بازدید 2125

استقبال آمریکا از توافقات مقامات لیبیایی در فرانسه

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آمریکا همیشه به همکاری با لیبی و دیگر شرکای بین‌الملی برای حل درگیری سیاسی و دستیابی به صلح و ثبات در لیبی متعهد است.
کد خبر: ۷۱۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 29 July 2017
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آمریکا همیشه به همکاری با لیبی و دیگر شرکای بین‌الملی برای حل درگیری سیاسی و دستیابی به صلح و ثبات در لیبی متعهد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رادیو "سوا"ی آمریکا، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ملت لیبی باید سازش سیاسی را در کشورش محقق سازند و جامعه بین‌الملل نقش مهمی در حمایت از این تلاش‌ها دارد.

ناوئرت از بیانیه صادره از نشست فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی و خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به میزبانی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه استقبال کرد.

این بیانیه ملت لیبی را به حمایت از گفت‌وگوی سیاسی و پایبندی به آتش‌بس مانند آنچه که در بیانیه مشترک درباره مسیر و نقشه‌ راه سازش ملی آمده بود، فراخواند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام استقبال واشنگتن از انتخاب غسان سلامه به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی، ابراز امیدواری کرد که با وی در دستیابی ملت لیبی به راه‌حل سیاسی همکاری کند.

اتحادیه اروپا نیز روز جمعه مبلغ ۴۶ میلیون یورو به ایتالیا اعطا کرد تا در حفاظت از مرزهای شمالی و جنوبی لیبی در چارچوب تلاش‌های اروپایی برای ممانعت از سرازیر شدن سیل مهاجران آفریقایی از طریق دریای مدیترانه به این کشور کمک کند.

 در سال جاری میلادی ۹۵ تن توسط قایق‌های قاچاق انسان از طریق سواحل لیبی به ایتالیا رفته‌اند.

در این راستا، روم تصمیم گرفته در ماه آینده برای مبارزه با قاچاق انسان و تقویت مرزهای جنوبی لیبی که بسیاری از مهاجران در مسیر شمال خود از آن عبور می‌کنند، کشتی‌های وابسته به نیروهای دریایی خود را به آب‌های منطقه‌ای لیبی در دریای مدیترانه بفرستد.

اتحادیه اروپا نیز کشتی‌هایی به قسمت شمالی آب‌های منطقه‌ای لیبی در دریای مدیترانه فرستاده و ۹۰ میلیون یورو برای بهبود شرایط زندگی مهاجران گیر افتاده در لیبی، کمک به آنها در بازگشت به کشورشان و منصرف کردن آنها از سفرهای خطرناک به کشورهای اروپایی اعطا کرد.

این اقدام، شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی حمایت شده از سوی سازمان ملل را به ریاست فائز السراج در طرابلس حمایت می‌کند و گارد ساحلی لیبی را آموزش می‌دهد و تجهیزات لازم را برای بستن راه مهاجران و بازگرداندن آنها به سواحل لیبی تامین می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان