بازدید 8250

معمار دیزنی‌لند درگذشت

مارتی اسکلار چهره پیشگام دیزنی و معمار دیزنی‌لند در سن ۸۳ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۷۱۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰ 28 July 2017
مارتی اسکلار چهره خیال‌پرداز دیزنی که از نزدیک با والت دیزنی کار کرده و دیدگاه‌های او را به پارک‌موضوعی دیزنی‌لند آورده بود دیروز در خانه‌اش در هالیوود درگذشت.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، اسکلار بیش از نیم قرن برای کمپانی والت دیزنی کار کرد و یکی از معدود افراد جهان بود که در افتتاح پارک موضوعی دیزنی در سال ۱۹۵۵ حضور داشت و سال پیش در مراسم دیزنی‌لند شانگهای نیز شرکت کرده بود.

اسکلار سال ۲۰۰۱ به عنوان اسطوره دیزنی معرفی شده بود و در عین حال از زمان ‌بازنشسته شدنش در سال ۲۰۰۹ مورد احترام این کمپانی بود. او از افرادی است که نامش در پنجره دیزنی‌لند حک شده است.

باب ایگر مدیرعامل دیزنی با درگذشت وی گفت: همه چیز درباره مارتی اسطوره‌ای بود. او یکی از بهترین‌های کمپانی بود و در عین حال ارتباطی قوی با خود والت داشت. هیچ کس بیشتر از مارتی شیفته دیزنی نبود وهمه ما جای او را خالی می‌بینیم.

مارتی اسکلار حتی پس از بازنشستگی نیز در همه زمینه‌های کاری دیزنی فعال بود و حتی دو هفته پیش در مراسم اکسپو D۲۳ در آنهایم شرکت کرده بود.

او سال ۱۹۳۴ در برانسویک متولد شده بود و دانشجوی یوسی‌ال‌ای بود و بعد همکاری با دیسنی را شروع کرد واز مجریان اصلی دیسنی‌لند در سال ۱۹۵۵ بود.

او از زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد مرد دست راست والت دیزنی بود و نامش مترادف با خیال‌پردازی در این کمپانی بود.

اسکلار چندین کتاب هم درباره دیزنی نوشته بود که «رویا بپرداز! انجام بده! :نیم قرن همکاری با سلطنت جادویی دیزنی» در سال ۲۰۱۲ و «یک لرزش کوچک!» در سال ۲۰۱۵ از جمله آنها بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر