بازدید 5665

پسر علی عبدالله صالح در امارات بازداشت است

کد خبر: ۷۱۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 30 July 2017
حزب علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن اعلام کرد که احمد علی، پسر صالح به بهانه قطعنامه‌ای بین‌المللی در امارات در بازداشت است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مرکز اطلاع‌رسانی حزب کنگره مردمی یمن وابسته به صالح این مطلب را در واکنش به اظهارات حسین زید بن یحیی، از رهبران جدایی طلبان جنوب در سایت خود منتشر کرد.

این مرکز افزود، احمد علی در ابوظبی با دستاویز قرار دادن قطعنامه‌ای بین‌المللی که بنا بر درخواست عربستان صادر شد، در بازداشت به سر می‌برد.

سازمان ملل در قطعنامه شماره ۲۲۱۶ خود که در آوریل سال ۲۰۱۵ صادر شد، احمد علی و عبد الملک الحوثی، رهبر گروه انصارالله یمن را در لیست مشمولان تحریم‌ها قرار داده و آنها را به مانع‌تراشی در روند سازش سیاسی در یمن و تضعیف اقتدار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن متهم کرده و بلوکه شدن حساب‌های بانکی و ممنوع السفر شدن آن دو را خواستار شد.

اواخر سال ۲۰۱۵ رئیس جمهور مستعفی یمن "فهد سعید المنهالی" را به جای احمد علی به عنوان سفیر فوق العاده در امارات تعیین کرد.

حسین زید بن یحیی، یکی از رهبران جدایی طلبان جنوب یمن که در صنعا اقامت داشته و حامی انصارالله است، در دو روز گذشته با انتقاد شدید از صالح و پسرش گفت: پس از گذشت بیش از دو سال از جنگ و درگیری مردم خواستار محاکمه الخونة العلیمی، البرکانی و شجاع (از رهبران حزب صالح) و سفیر احمد علی (پسر صالح) و تمامی چهره‌هایی هستند که در کشورهای دشمن (منظور کشورهای عضو ائتلاف عربی است) حضور دارند.

بن یحیی که از سوی انصارالله به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان منصوب شده افزود: صالح، رئیس جمهور برکنار شده و هادی، رئیس جمهور فراری دو روی یک سکه‌اند و همین‌ها یمن را نابود کردند، متاسفانه پیروان آنها نیز منافق هستند اما به یاری خداوند شکست خواهند خورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر