بازدید 3021

ایران خودرو فکر نکند مملکت صاحب ندارد

غلامعلی جعفرزاده
کد خبر: ۷۱۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 29 July 2017
صنعت خودروسازی ما به صورت ظالمانه ای از مردم سوءاستفاده می کند؛ اینکه ما پنج هزار کارگر داریم و اگر فضای رقابتی برای آن ایجاد شود، قطعا بازنده خواهد بود، باعث شده است که به مردم ظلم کند.

فکر می کنم باید تصمیم اساسی در این باره گرفته شود؛ مثلا همین موضوع خودرو 2008 ـ که چند وقت پیش ثبت نام آن انجام شد ـ بنا بر اعلام سازمان حمایت از مصرف کننده، حداقل 30 درصد از مردم اضافه دریافت کرده اند. این معنی ندارد، حتی اگر ایران خودرو اعلام کند که این افزایش دریافتی ها را به عنوان سود حساب می کنم و در پرداخت های بعدی جبران می کنم هم خلاف است.

نمی توان سر یکی را کلاه گذاشت و پولی از وی گرفت و بعد گفت، سود خواهد داد. شاید این فرد نخواهد بهره بگیرد و یا دوست ندارد پیش پرداخت آن بیشتر از حد منطقی باشد. اکنون زمان آن رسیده که همه مجموعه های نظارتی به موضوع ورود کنند.

این اولین بار و دومین بار نیست که خودروسازی ها این کار را انجام داده اند، به گونه ای که این یک روال برای آنها شده و آنها به این کار عادت کرده اند. اولا باید کمیسیون صنایع به این موضوع ورود کند و مسئولان با آنها برخورد کنند و دوم آنکه دستگاه قضا باید به این موضوع ورود کند. همچنین باید گزارشی درباره این موضوع تهیه و به مجلس داده شود.

از سوی دیگر، مدعی العموم هم باید به موضوع وارد شود تا ایران خودرو و یا هر صنعت دیگری، فکر نکند که کشور صاحب ندارد و به مردم زور بگوید. مردم باید برایشان جا بیفتد که قوه قضاییه حامی آنهاست.

ایران خودرو یک سپر انسانی برای خود درست کرده و به واسطه همین پنج هزار نیروی انسانی که دارد، جیب مردم را می زند. خودروسازهای ما یک کشتارگاه بزرگ در کشور دارند. البته ما نمی گوییم، اینها هیچ کار درستی انجام نداده اند؛ اما اگر اقدامات انجام شده در یک کفه ترازو گذاشته شود، به این نتیجه می رسیم که باید فکر اساسی برای آن کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر