بازدید 2300

سازمان ملل: از آوریل ۲۰۰ هزار تن از رقه آواره شده‌اند

بیش از ۲۰۰ هزار تن در سوریه از اوایل ماه آوریل از منازل خود در اطراف شهر رقه گریخته‌اند که ۳۰ هزار تن از این تعداد تنها در ماه جاری میلادی آواره شده‌اند.
کد خبر: ۷۱۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ 28 July 2017

بیش از ۲۰۰ هزار تن در سوریه از اوایل ماه آوریل از منازل خود در اطراف شهر رقه گریخته‌اند که ۳۰ هزار تن از این تعداد تنها در ماه جاری میلادی آواره شده‌اند.

به گزارش تابناک به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اورسولا مولر، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در تماسی تصویری از اردن به شورای امنیت گزارش داد، حدود ۲۰ تا ۵۰ هزار تن همچنان در شهر رقه حضور دارند و این در حالی است که‌ شهر رقه محاصره است و هیچ وسیله‌ای برای خروج این جمعیت از شهر وجود ندارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی ضمن انتقاد از دولت سوریه و گروه‌های مسلح در این کشور و نیز نبود امنیت و ادامه درگیری‌ها در آن، تاکید کرد: ‌سازمان ملل در ماه جاری میلادی تنها به تعداد اندکی از مناطقی در سوریه که دسترسی به آنها دشوار است، کمک‌رسانی کرده است.

مولر در ادامه تاکید کرد:‌ صدها هزار غیرنظامی سوری همچنان در سوریه به کمک‌های فوری نیاز دارند اما هنوز به هیچ کاروان امدادی برای ورود به ۱۱ منطقه محاصره شده در این کشور اجازه ورود داده نشده است.

وی ادامه داد: با وجود کاهش شدت درگیری‌ها در استان درعا و دیگر مناطق، هنوز شرایط انسانی برای غیرنظامیان در مناطق متعددی دشوار و نامناسب است و درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح در ادلب نیز تاکنون برخی از نهادهای انسانی را مجبور کرده است عملیات امدادرسانی خود را به حالت تعلیق درآورند.

مولر در ادامه دولت سوریه را به "ممانعت از ورود کاروان‌های امدادرسان" متهم کرد و گفت: گروه‌های مسلح نیز مانع از ورود این کاروان‌ها به ویژه در ادلب و استان‌های شرقی سوریه می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار