بازدید 1883

چالش‌های سیاسی پیش‌روی فارک برای آغاز مسیری جدید

فارک که اکنون به یک حزب سیاسی تبدیل شده، قرار است پنج کرسی در سنا و پنج کرسی دیگر در مجلس نمایندگان کلمبیا داشته باشد اما با وجود توافق صلح با دولت هنوز با مشکلات و چالش‌های سیاسی روبرو است.
کد خبر: ۷۱۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 29 July 2017
فارک که اکنون به یک حزب سیاسی تبدیل شده، قرار است پنج کرسی در سنا و پنج کرسی دیگر در مجلس نمایندگان کلمبیا داشته باشد اما با وجود توافق صلح با دولت هنوز با مشکلات و چالش‌های سیاسی روبرو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، راه فارک به سمت تبدیل شدن به یک حزب سیاسی و ادغام در جامعه کلمبیا به این دلیل سخت و دشوار است که برخی از منتقدان توافق صلح بر این باورند که چریک‌های سابق این گروه که در بیش از 50 سال درگیری با نیروهای دولتی غیرنظامیان زیادی را کشته و افراد زیادی را گروگان گرفتند، حالا باید مجازات شوند و به همین راحتی نمی‌توانند وارد جامعه کلمبیا و عرصه سیاسی شوند.

ماریا ویکتوریا لورنت،‌ رئیس سازمان کلمبیایی "ایده‌هایی برای صلح" می‌گوید: تشکیل حزب توسط اعضای سابق و حامیان چریک‌های مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک براساس سیستم قضایی کشور اتفاق می‌افتد و این سیستم است که تصمیم می‌گیرد چه کسی در سیاست وارد شود و چه کسی وارد چنین عرصه‌ای نشود. باید سوابق جنایی آنها مورد بررسی قرار گیرد، افراد خاطی باید دادگاهی شوند. این یک تحول ناخواسته و تاسف برانگیز است. امیدوارم که فارک به قدر کافی این مساله را بداند که نباید کسی را که واجد شرایط نیست، برای سمت سیاسی در نظر بگیرد.

"آلوارو ویاراگا سارمینتو"، مدیر "مرکز ملی یادواره‌های تاریخی کلمبیا" گفت:‌ تبدیل فارک به یک حزب سیاسی از مهمترین پیامدهای توافق صلح است. این گروه باید نقش خود را تعریف کند و پلتفورم و ادبیات خود را تغییر دهد.

حزب محافظه کار دموکراتیک میانه کلمبیا به عنوان یکی از مخالفان توافق صلح و جایگاه دادن به گروه فارک هشدار داده که پیروزی این گروه در انتخابات می‌تواند باعث افزایش نفوذ سیاسی در کوبا و ونزوئلا نیز بشود.

اما رئیس سازمان کلمبیایی "ایده‌هایی برای صلح" بر این باور است که چنین دیدگاهی اغراق آمیز است. فارک محبوبیتی سه درصدی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس