بازدید 2835

رشد اقتصادی روسیه از ۲ درصد فراتر خواهد رفت

وزیر توسعه اقتصاد روسیه گفت که رشد اقتصادی روسیه در ربع دوم ۲۰۱۷ شتاب گرفته است و احتمالا رشد کل سال از ۲ درصد فراتر می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 28 July 2017
وزیر توسعه اقتصاد روسیه گفت که رشد اقتصادی روسیه در ربع دوم ۲۰۱۷ شتاب گرفته است و احتمالا رشد کل سال از ۲ درصد فراتر می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از شین هوا، وزیر توسعه اقتصاد روسیه، ماکسیم اورشکین گفت: طبق تخمین‌های ما، تولید ناخالص ملی روسیه در ربع دوم نسبت به سال قبل در حدود ۲.۷ درصد رشد کرده است. ما تخمین زدیم که رشد اقتصادی برای نیمه اول سال برابر ۱.۶ درصد شده است.

اورشکین می‌گوید که بر اساس عملکرد بسیار خوب ربع سال اخیر، پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲ درصدی امسال، حالا کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد.

اورشکین با تاکید بر بهبود تدریجی دستمزدها و درآمدها گفت: ما انتظار داریم گرایشات مثبت اقتصادی در پاییز امسال بیشتر تقویت شود.

اقتصاد روسیه از سال ۲۰۱۴ به علت قیمت‌های پایین نفت و تحریم‌های غربی به برای بحران اوکراین، بدتر شده است.

داده‌های رسمی نشان داد که تولید ناخالص ملی در روسیه در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال قبل خود ۰.۲ درصد افت داشته است این درحالیست که در سال ۲۰۱۵ هم تولید ناخالص ملی نسبت به سال قبل خود ۲.۸ درصد افت کرده بود.

مقامات روسی پیش‌بینی کرده بودند که تولید ناخالص ملی روسیه امسال بین ۱.۵ تا ۲ درصد رشد کند.

اورشکین در مورد دور جدید تحریم‌های وضع شده بر علیه روسیه گفت: این تحریم‌ها نمی‌توانند آسیب جدی‌ای به اقتصاد روسیه یا نرخ تبادل روبل وارد کنند. در واقع سیاست‌گذاری اقتصاد کلان ما به شکلی است که شوک‌های خارجی مربوط به تحریم‌ها نمی‌توانند تاثیر مهمی بر اقتصاد ما بگذارند. و ما نیازی به اصلاح پیش‌بینی رشد اقتصادی خود احساس نمی‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر