بازدید 4397

ترامپ: از چین خیلی ناامید شدم!

کد خبر: ۷۱۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴ 30 July 2017
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عصر شنبه (به وقت محلی) با انتقاد از عملکرد پکن در حل اختلاف‌ها با کره‌شمالی، در صفحه توئیتر خود نوشت: از چین خیلی ناامید شدم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: رهبران نابخرد گذشته ما به چینی‌ها اجازه دادند سالانه صدها میلیارد دلار در عرصه تجاری سود کنند.
 
ترامپ ادامه داد: با این حال آنها هیچ کاری برای (اختلاف) ما و کره‌شمالی نمی‌کنند و فقط حرف می‌زنند. دیگر به چینی‌ها اجازه چنین کاری نخواهیم داد.
 
رئیس جمهوری افزود: چین به راحتی می‌توانست مسئله کره‌شمالی را حل کند.
 
ترامپ در ماه‌‍ های گذشته بارها از پکن به علت آنچه که عدم همکاری با واشنگتن برای مهار برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خوانده، انتقاد کرده است.
 
وزارت امور خارجه چین اما چندی پیش به این اظهارات پاسخ داده و گفته بود که کاخ سفید باید به این سناریو که پکن را مقصر جلوه داده و خود اقدامی انجام ندهد، پایان دهد.
 
«گنگ شوانگ» سخنگوی این وزارتخانه در این خصوص گفته بود: این اظهارات یا ناشی از عدم آگاهی کامل و صحیح از صورت مسئله بوده و یا انگیزه‌های دیگری برای مسئولیت‌گریزی در پشت آن پنهان است.
 
کره شمالی به تازگی 2بار اقدام به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما کرده است که تحلیلگران معتقدند توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارد.
 
این موضوع زنگ خطر را در واشنگتن به صدا درآورده و موضوع کره شمالی را در اولویت سیاست خارجی دولت ترامپ قرار داده است.
 
پیونگ یانگ تاکید می‌کند که اینگونه فعالیت‌های نظامی تنها جنبه بازدارندگی داشته و حضور آمریکا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای این کشور عامل اصلی بی ثباتی منطقه است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان