بازدید 2000

ارتش سوریه عملیات شکستن محاصره دیرالزور را آغاز کرد

ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش شکستن محاصره شهر دیرالزور را آغاز کرده و در چندین جبهه در بادیه سوریه از حومه رقه تا حومه حمص در حال نبرد هستند.
کد خبر: ۷۱۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 29 July 2017
ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش شکستن محاصره شهر دیرالزور را آغاز کرده و در چندین جبهه در بادیه سوریه از حومه رقه تا حومه حمص در حال نبرد هستند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه لبنانی الدیار، منابع میدانی اعلام کردند که در عملیات هلی‌برن‌ صدها نیرو به داخل شهر محاصره شده دیر الزور منتقل شده‌اند.

منابع تاکید کردند که تجهیزات و کمک‌های نظامی از بیش از چند استان سوریه که مهم‌ترین آنها السویداء، القامشلی و ریف دمشق هستند، برای ادامه همین پیشروی به سمت دیر الزور گسیل شده‌اند.

همزمان نیروهای نظام سوریه نبرد را به سمت شهر حمیمه از حومه شرقی حمص آغاز کرده‌اند که این امر حکایت از این دارد که پیشروی به سمت شهر البوکمال، مهمترین شهر استان دیر الزور نیز آغاز شده است.

چند روز قبل نیروهای سوری به سمت شهر السخنه پیشروی‌هایی را رقم زدند که پیش‌بینی می‌شد که از نبردهای سخت به سمت دیرالزور باشد اما مساله غافلگیر کننده این بود که ارتش سوریه تپه‌های السخنه را تحت کنترل خود درآورد و این بدان معناست که ارتش به زودی سخنه را تحت کنترل خود درمی‌آورد.

منابع گفتند که نبرد آغاز شده است و قبل از لغو محاصره این شهر عملیات متوقف نخواهد شد به ویژه اینکه توافق بین‌المللی پیرامون سیطره ارتش سوریه بر بیشتر مناطق در شرق این کشور وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار