بازدید 3568
۱

بازرسان به سراغ کیک ها می روند

کد خبر: ۷۱۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 29 July 2017
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بازرسان سازمان غذا و دارو امسال به سراغ شیرینی فروشی ها می روند تا خامه کیک و شیرینی آنها را از نظر استانداردهای بهداشت و سلامت، بازرسی کنند.

بهروز جنت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خامه قنادی ها برای تهیه کیک، در صنعت تولید می شود و سازمان غذا و دارو چربی ترانس این خامه ها را کاهش داده است اما متاسفانه متوجه شدیم هنگامی که شیرینی فروشی ها ، کیک تهیه می کنند این کیک حتی در دمای 40 درجه نیز تکان نمی خورد و آب نمی شود در صورتیکه خامه های استاندارد این قابلیت را ندارند .
 
وی ادامه داد: متوجه شدیم که خود شیرینی فروشی ها، خامه را فرموله و دستکاری می کنند تا در دمای بالاتر نیز دوام بیاورد.
 
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو توضیح داد: خامه خوب و طبیعی را باید حتما در یخچال ، نگاهداشت و هنگامی که هوا کمی گرم می شود ، خامه شل شده و شکل کیک را برهم می زند.
 
جنت خاطرنشان کرد: مردم عادت کرده اند که بطورمثال کیک خیلی سفت و محکم و سرحال باشد و حتی هنگام جابجا کردن آن با ماشین در گرمای تابستان نیز تکان نخورد درصورتیکه هیچ جای دنیا اینطوری نیست.
 
وی تاکید کرد: برای همین سراغ شیرینی فروشی ها آمدیم و کیک ها و شیرینی های آنها را کنترل می کنیم. از کیک های موجود در ویترین شیرینی فروشی ها ، نمونه برداری می کنیم تا استاندارد چربی آنها را کنترل کنیم.
 
جنت یادآور شد: این بازرسی ها به گونه ای انجام می شود که سلامت مصرف کننده نهایی تهدید نشود و در عین حال کسب و کار نیز در کشور آسیب نبیند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خسته نباشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل