بازدید 3436

واکنش اتحادیه اروپا به آزمایش موشکی کره شمالی

کد خبر: ۷۱۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰ 29 July 2017
اتحادیه اروپا پس از آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در روز جمعه، این کشور را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین الملل معرفی کرد.

به گزارش مهر، اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد شلیک موشک بالستیک به وسیله کره شمالی نقض صریح تعهدات بین المللی این کشور است که در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به روشنی بیان شده اند.

در این بیانیه از کره شمالی خواسته شده است از هرگونه اقدامات تحریک آمیز بیشتر که می تواند به افزایش تنش های منطقه ای و  جهانی منجر شود خودداری کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ماه ژوئیه خود آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این موضوع را در روزهای آتی با وزرای امور خارجه کره جنوبی و دیگر شرکای بین المللی مورد بحث قرار خواهد داد.

قرار است موگرینی در نشست منطقه ای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن که در روزهای 6 و 7 اوت در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار می شود، شرکت کند.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد آزمایش موشکی اواخر جمعه شب کره شمالی ظاهرا شامل پرتاب یک موشک بالستیک بین قاره ای دیگر از سوی پیونگ یانگ است.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز اعلام کرد موشکی که کره شمالی پرتاب کرد احتمالا در آب های منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمده است.

ارتش روسیه نیز اعلام کرد که موشک پرتاب شده کره شمالی در روز جمعه، یک موشک بالستیک میانبرد بود که مسافتی بالغ بر ۷۳۲ کیلومتر را پیمود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر