بازدید 11419

گنداب هورالعظیم حیات جانداران را می‌گیرد!

کد خبر: ۷۱۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 28 July 2017
افزایش مقادیر ورودی فاضلاب و زهاب‌های نیشکر به گنداب هورالعظیم موجب نابودی تنوع زیستی منطقه و از جان دادن جمعیت زیادی از زیستمندان به ویژه پرندگان شده است.

به گزارش فارس، در گزارش های گذشته از افزایش شوری آب به دلیل ورودی فاضلاب و زهابهای نیشکر به تالاب هورالعظیم که تبدیل به گنداب هورالعظیم شده صحبت کردیم.

ورود فاضلاب و زهاب های نیشکر به تالاب هورالعظیم تبعات زیست محیطی بسیاری دارد که یکی از آنها نابودی تنوع زیستی منطقه و  جان دادن جمعیت کثیری از زیستمندان بویژه پرندگان در این تالاب است.

متأسفانه ورود حجم زیادی از معجون فاضلاب و پساب کشاورزی به منطقه خشک هورالعظیم نه تنها دردی را علاج نبخشیده بلکه باعث ایجاد بحران در منطقه شده است و عمق بسیار کم این گنداب نشانگر رخ دادن فاجعه‌ای بزرگ در آینده نزدیک است.

 
 
 
 
تصاویری از پرندگانی در کنار حوضچه شماره سه هورالعظیم

با شروع طرح به اصطلاح احیای تالاب هورالعظیم، مقادیر زیادی از فاضلاب و پسابهای کشاورزی به بیابان های خشک هورالعظیم سرازیر شده است که  درخود مواد شیمیایی خطرناک حاصل از کودهای شیمایی و مواد دفع آفات داشته و به همراه فلزات سنگین در این گنداب ذخیره شده است،طولی نخواهد کشید این گنداب خشک شده و ریزگرد‌هایی که مواد سمی خطرناکی را با خود حمل می کنند و برای تمام جانداران بسیار خطرناک هستند، مشکل ریزگردهای استان خوزستان را دو چندان کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار