بازدید 3715
۱

هر زائر چقدر ارز می‌تواند به عربستان ببرد؟

کد خبر: ۷۱۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 29 July 2017
بنابر قانون عربستان، هر زائر هنگام ورود به این کشور حداکثر می‌تواند ۵۰۰۰ ریال سعودی همراه خود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در آستانه اعزام زائران ایرانی به عربستان برای شرکت در مناسک حج، سازمان حج و زیارت توصیه‌هایی را برای فرودگاه مبدأ و مقصد زائران ارائه کرده و از آن‌ها خواسته است حتی‌المقدور از همراه آوردن لپ‌تاپ، تبلت و لوازم جانبی از جمله کارت حافظه و همچنین مدارکی چون کارت ملی، شناسنامه و کارت‌های بانکی و اعتباری خودداری کنند.

امسال همان‌طور که سازمان حج و زیارت اعلام کرده، بار زائران ۴۸ ساعت قبل از ورود به فرودگاه منتقل خواهد شد و هیچ باری هنگام سوار شدن به هواپیما تحویل گرفته نمی‌شود.

چمدان‌ها باید از طرف نمایندگان کاروان‌ها تهیه شود و به یک اندازه باشد. هر حاجی تنها می‌تواند دو چمدان به ابعاد ۳۰×۴۰×۶۵ و ۲۵×۳۵×۶۰ همراه خود داشته باشد و حتما روی چمدان‌ها مشخصات زائر و کاروان نوشته شود. وزن هر چمدان نباید بیش از ۲۰ کیلوگرم باشد و توصیه شده از قرار دادن اشیاء گرانقیمت در داخل چمدان‌هایی که به قسمت بار تحویل داده می‌شوند خودداری شود، چرا که شرکت‌های بیمه و هواپیمایی مسئولیتی را در قبال مفقود شدن اشیاء قیمتی قبول نکردند.

همچنین کارت واکسن مننژیت نباید داخل این چمدان‌ها قرار داده شود.

بار حجاج ۴۸ ساعت قبل در محلی که مدیر کاروان اعلام کرده جمع‌آوری می‌شود و یک‌جا به فرودگاه مبدأ‌ می‌رود.

تحویل بار هنگام پرواز توسط حاجی امکان‌پذیر نیست. زائران فقط می‌توانند ساک دستی به ابعاد ۲۰×۳۰×۳۵به وزن ۵ کیلوگرم با خود به داخل هواپیما ببرند.

حرکت به سمت فرودگاه کاروانی انجام می‌شود، زمان و مکان نیز از قبل توسط مدیر کاروان اعلام خواهد شد. هر کاروان چهار ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه حاضر باشد.

توصیه شده از آوردن چمدان‌ها و بسته‌های اضافی خودداری شود، چون شرکت‌های هواپیمایی به هیچ وجه آن‌ها را حمل نمی‌کند.

با توجه به شرایط پروازها درخواست شده از حمل وسایل قیمتی، طلا و جواهرات، اوراق بهادار، گواهی‌نامه، شناسنامه، کارت‌های ملی و اعتباری، خوراکی‌ها و لوازم بهداشتی غیرضروری و کتاب‌های نامرتبط خودداری شود. بردن بسته‌های اضافی، نایلون، پتو و مایعات نیز به داخل هواپیما ممنوع است.

با توجه به شرایط حال حاضر عربستانف توصیه شده از همراه داشتن لپ‌تاپ، تبلت با وسایل جانبی مثل کارت حافظه خودداری شود و در صورت نیاز مبرم حتما آن‌ها را از هر گونه فیلم، عکس و نرم‌افزار پاک کرده تا هنگام ورود به عربستان موجب حساسیت و یا تفتیش نشود.

در عربستان نیز پس از ورود به فرودگاه مقصد توصیه شده زائرانِ یک کاروان در محلی که مدیر از قبل مشخص کرده منتظر بمانند و گذرنامه، بلیت، برگه ویزا و کارت ورود به عربستان (بلطاعة الدخول)را از مدیر کاروان دریافت کنند.

به بانوان نیز توصیه شده با حجاب کامل و همراه با شالی که مزین به آرم سازمان حج و زیارت ایران است در عربستان حاضر شوند تا مسئولان کاروان زائران خود را در بین انبوه جمعیت شناسایی کنند.

هنگام ورود به عربستان کارت شناسایی مربوط به حاجی باید همراه باشد چرا که در صورت نداشتن آن پلیس عربستان مانع ورود به این کشور می‌شود.

طبق قوانین عربستان نیز هر زائر می‌تواند حداکثر ۵۰۰۰ ریال سعودی یا معادل آن را همراه داشته باشد و توصیه مؤکد شده که از همراه داشتن مبلغی بیش از این اجتناب شود.

امسال قرار است ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به عربستان اعزام شوند که سفر آن‌ها دو روز دیگر یعنی از نهم مردادماه آغاز خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
مامان من همه خریدهاشو از اینجا انجام داد تا بجز پولی که بابت حج میده، عایدی دیگه ای نصیب سعودیها نشه، مدیونش کردیم که حتی یه تسبیحم نیاره، همش ساخت چینه و تبرکی در کار نیست!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان