بازدید 29564

تنش جدید میان ایران و آمریکا در خلیج فارس با شلیک گلوله از سوی ناو آمریکایی

پس از آنکه روز سه شنبه، یک ناو نیروی دریایی آمریکا، اقدام به شلیک اخطار به سمت یک قایق گشت‌زنی ایرانی در کرانه شمالی خلیج فارس کرد، روابط عمومی سپاه پاسداران، امروز به صدور اطلاعیه ای از تکرار این اقدام از سوی آمریکایی ها در روز جمعه خبر داد.
کد خبر: ۷۱۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 29 July 2017
پس از آنکه روز سه شنبه، یک ناو نیروی دریایی آمریکا، اقدام به شلیک اخطار به سمت یک قایق گشت‌زنی ایرانی در کرانه شمالی خلیج فارس کرد، روابط عمومی سپاه پاسداران، امروز به صدور اطلاعیه ای از تکرار این اقدام از سوی آمریکایی ها در روز جمعه خبر داد..

به گزارش «تابناک»؛ روابط عمومی ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ی چهارم نیروی دریایی سپاه از تکرار اقدام تحریک‌آمیز و غیرحرفه‌ای امریکایی‌ها طی یک هفته گذشته در خلیج فارس خبر داد.

روابط عمومی ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ی چهارم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با گذشت چند روز از اقدام تحریک‌آمیز یک رزم‌ناو امریکایی در شمال خلیج فارس ـ که با شلیک دو گلوله‌ی هوایی برابر شناور گشتی نیروی دریایی سپاه صورت پذیرفت ـ شناورهای امریکایی این‌ بار در منطقه‌ی میانی خلیج فارس، اقدام مشابهی مرتکب شدند.

این اطلاعیه می‌افزاید:در ساعت 4 بعدازظهر جمعه (6 مرداد) ناو هواپیمابر «نیمیتز» و رزم‌ناو همراهش در حالی که تحت رصد و رهگیری ناوچه‌های موشک‌انداز «ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ی چهارم نیروی دریایی سپاه» قرار داشتند، در محدوده‌ی نفتی ـ گازی «رسالت» اقدام به پرواز «بالگرد» و نزدیک شدن به شناورهای سپاه کردند.

در این اطلاعیه با اشاره به هوشمندی و هشیاری رزمندگان نیروی دریایی سپاه تصریح شده است: آمریکایی‌ها با حرکتی تحریک‌آمیز و غیرحرفه‌ای، با اخطار به شناورهای ناوتیپ ذوالفقار مبادرت به پرتاب منور ورزیدند که رزمندگان اسلام بدون اعتنا به رفتار نامتعارف و غیرمعمول شناورهای امریکایی، مأموریت خود را در منطقه دنبال کردند که ناو هواپیمابر و رزم‌ناو همراه منطقه را ترک کردند.

گفتنی است، روز گذشته هفته گذشته نیز یک ناو نیروی دریایی آمریکا اقدام به شلیک اخطار به سمت یک قایق گشت‌زنی ایرانی در کرانه شمالی خلیج فارس کرده بود.
 
تنش جدید میان ایران و آمریکا در خلیج فارس با شلیک گلوله از سوی ناو آمریکایی

در همان نخستین دقایق مخابره این خبر، مقامات پنتاگون مدعی شدند، قایق ایرانی به فاصله ۱۵۰ یاردی (حدود ۱۴۰ متر) ناو آمریکایی نزدیک شده بود. طبق ادعای آمریکایی‌ها، قایق ایرانی به هیچ ‌یک از علائم ارتباطی شناخته‌شده بین‌المللی برای اعلام وضعیت خطر، اعم از تماس‌های رادیویی، شلیک منور و پنج انفجار کوتاه، توجهی نکرد و پس از این مراحل، ناو آمریکایی به دلیل نگرانی از احتمال برخورد، اقدام به شلیک اخطار به داخل آب کرد.

نکته مهم اینکه ایجاد تنش و ناامنی در آب‌های خلیج فارس از جانب آمریکایی‌ها مسبوق به سابقه است و در شش ماه اخیر، ناوهای آمریکایی چندین بار در آب‌‎های خلیج فارس اقدام به شلیک گلوله و ایجاد ناامنی کرده‌اند که البته با پاسخ قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شده‌اند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس