بازدید 4490

عراقچی: تا نقض فاحش برجام فاصله داریم

کد خبر: ۷۱۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 29 July 2017
رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام اعلام کرد: نقض برجام صورت گرفته، اما هنوز تا نقض فاحش و اساسی برجام فاصله داریم و موارد را به هیات نظارت گزارش می‌دهیم و درباره نحوه عکس‌العمل هم پاسخ مقتضی را هیات نظارت اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی پس از جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به منظور بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا برگزار شده بود، اظهار کرد: وزارت خارجه با پیش نویس طرح تهیه شده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کاملا موافق است ونیاز است که در مقابل حرکات خصمانه و خبیثانه آمریکا به خصوص به خاطر آثاری که در اجرای برجام می‌گذارد و منافع جمهوری اسلامی ایران از این توافق را کاهش می‌دهد اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کلیات این طرح امروز در نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب شد ادامه داد: اتفاق نظر کاملی در کمیسیون و مجلس در این باره وجود دارد.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه تاکید کرد: نقض بندهای 26 ،28 و29 برجام را از سوی آمریکایی‌ها شاهد هستیم و نیاز به عکس العمل مناسب دارد و خوشحالیم که یک اتفاق نظر کامل در کمیسیون در این باره وجود داشت و انشالله قانون مراحل خود را طی خواهد کرد و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به این اقدام آمریکا نشان داده خواهد شد.

عراقچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در کمیسیون نظارت بر اجرای برجام به اقدامات آمریکایی‌ها اعتراضی شد یا خیر، عنوان کرد: هفته گذشته کمیسیون مشترک ایران و 5+1 تشکیل جلسه داد. ما همواره نقض برجام توسط آمریکا را به این کمیسیون گزارش و ثبت کرده‌ایم. چندین نامه تاکنون از سوی ظریف وزیر امور خارجه برای موگرینی نوشته شده و از او خواستیم بین کشورهای عضو برجام توزیع شود.

وی با بیان اینکه موارد نقض برجام، بدعهدی‌ها، تعلل‌ها و پیمان شکنی‌ها توسط آمریکایی‌ها همگی ثبت شده  است گفت: از نظر ما موارد نقض برجام مستند است و هفته گذشته نیز در کمیسیون مشترک بحث شد و اگر در بیانیه پایانی این کمیسیون هم ملاحظه کرده باشید تاکید شده که باید تمامی مفاد برجام توسط طرف‌های برجام در فضای سازنده و همراه با حسن نیت انجام شود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشور با بیان اینکه کمیسیون مشترک انتقادات ایران را مورد توجه و تایید قرار داده است، عنوان کرد: مشترک انتقادات ایران را مورد توجه و تایید قرار داد که اجرای برجام توسط آمریکا به صورت کامل صورت نگرفته است. ما تمامی موارد را به طور کامل به هیات نظارت گزارش می‌دهیم .

عراقچی تاکید کرد: نقض برجام صورت گرفته؛ اما هنوز تا نقض فاحش و اساسی برجام فاصله داریم و موارد را به هیات نظارت گزارش می‌دهیم و درباره نحوه عکس العمل هم پاسخ مقتضی را هیات نظارت اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس گزارش خانه ملت، معاون وزیرخارجه کشورمان با بیان اینکه پیش نویس قانون مقابله با تحریم‌ها و کلیات آن در کمیسیون امنیت ملی مجلس به تصویب رسیده است اظهار داشت: این قانون که کلیات آن در کمیسیون امنیت ملی مجلس به تصویب رسیده قانون جامعی است هم اقدامات متقابل در برابر تحریم‌های آمریکا را دربرمی گیرد، اقدامات امنیتی آمریکا و اقداماتی را که علیه اتباع ایرانی در این خصوص صورت گرفته است شامل می‌شود باید اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکایی‌ها نشان داده شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر