بازدید 4155

لاریجانی: آمریکا در پی عصبانی کردن ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در تصویب تحریم های جدید به دنبال عصبانی کردن ایران است.
کد خبر: ۷۱۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 26 July 2017
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در تصویب تحریم های جدید به دنبال عصبانی کردن ایران است.
 
به گزارش مهر، علی لاریجانی چهارشنبه در برنامه اشاره که از شبکه خراسان رضوی پخش شد اظهارکرد: چند سال پیش آمریکا و کشورهای اروپایی علیه ایران متحد شده بودند و ایران در این شرایط پا به مذاکرات هسته ای گذاشت وموفق شدیم برخی تحریم ها و اجماع جهانی علیه ایران را بشکنیم.

وی افزود: در حال حاضر ایران و روسیه و نیروهای مقاومت ضربه های کاری به تروریست ها زدند و کمر داعش شکست و آمریکا و اسرائیل وقتی با این موضوع مواجه شدند نتوانستند تحمل کند هم مشکلات نفتی ایران حل شود و هم تروریست ها شکست بخورند و تلاش می کنند با یک عصبیت این موفقیت ها را از بین ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در مصوبه اخیر تحریم های خود به دنبال این است که شیب سرمایه گذاری به سمت ایران را از بین برده و ایران را نیز عصبی کند تا به اهداف خود برسد.

لاریجانی بیان کرد: رسانه ها باید حد و اندازه این مصوبه را درست ترسیم کنند و وقتی این تحریم ها را تحلیل می کنیم می بینیم ۹۰ درصد آنها در حال حاضر موجود است و حالا آن را قانونی کردند.

وی اظهارکرد: البته کمی پیاز داغ تحریم ها را زیاد کرده اند و قبلا سپاه قدس تحریم بود و حالا سپاه پاسداران هم اضافه شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما و رسانه ها نباید اضطراب ایجاد کنند ونباید در دام تبلیغاتی آمریکایی ها بیافتیم.

لاریجانی بیان کرد: ما آماده مقابله با این تحریم ها هستیم و یک ماه است روی یک طرح مشخصی کار کردیم زیرا پیش بینی می کردیم این کار انجام شود و فوریت آن هم در مجلس تصویب شده است، کمیسیون امینت ملی هم از شنبه به صورت ویژه این طرح را بررسی خواهد کرد.

دولت در خروج از رکود توفیق زیادی نداشت
وی در ادامه به عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: دولت توانست برخی آشفتگی ها را سامان دهد که از جمله آنها می توان به مذاکرات هسته ای اشاره کرد.

لاریجانی تصریح کرد: دولت توانست تورم را کنترل کند که شاخص های بین المللی نیز این مهم را نشان می دهد اما در حوزه خروج از رکود توفیقات زیادی نداشتند.

رئیس مجلس گفت: مهم ترین موضوع این است که باید برای ۱۰ سال به صورت مجاهدانه کارها انجام شود اما دولت فعلی شتاب کمی برای پیشبرد امور داشت.

توجه به حوزه زیارت
وی در ادامه به مزیت های شهر مشهد اشاره کرد و گفت: از چند سال پیش در مجلس ردیف بودجه ای برای حوزه زیارت در نظر گرفته شد ه است.

لاریجانی تصریح کرد: حمایت از زیرساخت های گردشگری از جمله ایجاد تسهیل در رفت و آمد و ساخت هتل ها در همین راستا است.طی چند سال گذشته قطار برقی تهران به مشهد دنبال شده که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

پرداخت یارانه ها به شیوه فعلی معقول نیست
وی در ادامه تصریح کرد: پرداخت یارانه ها به شیوه فعلی نه معقول و نه امکان پذیر است و از ابتدا نیز قرار نبود اینگونه عمل شود.

لاریجانی گفت : برای ساماندهی به موضوع تصمیم گرفتیم یارانه اقشار تحت پوشش نهادهای خدماتی را افرایش دهیم که البته این موضوع نباید باعث تنبلی و عدم اشتغال شود.

رئیس مجلس تاکید کرد: دولت نیز اصلاح در پرداخت یارانه ها را شروع کرده است که البته اشکالاتی وجود دارد و باید رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لجبازی آمریکا در منطقه نشان می دهد ما درست حرکت می کنیم و نباید مضطرب شویم و به لطف خداوند و تدابیر رهبری جایگاه ایران هر روز در منطقه بهتر می شود.

لاریجانی بیان کرد: تحریم های جدید تنها مربوط به ایران نیست و به روسیه نیز مربوط می شود زیرا ایران و روسیه توانستند ضربه کاری به تروریست ها بزنند.

رئیس مجلس اظهارکرد: این تحریم ها نباید حواس ما را پرت کند و می توانیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی از این شرایط عبور کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر