بازدید 2355

روسیه از جنگ دیپلماتیک با آمریکا فراتر می رود

نایب رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: واکشن خشمگینانه کرملین محدود به جنگ دیپلماتیک باقی نمی ماند ؛کرملین عزم جدی در استفاده از ابزارهای قدرتمند و اقداماتی فراتر از جنگ دیپلماتیک دارد.
کد خبر: ۷۱۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 29 July 2017
جهانبخش محبی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: تحریم های سخت گیرانه ایالات متحده علیه روسیه در سایه اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران نشان می دهد که میزان دشمنی واشنگتن با مسکو به سنگینی کینه آنها از تهران رسیده است.

نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: دهه نخست پساشوروی در برهه ای زمانی موجب شد آمریکایی ها در معادلات بین المللی گمان کنند که جهان تک قطبی رویایی را به چنگ آورده اند اما دنیای چندقطبی امروز آنها در عمل حرفی برای گفتن ندارند.

وی در ادامه افزود: روسیه در ماجرای سوریه نشان داد که نمی خواهد اجازه دهد آمریکایی ها به تنهایی ایفای نقش کنند.

محبی نیا گفت: روسیه در نخستین مرحله اقدام به اخراج دیپلمات هایی آمریکایی کرده است که نشان دهنده جنگ دیپلماتیک مسکو با واشنگتن است.

وی تصریح کرد: سخنان ولادیمیرپوتین نشان می دهد که واکشن خشمگینانه کرملین محدود به اخراج چند دیپلمات باقی نخواهد ماند و کرملین عزم جدی در استفاده از ابزارهای قدرتمند خود دارد و اقدامات تقابلی فراتر از جنگ دیپلماتیک می رود.

این نماینده مجلس دهم گفت: منافع راهبردی آمریکا در خاورمیانه باتوجه به پررنگ شدن حضور روسیه دچار چالش شده است ، مضافا این که روس ها در اروپایی شرقی نیز حضور فعالی دارند.

وی تاکید کرد: افزایش همگرایی روسیه با ایران و چین در عرصه های مختلف قطعا در دستور کار مسکو قرار خواهد گرفت زیرا باتوجه به رویکرد خصمانه واشنگتن منافع مشترک بیش از گذشته نمود یافته است.

نایب رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: ترامپ آرزو داشت با پوتین به تفاهم برسد و دست به یک معامله بزرگ بزند اما عملا رویاهای رئیس جمهوری آمریکا سیاه بخت شد.

وی همچنین بیان داشت: اگرچه رئیس جمهوری آمریکا عالی ترین مقام این کشور محسوب می شود اما می بینیم که حکومت ایالات متحده در پرونده روسیه مستقیما وارد عمل شد تا ترامپ بیش از این به کرملین نزدیک نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان