بازدید 3197

کاهش فروش درچین وآمریکا سودهیوندایی رانصف کرد

کاهش فروش خودروهای تولیدی شرکت هیوندای کره جنوبی در آمریکا و چین باعث شد که سود سه ماهه این شرکت به کمترین میزان در ۷ سال گذشته کاهش یابد.
کد خبر: ۷۱۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲ 26 July 2017
کاهش فروش خودروهای تولیدی شرکت هیوندای کره جنوبی در آمریکا و چین باعث شد که سود سه ماهه این شرکت به کمترین میزان در ۷ سال گذشته کاهش یابد.

به گزارش فارس به نقل از ای‌بی‌‌سی‌نیوز، شرکت هیوندای موتور کره جنوبی طی گزارشی که امروز منتشر شد اعلام کرد سود سه ماهه اخیر این شرکت از محل فروش خودرو به کمترین میزان از سال 2010 تاکنون رسیده است.

در این گزارش کاهش فروش مدل‌های تولیدی این شرکت کره‌ای در چین و آمریکا به عنوان اصلی‌ترین دلایل کاهش سود هیوندای معرفی شده است.

سود خالص این خودروساز کره‌ای در سه ماهه آوریل تا ژوئن 816 میلیارد ون کره معادل 728.8 میلیون دلار اعلام شده است که نسبت به 1.5 میلیارد دلار مدت مشابه سال گذشته به کمتر از نصف کاهش یافته است. نتایج عملکرد هیوندای بسیار بدتر از میزان مورد انتظار بود. 

بیشتر کارشناسان سود 1.2 میلیارد دلاری را برای هیوندای در این دوره سه ماهه پیش‌بینی کرده بودند. سود 700 میلیون دلاری هیوندای در دو ماه سال جاری پایین‌ترین سودی بوده است که این شرکت از سال 210 تاکنون به ثبت رسانده است.

طی سه سال گذشته درآمد هیوندای از فروش خودرو روندی نزولی را تجربه کرد و یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسأله ناتوانی هیوندایی در پاسخ به نیاز مشتریان در زمینه ارائه خودروهای با تجهیزات Sport بوده است. 

علیرغم تلاش خودروساز کره‌ای با ارائه مشوق‌های بیشتر به مشتریان در آمریکا فروش خودروهای هیوندای در این کشور کاهش داشته است. از سوی دیگر افزایش تنش‌ها میان کره و چین بر سر استقرار یک سامانه موشکی در کره فروش هیوندای در چین را نیز کاهش داده است. به طور مثال فروش هیوندای جنسیس در چین در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد کاهش داشته است. 

به طور کلی در نیم‌سال نخست سال 2017 فروش هیوندایی در چین نسبت به سال گذشته 42 درصد سقوط کرده است. 

یکی از دلایل کاهش استقبال مشتریان از خودروهای هیوندای روی آوردن مشتریان به خرید خودروهای شاسی‌بلند بوده است و ناتوانی هیوندای در تولید و عرضه خودروهای شاسی‌بلند متنوع به از دست رفتن مشتریان این شرکت کره‌ای شده است. 

هیوندای اخیراً مدل شاسی‌بلند با نام «کُنا» را به بازار معرفی کرده است که قرار است طی ماه‌های اخیر در آمریکا و اروپا عرضه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار