‌ها درباره منشا افزایش اخیر حجم ترافیک، از نقش 4 عنصر حکایت دارد که مهم‌ترین آنها، «بروز گرمای کم‌سابقه هوای پایتخت» و «افزایش تقاضای سفر به قصد خرید و تهرانگردی در ماه مرداد» است. افزایش دما، سهم سفر با خودروی شخصی را افزایش داده است. مقامات «راهور» برای کاهش میل به استفاده از خودروی شخصی، دو راهکار مطرح می‌کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، چهار عنصر تشدید‌کننده ترافیک ماه میانی تابستان توسط پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت شناسایی و معرفی شد. رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن شناسایی و تشریح این عناصر، از بغرنج شدن وضعیت ترافیک تهران خبر داد و دو راهکار توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو و نیز اخذ «عوارض تردد» از بخشی از معابر اصلی و پرترافیک شهر را به‌عنوان تنها راهکار نجات پایتخت از وضع کنونی معرفی کرد. طی روزهای سپری شده از مرداد ماه حجم خودروهای عبوری از معابر تهران در بسیاری از نقاط شهر به شکل محسوس افزایش یافته و این موضوع به «افزایش زمان سفر» در ساعات پیک ترافیک منجر شده است. تشدید محسوس ترافیک در میانه تابستان در حالی که تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها همچنان ادامه دارد، سوال‌برانگیز شده است.

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، ضمن تایید افزایش ترافیک در ایام سپری شده از ماه میانی تابستان در مقایسه با ترافیک تیرماه، چهار عنصر تشدید‌کننده ترافیک در این ماه را شناسایی و تشریح کرد. به گفته وی، نخستین و مهم‌ترین عنصر موثر بر ترافیک این ماه، گرمای کم‌سابقه هوا بوده که انگیزه استفاده از خودروی شخصی را در میان شهروندان افزایش داده است. در یکی، دو هفته اخیر بعضی‌ روزها دمای هوای تهران از 40 درجه نیز فراتر رفت و این موضوع موجب شد تمایل شهروندان برای استفاده از خودروی شخصی که قاعدتا به سیستم سرمایشی مجهز است، بیشتر شود و حتی برخی از کسانی که در هفته‌ها و ماه‌های قبل از حمل‌ونقل عمومی برای سفرهای درون‌شهری استفاده می‌کردند، طی این ایام به دلیل گرمای هوا خودروی شخصی را برای سفر آسان و بدون دغدغه گرما انتخاب کرده‌اند. افزون بر این، در روزهای گرم طبعا بسیاری از شهروندان سفرهای خود را به ساعت 17 به بعد موکول می‌کنند و در نتیجه در ساعات پیک ترافیک عصرگاهی شاهد افزایش چشمگیر حجم خودروها در روزهای اخیر بوده‌ایم.

سردار مهماندار از «نامعادله ورود و خروج خودروها به شبکه معابر تهران» به‌عنوان عنصر دیگر تشدیدکننده ترافیک که نه تنها در ماه جاری بلکه در تمام سال موجب تشدید ترافیک می‌شود، یاد کرد و توضیح داد: روزانه 1000 دستگاه خودروی جدید در تهران پلاک می‌شود و این در حالی است که آمار خروج خودروهای فرسوده در روز، یک دهم این رقم یعنی فقط 100 دستگاه است. بنابراین به تعداد متقاضیان استفاده از شبکه معابر تهران روز به روز افزوده می‌شود و این در حالی است که گنجایش معابر شهر تهران تکمیل شده و عرصه شهر نیز محدود است و نمی‌توان تمام آن را به خودروها اختصاص داد.

سومین عنصر تشدیدکننده ترافیک در ماه میانی تابستان از نگاه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، «انتخاب مرداد به منظور سفرهای با قصد تفریح و تفرج تابستانی در داخل محدوده شهر» است که تاثیر زیادی در بروز وضعیت کنونی دارد. از آنجا که در ابتدا و انتهای ماه گذشته، دو نوبت تعطیلات پیاپی وجود داشت، بسیاری از شهروندان این ایام را برای سفر انتخاب کردند. از سوی دیگر عده‌ای ترجیح می‌دهند در تیرماه و قبل از اینکه دمای هوا به اوج میانه تابستان برسد، سفر کنند. به این ترتیب کسانی که ماه گذشته را برای سفر انتخاب کرده بودند، مرداد را که یک ماه استثنایی و بدون تعطیلات در تابستان امسال محسوب می‌شود و هوا نیز در ایام این ماه علی‌القاعده گرم‌تر از تیر است را به‌عنوان زمان مناسب برای اقامت در تهران برگزیده‌اند. طبیعی است با توجه به فراغت فرزندان از تحصیل در تابستان، خانواده‌ها از ایام مرداد برای سفرهای درو‌ن‌شهری با قصد تفریح و تفرج استفاده می‌کنند. در نتیجه این نوع تقاضای سفر، تشدید ترافیک معابر در مردادماه امری قابل انتظار است.

سردار مهماندار در ادامه، چهارمین عنصر اثرگذار بر میزان ترافیک روزهای اخیر را افزایش مهاجرت به تهران با هدف اشتغال، آن ‌هم عمدتا از طریق مسافرکشی برشمرد و به «دنیای اقتصاد» گفت: در کل ایام سال به دلیل مشکل اشتغال در کشور،‌ عده‌ای به تهران مهاجرت می‌کنند و عمدتا مقصود آنها از این مهاجرت، اشتغال به مسافرکشی است. این مسافرت‌ها در تابستان امسال نیز بر ترافیک اثر گذاشته است. تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد»‌ حاکی از آن است که در تابستان امسال به دنبال رونق گرفتن و فراگیر شدن آژانس‌های اینترنتی، تمایل مهاجران به مسافرکشی در تهران بیشتر شده و این موضوع را می‌توان با مشاهده ازدیاد خودروهای پلاک شهرستان در معابر پایتخت نیز تایید کرد.

راهکار حل معضل ترافیک از نگاه پلیس

به گزارش «دنیای اقتصاد»، سردار مهماندار معتقد است وضعیت ترافیک تهران بغرنج شده و در این رابطه توضیح می‌دهد: ترافیک تهران در حال حاضر با وجود بیش از چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتورسیکلت، به نقطه «اشباع» رسیده و در نتیجه هر یک از مولفه‌های موثر بر ترافیک که دچار تغییر هر چند جزئی شود، اثر آن بلافاصله در معابر شهر به شکل بروز «گره ترافیکی» قابل مشاهده است و عموم مردم متوجه تغییر در میزان ترافیک به ویژه در ساعات پیک می‌شوند.

وی در ادامه به تشریح تنها راهکار حل معضل ترافیک تهران پرداخت و اظهار کرد: با وجود تلاش‌هایی که برای بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی در تهران صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب وجود دارد. سردار مهماندار افزود: تنها راهکار حل معضل ترافیک تهران این است که از انگیزه سفر با خودرو شخصی در طول هفته کاسته شود. برای این منظور قبل از هر چیز باید کمیت و کیفیت شبکه حمل‌ونقل عمومی پایتخت به ویژه مترو که یک مد حمل‌ونقلی آسان، سریع و انبوه‌بر محسوب می‌شود، ارتقا یابد. افزون بر این و در گام دوم، اخذ عوارض تردد از برخی معابر پرترافیک شهر نیز به‌عنوان راهکار بازدارنده استفاده از خودروی شخصی در سفرهای درون‌شهری روزمره باید مورد توجه قرار گیرد. به گفته وی، «اعمال محدودیت‌های جدید تردد با تعریف رینگ مورد نیاز محدودیت شامل معابر پرترافیک بدون مولفه جریمه و تحت عناوینی مثل پرداخت عوارض تردد» می‌تواند میل به استفاده از خودروی شخصی را کاهش دهد. سردار مهماندار ابراز امیدواری کرد در دوره جدید مدیریت شهری به این دو مورد از پیشنهادهای کلیدی پلیس راهنمایی و رانندگی برای مهار ترافیک به‌صورت ویژه توجه شود و یادآور شد: تنها راه مهار ترافیک تهران این است که تهرانی‌ها همچون بسیاری از شهروندان ابرشهرهای پیشرفته، حمل‌ونقل عمومی را جایگزین استفاده از خودروی شخصی کنند و استفاده از خودروی شخصی برای تمام اقشار اعم از کم‌درآمد و پردرآمد به روزهای آخر هفته و تقاضای سفرهای تفریحی و تفرجی اختصاص یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه سرانه مالکیت خودروها در بسیاری از کشورهای پیشرفته از تهران بیشتر است، ارتباط میان این شاخص و ترافیک تهران را رد کرد و گفت: مساله اصلی ترافیک تهران «میزان استفاده از خودروی شخصی» است که باید از طریق توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کاهش یابد. به گزارش «دنیای اقتصاد»،‌ آمارهای شهرداری و گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز نشان می‌دهد بین 45 تا 50 درصد از سفرهای درون شهری روزانه تهران با خودرو شخصی انجام می‌شود. برابر آخرین آمار، شمار سفرهای درون‌شهری روزانه تهران 18 میلیون و 600 هزار سفر است که تقریبا نیمی از این میزان با خودروی شخصی انجام می‌شود و سهم مترو به‌عنوان پراستفاده‌ترین مد حمل‌ونقل عمومی در شهرهای جهان، در تهران بین 16 تا 18 درصد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۳
افزایش تعداد خودروها به دلیل میل خرید خودرو هم عامل بی تأثیری نیست.
گرفتن عوارض برای حرکت در شهر؟؟؟؟!!!!!!
فکر کنم به جای حقوق دادن به این افراد، باید ازشون عوارض اشغال پست دولتی گرفت!
مساله اینجاست که خیلی از ما علاقه ای به استفاده از ماشین شخصی نداریم، ولی سیستم حمل و نقل عمومی خیلی ایراد داره، من ساکن غرب هستم، باغ فیض، محله ما بین 4 اتوبان هست، ولی در این محله یک ایستگاه تاکسی هم نیست و با توجه به جانمایی و امنیت پایین مسافربرهای شخصی ناچارم هرروز با ماشین خودم برم و بیام، و روزانه 3 ساعت (خوشبینانه) در ترافیک باشم. در صورتیکه اگر یک خط مترو زیر اتوبان همت ساخته بشه، و در تقاطع ها شلوغ ایستگاههای تاکسی و اتوبوس قرار داده بشه، من این مسیر رو حدااکثر در 1 ساعت طی میکنم. ضمن اینکه آخرین ایستگاه تاکسی در اتوبان همت ، در جنت آباد هست. حالا حساب کنید ساکنین دریاچه چطور باید این مسیر طولانی رو برن و بیان!!امیدوارم با اومدن شهردار جدید هر چ سریعتر مترو رو سروسامان بدن
من علیرغم اینکه از طرفداران هوای پاک و محیط زیست هستم به هیج وجه حاضر نیستم در این هوای گرم از خودرو های عمومی استفاده کنم. زیرا در مترو و اتوبوس ها از فشار و بوی بد گرما کلافه می شوی در تاکسی ها هم از گرما و تمیز نبودن اغلب خودرو ها آزرده چون تاکسی ها کولر خود را روشن نمی کنند.
اولا گرفتن عوارض و حق تردد و این چیزا راه حل موضوع نیست فقط به ضرر مردم ضعیفه کسیکه پولداره به راحتی با خودرو شخصی تردد میکند و ککش هم نمیگزه و نکته مهم اینه که باید به سردار محترم عرض شود که اگه افراد از خودرو شخصی استفاده نکنند وسایل حمل و نقل عمومی که همین الان هم مشکل دارند چکونه جوابگو خواهند بود؟؟؟؟ یه ضرب المثل قدیمی میگه اول چاه رو بکن بعد مناره رو بدزد. بابا به فکر راه حل اساسی باشید پدر این ملت در آمد آخه این چه زندگی که این ملت دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين مسير هائي كه براي مترو طراحي شده افتضاحه انگار يه عده ميخواستند مردم همينطور زير زمين بچرخند و خط عوض كنند در حاليكه اوج ترافيك تهران مسير هاي غرب به شرق و بالعكس است حتي يك ايستگاه مترو در اين مسيرها ديده نمي شود.
مردم همین الان هم با محدودیت تردد در ساعات طرح ترافیک و زوج و فرد و همینطور محدودیت استفاده از ورودی و خروجی پلها و اتوبانها به تشخیص پلیس! مواجه هستند و هیچیک از این راهکارها پاسخگوی حل ترافیک تهران نبوده است. ترافیک تهران نیاز به مطالعه ای جامع دارد و باید در این مطالعه اثر ایجاد پارکینگهای مکفی در نقاط مختلف ، ایجاد تقاطع های غیر همسطح همزمان با احداث معابر بزرگراهی ( مثل تقاطع بزرگراه ستاری با دادمان که کم کم به گره ترافیکی تبدیل می شود) .، آموزش پلیس و درک این نکته توسط ماموران که انسداد یک مسیر برای روانسازی مسیر دیگر علاوه بر این که تنها محل ترافیک را جا به جا می کند نقض حقوق شهروندی کسانی است که ناچارند از مسیر مسدود شده عبور کنند!! ( مثل انسداد مسیر شرق به غرب بزرگراه همت در محل پلهای فجر که تقریبا دایمی شده!!) ، ادامه اصلاح هندسی تقاطع ها، بررسی دوره ای نحوه زمانبندی چراغهای راهنمایی در تقاطع هایی که به سیستم هوشمند مجهز نیست و توسعه سیستم هوشمند چراغهای راهنمایی ، تعریض گلوگاههای بزرگراهی مثل ورودی بزرگراه همت زیر پل خیابان گاندی و دهها نکته دیگر که متخصصین با صرف وقت و بررسی همه معابر به آن خواهند رسید راهکارهایی علمی به شمار می روند. پاک کردن صورت مساله سالهاست که راهکار اصلی مسوولان بوده است. آنها ترجیح می دهند به جای این که کار سخت را انجام دهند مسوول مشکل را خود مردم معرفی کنند و برای همه چیز آنها محدودیت ایجاد کنند!!! در آخر حتما اگر این روشها هم جواب نداد حتما پیشنهادشان اعدام هفتگی تعدادی از شهروندان برای ایجاد تطابق بین امکانات موجود و تعداد جمعیت خواهد بود!!!!! :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
گل گفتی
من هر روز دست کم 15 دقیقه در زیرگذر قیطریه به صدر شرق گیر میفتم
آقای پلیس محترم راه را می بندد و دست به کمر می زند و با افتخار به ترافیک مثلا روان شده بزرگراه می نگرد و در دل خود می گوید ببینید چطور راه را خلوت کردم
در حالی که ترافیک زیرگذر به پارک قیطریه رسیده
:(
اسناپ . و . . . . .
تمامی پرایدهای اطراف تهران و شهرستان را وارد تهران میکنند
معلوم شد ترافيك ايجاد شده دست پليس خدمتگذار است كه مي خواهد با دريافت عوارض خودرو كسب درآمد كند!! در جايي كه ما عوارض خودرو به شهرداري مي دهيم دادن عوارض تردد معني ندارد
مثل بزرگراه صدر ، پل بزنید بعد بگویید کارآیی لازم را ندارد !!!
همه امکانات را در تهران متمرکز کنید تا ایران در تهران خلاصه شود .
به جای استفاده از پول نفت در توسعه مترو ، آن را به خودروسازان هدیه کنید که بنجل هایشان را به مردم تحمیل کنند .
از تخصص رییس جمهور سابق در حل مشکل ترافیک استفاده کنید ایشان وعده داده بودند در عرض شش ماه مشکل ترافیک تهران را حل کنند .
تعداد دستفروش های مترو را افزایش دهید تا آن چند نفری هم که با مترو سفر می کنند منصرف شوند .
از اتوبوس های بدون کولر و با صندلی های شکسته و کثیف که احتمالاً نفر قبلی مایعاتی بر روی آن ترشح کرده استفاده کنید .
راه حل نهایی ، کنسرت های بیشتری را لغو کنید !!!
کشور را رها کرده اید به حال خودش مشغول دعوای جناحی هستید . انتظار دارید نتیجه ای بهتر از این داشته باشید ؟
خودروهای مسافرکش را سر و سامانی دهید و اغلب که مجهز به کولر هستند را وادار به روشن نمودن کولرشان کنید. اتوبوسهای خطی را مجهز به کولر کنید، شبیه کوره در حال حرکت می مانند، نه پرده ای، نه کولر. کیفیت حمل و نقل یکسان نیست، حداقل اتوبوسها را مجهز کنید، ماشینها را مجبور به روشن کردن کولر کنید.
"اخذ عوارض تردد از برخی معابر پرترافیک شهر"؟

پس این طرح ترافیک و زوج و فرد چیه؟
واسه اون پول بدریافت می شود و برای بقیه معابرم جدا؟

طرح اینجانب:
1-برای ورود به هر خیابون مبلغ 20 هزارتومن بگیرید.
2-برای هر چرخش به راست یا چپ از فرعی به اصلی 10000 تومن و به فرعی مبلغ 5000 تومن دریافت کنید.
3-حداکثر توقف در هر خیابان 20 دقیقه بوده و بعد از آن به ازای هر یک دقیقه اضافه مبلغ 2000 تومن دریافت کنید.
4-تمامی نرخ ها برای موتور سواران و پلاک شخصیها برابر می باشد.
5-تاکسی ها در صورت استفاده از بیمه خاص این طرح، ماهانه 100 هزارتومن به شما بدهند. در غیر این صورت همانند شخصی با آنها رفتار شود.
6- برای شریانهای اصلی پایتخت همانند بزرگراه ها و خیابانهای با طول بیشتر از 20 کیلومتر ، 50 درصد به مبالغ فوق افزوده می گردد.

با اجرای این طرح دیگر بعید است خودرویی در حال حرکت ببینید.
حتی به نظر میرسد با این طرح ایران خودرو و سایپا حداقل تا 10 سال آینده درآمد خوبی داشته و نیاز به تولید ندارند. و قلب تولید آنها را با سیمان برای 10 سال گرفت وفقط به تحقیقات خودرویی پرداخت.

با تشکر.






"پول برق را بدهیم پول آب جدا؟"
متاسفانه مدیریت ناکارامد و عدم امنیت در اتوبوس های شلوغ -تنها راه همیشگی مدیریت شهری افزایش طرح اصلی- زوج و فرد و نهایتا فروش و درآمد زایی...بی پاسخگویی به حد نهایتا ش شده ..
اصلا اینجا کسی پاسخگو هست؟
تهران دیگه به پارکینگ خودرو ها تبدیل شده است ....!!!!
ورودی 1000 دستگاه ، خروجی فقط 100 دستگاه !! به این میگن حل معادلات دیفرانسیل در ریاضیات جدید .
نه متولی ، نه مسئول پاسخگویی ! خدا رو شکر همه باهم کنا آمده ایم در صلح وصفا و آرامش
شخصیت دولتی-فرهنگی-مردمی و علمی مناسب برای رفتار عمومی مناسب را نداریم در تمامی اقشار جامعه.
علاوه بر راه حل هایی که سایر خوانندگان تابناک ذکر کردند به نظرم پلیس باید اجازه بده که شب هم در برخی از مناطق مغازه ها یا پاساژها باز باشند تا مقداری از حجم ترافیک به ساعت های خلوت منتقل بشه. مثل خیلی از شهرهای بزرگ دنیا. حتی اگه امکانش باشه که برخی از ادارات خاص که تعداد ارباب ها رجوع های زیادی دارند اونها هم در ساعاتی از شب یا به صورت ۲۴ ساعته و شیفتی خدمات ارائه بدند، کمی از بار ترافیک روزانه کم میشه. اما معمولا پلیس ترجیح میده به جای تامین امنیت فروشندگان در شب، دستور بده که همه مغازه ها حتی اغذیه فروشی ها در تهران بعد از ساعت ۱۲ تعطیل کنند.
پایتخت باید عوض بشه. هی میگن مشکل با مدیریت حل میشه. کو مدیر عمو جان؟
توصیه سردار بازم گرفتنه پوله! انگار هیچ چیزی غیر از پول به عنوان راهکار به ذهن مسئولین ایران زمین نمیرسه!!! فکر اول و آخر همه شده پول!!!!
آقایان پلیس در راهور راه حل را خالی کردن جیب مردم میدانند اول عومل خودشان را اموزش دهند که از دستکاری کردن چراغها دست بردارند و بی جهت مانع عبور ماشینها نشوند دوما کجای دنیا اخذ پول برای عبور از خیابانهای عادی شهر رسم است البته در این کشور هیچ چیزی عجیب نیست ایران سرزمین عجایب شده است میتوان برای بازدید از عجایب حتی توریست جذب کرد این راهکار بهتری است بلیطش را هم همین آقایان بفروشند تا دست از سر مردم بردارند و راهکارهای مالی ارایه ندهند .
به نظر بنده بخشی از مشکلات ترافیک شهر تهران به راحتی توسط مسئولین قابل رفع کردن می باشد. بعنوان مثال صرفا در صورتی که تعداد واگن های فعال مترو تهران (با همین خطوط مترو موجود) افزایش یابد و فاصله تردد قطارها به نصف کاهش پیدا کند ظرفیت حمل و نقل با مترو در تهران دو برابر افزایش خواهد یافت. بنده علاقه ای به رانندگی با خودرو شخصی ندارم اما متاسفانه تردد روزانه با تاکسی، ماهیانه هزینه زیادی را به همراه دارد. به دلیل ازدهام بیش از حد، تردد با مترو نیز مقدور نیست. سیستم مترو ظرفیت جابجایی انبوده شهروندان را ندارد. پس ناچار به تردد روزانه با خودروی شخصی بصورت تک سرنشین می باشم. شاید تعلل مسئولین در این رابطه تاحدی عمدی است چون در صورتی که شرایط زندگی شهروندان در تهران تسهیل گردد موج مهاجرت به تهران افزایش می یابد اما با یک حساب کتاب ساده می توان دریافت که سود آن به نفع اقتصاد، سیستم سلامت، محیط زیست و امنیت روانی شهروندان و جامعه می باشد.
حمل و نقل عمومي، راحت، سريع، ارزانم آرزوست
منزل ما در محدوده طرح ترافیک است و در 6 روز از هفته من از خودروی شخصی استفاده نمیکنم. اما باید مانند کسانی که 24 ساعت مشغول استفاده از خودرو هستند مالیات و عوارض شهرداری و بیمه و غیره بدهم.
خودروی من در سال فقط 4 هزار کیلومتر پیمایش دارد اما هر سال باید دردسر های مختلفی مانند معاینه فنی را هم داشته باشم.
چرا همش از تنبیه و عوارض استفاده می کنید چرا از تشویق استفاده نمیکنید ؟
فقط زلزله کارساز است! کلاف این شهر چنان در هم پیچیده که هیچکس راه حلی برای آن ندارد. نهایتا به جریمه و محدود کردن بیشتر متوسل میشوند!!!! انگار همه ی مسئولان هم منتظرند زلزله بیاید و مشکلات را ریشه ای حل کند! خخخخخخخخخ
الان شما اتوبوس یا مترو خالی می تونی تو سطح شهر مشاهده کنی؟ 50 درصد تعداد مسافرتها توسط مسافرکش شخصی و خودرو شخصی انجام میشه میدونی این یعنی چی؟ یعنی تعداد مترو و اتوبوس باید دو برابر بشه اگه یه روزی مردم بخوان از خودرو شخصی استفاده نکنن....
بگذریم از استاندارد تعداد مسافران مترو اتوبوس ، از تعداد پله های پلهای عابر و ایستگاههای مترو ، از متروهای غیر قابل دسترس ، از.....
لطفا ادرس اشتباهی ندید....
با سلام همین کارشناسی های دم دستی هست که کار ترافیک رو به اینجا رسانده. اتوبان تهران و کرج هم این روزها خیلی سنگین شده و شبیه روزهای اول مهر شده است. در ضمن خیلی از این ماشینهایی که تهران پلاک میشوند در شهرهای اطراف تردد دارند مانند کرج. دیگه تهرانی بودن و پلاک تهران داشتن شده یک پز اجتماعی و وسیله ای برای فخر فروختن افراد به همدیگر.
دست آقاي قاليباف براي احداث خظوظ مترو درد نكنه بسيار اقدام مثبتي بود اما در مورد اينكه فرموده اند احداث خطوظ مترو تمام شد به نظر اشتباه ميباشد زير طبق برنامه قبل از انقلاب تهران به 9 خط مترو درو شهري نياز داشت و پيش بيني شده بود و اكنون آقاي كرباسچي ميگويد تهران به 11 خط مترو نياز دارد اين درحاليست كه حتي يك خط مترو در مسير شمال غرب به شمال شرق و يا يك خط مترو در مسير جنوب غربي به جنوب شرقي درتهران وجود ندارد و يا يك خط مترو در مسير پر رفت و آمد زير بزرگراه همت وجود ندارد .تمام خطوط متروي تهران كه احداث شده است در خدمت منطقه مركزي و منطقه تجاري بازار تهران ميباشد درصورتي جمعيت تهران در شمال و شرق و غرب و جنوب هستند و با منطقه بازار كمتر سروكار دارند اما اين خطوط باعث شد كه منطقه بازار تهران بيشتر رونق پيدا كند و گسترش يابد كه اين حالت بر خلاف نظر دوران اقاي كرباسچي بود كه ميخواست مراكز تجاري در سطح شهر تهران پراكنده شود و از تراكم جلوگيري بعمل آيد. توضيح ديگر اينكه در مورد خطوط مترو تهران بخصوص در مورد بسيار ي از خطوط براي اينكه همه اقشار مردم بخصوص ميانسالان راحت تر بتوانند استفاده نمايند بايد پله برقي هاي مترو تا سطح زمين يا خيابان باشد مثلا مترو خط يك مترو در ايستگاه ميرداماد ضلع شمالي بعد از كلي راهپيمائي و استفاده از پله برقي در نهايت بيايد بيش از 30 الي 40 پله افراد پياده بالا بيايند تا به سطح خيابان برسند كه براي بسيار از افراد كه مشكل پا درد و زانو در و درد كمر دارند نميتوانند استفاده كنند. لذا جا دارد در اين مورد شركت مترو اقدام اساسي انجام دهد
با سلام و تشكر از زحمات كاركنان شركت متروي تهران .بنده هر از گاهي در بعضي از مسيرهاي مترو استفاده ميكنم اما مشكلي كه من دارم بعلت ميانسال بودن و سن در آستانه بازنشستگي مشكل پله هاي ورودي و بخصوص پله هاي خروجي مترو در بعضي مسيرهاست كه بعضا بسيار زياد ميباشد از جمله مسير خط يك در ايستگاه بلوار ميرداماد ضلع شمالي كه بعضا براي خروج بعد از طي كردن كلي مسافت در داخل راهروها و خستگي بايد كلي پله را تا رسيدن به سطح خيابان طي كنم درصورتي ميتوان در اين محل پله برقي نصب نمود چون عرض پله ها بسيار زياد ميباشد. در مورد ساير مسير هاي خطوط مترو هم همينگونه است اما خوشبختانه روزپنجشنبه 5-5-96 از متروي خط 7 ميدان صنعت كه استفاده كردم ديدم پله هاي خروجي تا سطح زمين يا سالن خروجي است و خيلي خوشحال شدم كه شركت مترو آنرا احداث كرده است و ميتوانم بگويم كه خط 7 مترو از ساير خط هاي قديمي زيباتر و بخصوص تابلو ايستگاهها شاد و زيباتر نوشته شده اند. دست همگي درد نكند. ضمنا از احداث خطوط مترو مسير اوليه 8 و 9 كه ميخواستند به تراموا يا منوريل تبديل كنند چه خبر .؟ بهتره كه مترو احداث شود چون تراموا يا منوريل توجيه فني و اقتصادي و توانائي حمل مسافر با مترو را ندارد.
مسير بزرگراه همت نياز به يك خط مترو بسيار خوب دارد در اين مسير روزانه ميليونها وسيله نقليه از استاديم ازادي تا شرق تهران در دو رديف رفت و برگشت عبور ميكنند اما امان از وجود يك خط مترو در اين مسير طولاني كه نزديك 30 كيلومتر طول دارد. .شبكه مترو متاسفانه در منطقه شمال غرب به شمال شرق فاقد خط مترو است و اغلب مسيرها بصورت اس S لاتين ميباشد درصورتي كه بايد در مسيرهاي جنوب غرب به جنوب شرق و شمال غرب به شمال شرق هم خطوطي احداث شوند. قبل از انقلاب حدود 9 خط مترو براي جمعيت 2 ميليوني تهران پيش بيني شده بود اما اكنون بعد از 40 سال با جمعيت نزديك به 12 تا 15 ميليون يا بيشتر تهران به تعداد خطوط مترو بيشتر نياز دارد. خط يك مترو بخشي از مسير آن از شريعتي است و بخشي از آن به مدرس نزديك است يا خط 3 نيز بخشي از وليعصر را تحت پوشش قرار ميدهد درصورتي كه هم شريعتي، هم ولي عصر هركدام جداگانه نياز به يك خط مترو دارد. خواهشمند است نظرات اينجانب به مسولان تصميم گير شركت مترو منتقل فرمائيد شايد تاثير مثبتي داشته باشد
مسير شمال غرب به شمال شرق فاقد خط مترو است در كوتاه مدت بخشي از مسير خط 2 مترو كه بسمت مركز و ميدان امام ميرود و دوباره بسمت شرق و شمال شرق ميرود در اين محدود ميتوان يك خط كوتاه مترو احداث نمود تا مسافران نيازي نباشد مسافت اضافي بسمت مركز شهر بروند يعني در محدوده دهانه v وي شكل مسير خط دو را يك خط مترو بسازند كه شايد منطقي باشد و فشار از روي ايستگاه ميدان امام كاسته ميشود و مسافر مسير شرق به غرب هم بهتر ميتواند از اين خط استفاده نمايد
سلام
از تمامی اتوبانی های غرب به شرق تهران مثل نیایش -همت -رسالت یک خط BRT یا مترو وجود ندارد توقع داربد مردم خودشان را با چه وسیلی به محل کارشان برسانند
با سلام
به نظر ميرسه هزينه استفاده از حمل و نقل عمومي از هزينه استفاده از وسيله شخصي بيشتر شده و به صرفه نيست.
شهردار اصلاحاتي ها مياد درسته ميشه خخخخخخ
طرح ترافیک و زوج و فرد که جواب نداده چند سالی هم طرح هفته های زوج و فرد از درب منزل !را امتحان کنید و بامید خدا تا سال هم می توانید ادامه دهید .البته اخذ وجوهات هم کماکان بلامانع است و پیشنهاد می شود برای کاهش هزینه های چاپ قبوض نسبت به صدور کارت جریمه الکترونیکی اقدام و حسب تشخیص ماموران عزیز بصورت اینترنتی و از منزل بحساب خودروها منظور گردد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار