بازدید 4304
۱
سهمیه بندی بنزین به خودروهای صفر رسید!

تحویل خودروهای صفر بدون بنزین خدمت جدید خودروسازان

در حالی که خودروسازهای بزرگ جهان جهت رقابت با یکدیگر سعی بر افزایش کیفیت خودروهای تحویلی صفر دارند، خودروسازهای ایرانی به دلیل بی رقیب بودن در بازار داخلی هر گونه که می خواهند با مصرف کننده برخورد می کنند. اخیراً خبری منتشر شد که خودروهای صفر تحویلی فاقد بنزین می باشند و این در حالی است که خودروسازها دارای سهمیه بنزین می باشند.
کد خبر: ۷۱۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 30 July 2017
در حالی که خودروسازهای بزرگ جهان جهت رقابت با یکدیگر سعی بر افزایش کیفیت خودروهای تحویلی صفر دارند، خودروسازهای ایرانی به دلیل بی رقیب بودن در بازار داخلی هر گونه که می خواهند با مصرف کننده برخورد می کنند. اخیراً خبری منتشر شد که خودروهای صفر تحویلی فاقد بنزین می باشند و این در حالی است که خودروسازها دارای سهمیه بنزین می باشند.

به گزارش تابناک اقتصادی، خودروسازهای برتر دنیا همواره به دنبال این هستند که برای جذب مشتری های جدید و حفظ مشتری های سابق خود امتیازات فراوانی را به مشتری های خود ارائه کنند. این ارائه خدمات متنوع تنها و تنها یک علت دارد و آن هم رقابتی بودن بازار تولید خودرو در جهان است. حتی گاهاً شنیده شده است که یک خودروساز به دلیل نقص یک قطعه، تمام خودروهای خود از سراسر جهان را جهت تعمیر فراخوانده است. به عنوان مثال در سال 2016، شرکت ژاپنی تویوتا که بزرگترین شرکت خودروسازی جهان محسوب می شود با صدور اطلاعیه ای مدل های شاسی بلند RAV4 و RAV4 EV را به دلیل مشکل در کمربند ایمنی فراخواند. بر اساس اعلام تویوتا، کمربند ایمنی صندلی های ردیف دوم خودروهای فراخوان شده دارای نقص بوده و این امکان وجود داشته که در صورت تصادف شدید از جلو درست عمل نکنند. حال این رفتار شرکت تویوتا را با رفتار خودروسازهای داخلی (عمدتاً دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا) مقایسه نمایید. دو خودروساز بزرگ داخلی که دولتی نیز می باشند نه تنها در ارائه خدمات پس از فروش درست عمل نمی کنند بلکه در ارائه خودروهای صفر تحویلی نیز درست عمل نکرده و بعضا مشاهده شده است که خودروهای صفر تحویلی با نقص فنی مواجه بوده اند یا برخی قطعات و ابزار که باید همراه خودرو باشند به مصرف کننده تحویل داده نشده است. این در حالی است که خودروسازان بابت تک تک قطعات خودرو و امکانات نصب شده بر روی آن از مشتریان هزینه دریافت می کنند. در آخرین مورد که رسانه ها به آن پرداخته اند تحویل برخی خودروهای صفر با باک خالی از بنزین بوده است. این در حالی است که خودروسازها دارای سهمیه بنزین می باشند. 

یکی از خریداران ساندرو از شرکت پارس خودرو در این مورد به خبرنگار فارس گفته است: وقتی ماشینم را از کارخانه تحویل گرفتم، یکی از دست اندرکاران تحویل خودرو به من گفت که سریع خودت را به یک پمپ بنزین برسان وگرنه در اتوبان می‌ مانی!

این در حالی است که در گذشته نیز فیلمی در فضای مجازی انتشار یافت که در آن برخی نمایندگی ها خودرو در حال خالی کردن بنزین از باک خودروهای صفر بودند که در نهایت خودروسازان اعلام کردند که با نمایندگی ‌های متخلف برخورد خواهند کرد. حال کار بجایی رسیده است که خود خودروسازان اقدام به سهمیه بندی بنزین از درب کارخانه ها نموده اند و برخی خودروهای صفر را با باک خالی تحویل مصرف کنندگان می دهند. حال باید دید که چه کسی با خودروسازهای متخلف برخورد خواهد کرد.

در کنار این مسئله، می‌توان به حذف جعبه ابزار از روی خودروهای صفر نیز اشاره کرد. شرکت‌های خودروساز در تحویل برخی خودروها از قرار دادن جعبه ابزار در خودرو خودداری کرده و خودروی بدون ابزار به مشتریان تحویل می ‌دهند. این در حالی است که در سال‌ های گذشته علاوه بر جعبه ابزار، جعبه کمک ‌های اولیه نیز در خودرو قرار می ‌گرفت.

کم شدن امکانات و ابزارهای همراه خودروهای صفر تحویلی، با افزایش قیمت خودروها که در هفته گذشته مطرح شد هیچ سنخیتی ندارد. نهادهای مسئول گویا علاوه بر قوانین موجود که در حمایت از مصرف کننده خودرو وضع نموده اند باید نظارت خود را بر خودروسازها افزایش دهند و در صورت بروز تخلف با آن ها برخورد جدی نمایند. چرا که اگر قرار است خودروسازهای ما در سطح جهانی خود را مطرح کنند بهتر است اول کیفیت و سپس خدمات پس از فروش خود را در راستای جلب مشتری ارتقا دهند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
من سه هفته پیش یک برلیانس 320 اتوماتیک از پارس خودرو تحویل گرفتم. بنزین شاید 7 یا 8 لیتر داشت. اما فرش عقب آن به کف خودرو نمی خورد یه تکه اضافه دارد قابل تعمیر هم نیست! پادری عقب هم شکسته و جا نمی رود. نمایندگی هم تنها برای نصب پلاک 20000 تومان گرفت و گفت این اشکالات به نمایندگی مربوط نمی شود! از پارس خودرو انتظار بیشتر داشتم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار