بازدید 23754

دو راهکاری که اگر جدی در دستور کار قرار گیرند، «بنیتا»ها جان نخواهند داد

این داغ بزرگ، نتیجه شوم یکی از همان سرقت هایی است که برایمان عادی شده؛ سرقت هایی که در قیاس با آن، کف زنی و جیب زنی و حتی بسیاری از زورگیری ها، شوخی به نظر می‌رسد و برخی مان از مال باخته می‌خواهیم وقتش را تلف نکرده و برای گزارش آن نزد پلیس نرود، چون فرجامی جز اتلاف وقت نخواهد داشت!
کد خبر: ۷۱۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 26 July 2017
مرگ دلخراش کودکی که به همراه یک خودرو سرقت شده بود اما از بد ماجرا، نصیب دزدانی شد که سنگدلی را به حد اعلا درجه رسانده‌اند؛ مگر از این تلخ‌تر می‌شود؟ به راستی چه باید کرد که چنین فاجعه‌ای تکرار نشود؟

به گزارش «تابناک»؛ با گذشت چند روز پر التهاب و اوج گرفتن نگرانی عمومی درباره سرنوشت کودک سرقت شده به همراه یک خودرو در تهران و در حالی که بسیاری از مردم تلاش داشتند با اطلاع رسانی در این باره به یکدیگر، سرنخی از بنیتای هشت ماهه به دست آورند، سرانجام خبری رسید که در تلخی بی مثال به نظر می‌رسد؛ مرگ دخترک رها شده در خودرو در منطقه ای دور از شهر.

خبری که جزئیات بسیار دردناکی دارد. آنقدر دردناک که بعید است کسی با شنیدنش بتواند از آن خلاصی یافته و احساس آرامش بیابد. مرگی دردناک و تلخ که می‌شد رخ ندهد، اگر سارقان خودرو سخنان پدر بهت زده و غمگین بنیتا را شنیده بودند که از ایشان خواسته بود فرزندش را در نزدیکی شیرخوارگاهی یا گوشه ای از شهر رها کنند و در مقابل آن قول داده بود از شکایت از سارقان صرف نظر خواهد کرد.

حال و روز تلخ پدر و مادری که حالا به تاریکی کامل گراییده، چون فهمیده‌اند جگرگوشه‌شان را دیگر هرگز نخواهند دید. دیداری که به قیامت افتاد، چراکه سارقان سنگدل حتی از تماس با پلیس با تلفن عمومی و اطلاع محل رها کردن دختر بچه بی پناه دریغ ورزیده‌اند و از بد ماجرا، خودروی رها شده را هیچ کسی نیافت، مگر زمانی که از مرگ دختر بچه بی گناه زمان زیادی گذشته بود.

 

رویدادی که رقم زنندگانش دو سارق سابقه دار بوده‌اند؛ سارقانی که وقتی خودروی روشن پدر بنیتا را دیدند و متوجه شدند که مالک خودرو برای بستن در پارکینگ آن را رها کرده، دست به سرقت زدند و حتی پریدن پدر روی کاپوت خودرو برای نجات جان فرزندش نیز مجابشان نکرد این کودک را به سلامت به گونه ای به خانواده اش برگردانند و به جای آن ترجیح دادند، بی هیچ نگرانی، بنیتای چندماهه را در خودرو در منطقه ای دور از توجه عموم رها سازند.

افرادی که پلیس می‌گوید: «بلافاصله يك تيم از كارآگاهان زبده پليس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای دستگيری» شان تشکیل و مشخص شده و «به‌ رغم اینکه هيچ گونه سرنخ و اثري از مجرم يا مجرمين در دست نبود، كارآگاهان با انجام اقدامات پليسی موفق شدند دو نفر را شناسايي كه نفر اول در محل سكونت خود واقع در شهرستان پاكدشت دستگير و در اظهارات خود به سرقت خودرو و ربايش كودك توسط يكي از دوستانش اعتراف کرد.»

دوست وی نیز کسی نبود جز سارقی با سوابق متعدد کیفری که گزارش پلیس، حکایت از آن دارد به تازگی از زندان آزاد شده بود. فردی که اگر به دلیل ارتکاب جرایم پر شمار، مشمول طرح های بازدارنده مانند بستن پابند الکترونیک شده بود، احتمال داشت مرتکب این سرقت نشده یا بلافاصله اشتباه حیاتی رخ داده را تصحیح کرده و عامل مرگ دخترک چند ماهه نشود؛ یعنی همان هدفی که برای تحقق آن، خرید، واردات و راه اندازی سامانه پابند الکترونیک در کشورمان در دستور کار قرار گرفته است.

راهکاری که اگر به شکل جامع در دستور کار قرار گیرد و دست کم متهمان دارای سوابق متعدد را شامل شود، می‌توان امیدوار بود افرادی چنین سنگدل به سرعت به جرائم و بزه های سابق بازنگشته و چنین فجایعی تکرار نشود و کمترین فایده آن، اطمینان به بازدارنده بودن روند پر هزینه دستگیری، محاکمه و محبوس و زندانی کردن مجرمان است.
 

البته استفاده نشدن از پابند برای چنین مجرمان سابقه داری تنها حسرت پرونده تلخ بنیتا نیست، بلکه وقتی به روند سرقت های پرشمار خودرو و کم توجهی مأموران به تکرار چنین جرایمی دقت کنیم، درخواهیم یافت این جرایم عمومی شده نیز کم و بیش در سرنوشت شوم پرونده دختر چندماهه نقش ایفا کرده است.

تنها کافی است به آن بخش از گزارش پلیس درباره پیگیری سرقت بنیتا دقیق شویم که از تشکیل تیمی زبده برای بررسی پرونده خبر داده و جای خالی چنین تیم های زبده ای در پیگیری پرونده های سرقت را به یاد آوریم تا دریابیم چگونه عادی تصور کردن انبوه سرقت ها، جیب زنی ها، کیف زنی ها، زورگیری ها و... منجر به ناامن شدن جامعه مان برای شهروندان و به نوعی، امن شدن آن برای سارقان و دزدان شده است.

دزدانی که می‌دانند حتی با سرقت خودرو در روز روشن در شهر شلوغ و بدتر از آن، خفت گیری و زورگیری با استفاده از سلاح در انظار عمومی، هیچ تیم زبده ای برای شناسایی و دستگیری شان تشکیل نخواهد شد و ممکن است تا سال ها به دام پلیس نیفتند؛ سارقانی که زندگی را برای عموم مردم دشوار کرده‌اند، به گونه ای که کمتر خانواده‌ای را می‌توان یافت که از گزند آسیب های ایشان در امان مانده باشد اما برای برچیدنشان هیچ اتفاق همه جانبه و فراگیری در دستور کار قرار نگرفته تا یکی از نتیجه های اقداماتشان، مرگ دلخراش بنیتا شود.

مجرمانی که از فرط فعالیت های روزمره و آسیب های فراوانشان، این باور را در جامعه به وجود آورده اند که کسی نمی‌خواهد بساطشان را برچیند و حالا پیگیری پرونده بنیتا ممکن است تأییدی بر این باور باشد؛ به این صورت که برخی بگویند اگر پلیس بخواهد، مثل این پرونده می‌تواند از هیچ سرنخی به شناسایی سارقان خودرو در چند روز برسد اما... !

امایی بزرگ که شاید تکان دادن سر به نشانه تأسف را برای خیلی ها به دنبال داشته باشد، به ویژه اکنون که ماجرای دردناک بنیتا را مرور می‌کنیم و می‌بینیم این داغ بزرگ نتیجه شوم یکی از همان سرقت هایی ست که برایمان عادی شده! سرقت هایی که در قیاس با آن، کف زنی و جیب زنی و حتی بسیاری از زورگیری ها، شوخی به نظر می‌رسد و برخی مان از مال باخته می‌خواهیم وقتش را تلف نکرده و برای گزارش آن نزد پلیس نرود، چون فرجامی جز اتلاف وقت و خراشیده شدن روحیات و اعصابش به دنبال نخواهد داشت!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۳۵
درود بر شما و امیدواریم پلیس ایران هم به تبعیت از اسلام فمن یعمل مثقال شره یره رو در پیش بگیره
اخر این چه قانونی هست که ما داریم ؟
خودمان را مسخره کردیم ؟
از یک طرف نیروی انتظامی دزد و سارق رو میگیره بعد چندوقت دوباره میان بیرون ! روز از نو زوزی از نو ! دوباره پلیس بگیره دوباره زندان . دوباره ازادی . دوباره سرقت .
تمام این دزدان که میگیرن میخونیم سوابق متعدد بزهکاری دارند . ولی دوباره همون سیکل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
این که پایین ترین جزء هر خلافی به تنهایی محاکمه بشه خیلی کوته فکری است باید دید این سیکل شامل چه اشخاص و مسئول و ارگان هایی می شه که خودشون رو پشت بزرگی این ماجراها مخفی می کنند.
وقتی در ملکتی قبح دنائت ریخته شده باشد.حرف بس است.خدا آگاه است فرشته معصوم چند ساعت گریه کرد تا ..تف برزمانه پست.
حواسشون به حجاب مردمه.مزاحمشون نشید دارن کار خیلی مهمتری انجام میدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
جانا سخن از دل ما گفتی
کلانشهرهایی مثل تهران بخاطر درگیریهای مالی وترافیکی مامن دزدی وکلاهبرداری شده ان چون واقعا مشکلات امنیتی واجتماعی فراوانی داره که قابل حل نیست بهتره سیاستمداران ومسوولان بلندپایه یه فکری بحال تمرکززدایی و توزیع عادلانه منابع به تمام نقاط کشوربکنن بهتره سیستم فدرالی یا ایالتی دردستور کاردولت قراربگیره ومنابع بیشمارنفت وگاز ومعدن درست در تمام نقاط کشور پخش بشه واشتغال ورفاه اجتماعی وفرهنگ انسانیت نهادینه بشه تا معضلات و مشکلات ریشه کن بشه
این جانیان هم برای اقدام به قنل هم برای جریحه دار کردن قلب میلیون ها نفر باید به اشد مجازات برسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
چرا کوتاهی دیگرانی که باعث بوجود آمدن روزانه این گونه ماجراها می شوند رو موردتوجه قرار نمی دید اگر این پیشرفت های ارتباطی توسط غربی های لامذهب بوجود نیامده بود بنظر شما کسی از این موضوع توسط رسانه ها مطلع می شد تا همچین جوی داخل جامعه به راه بیفته تا پلیس هم با استفاده از اون مثل آمریکایی ها حسن سوء استفاده رو برای بیشتر در معرض خطر قرار دادن حقوق
شهروندی شروع کنه؟!!!!!!!!
در جامعه ای که وقتی دزد به خونت زد جرات نکنی دست بهش بزنی که خدایی نکرده خراشی به دست ایشون نیوفته و محاکمه نشی معلومه که هر کسی به خودش جرات میده هر کاری بکنه.درصورتی که در برخی کشورها اگر کسی به حریم خصوصی شما وارد شد حتی میتونی بهش تیراندازی بکنی.خوب معلومه که در هر خونه وسر هر کوچه ای نمیشه مامور پلیس گذاشت ولی میشه دست مردم رو در دفاع از مال و جان و ناموسشون آزادتر گذاشت.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
100% موافقم
دزدم باید شعور داشته باشه که در این مواقع محل خودرو رو با یک تلفن به پلیس اطلاع بده .

دزد با شعورم نداریم .
اینجور افراد رو باید همون لحظه بندازیشون جلو 10تا گرگ گرسنه تا تیکه پارش کنن
پس از آن 19 نفر و ستایش و آتنا و کیمیا نوبت به بنیتا رسید
بعد میگن چرا مردم بچه دار نمیشن
افرین عالی بود
با تاسف از حادثه پیش امده,سوالی دارم چنانچه این قاتلین هم مثل قاتل آتنا اگر حکمشان اعدام بود پدر بنیتا هم برای اجرای حکم باید نصف دیه را بدهد؟ این که میشود یک جور کاسبی برای خانواده های این قاتلین بی وجدان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
این حکم دیه اسلامی است
موضوع حیاتی در حال حاضر که همه بزرگان را درگیر کرده این است : داخل خودرو حریم خصوصی است یا عمومی !!! چند روز پیش یکی از اساتید دانشگاه در مصاحبه ای همه جرایم را به بدححابی یا بی ححابی زنان ربط داده بود !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
لطفا لغت استاد دانشگاه را همینطوری برای هر شخصی استفاده نکنید. اینکه حالا خودش رو خودش چه اسمی گذاشته مطلب دیگه ای هست.
آخه یکی نیست بگه بی وجدان ...خوب ماشین رو برمیداشتی ... با یه تلقن ساده بچه رو به خانوادش بر میگردوندی لامصب .... والله هیچ حیوونی اینقدر سنگدل نمیشه.!!!!
این کثافت ها رو مثل موش باید کشت ... واسه چی دوباره آزاد میشن بدون اینکه تغییری کرده باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه زبدگی که بعد از یک هفته سارقین رو شناسایی کردن. باید همون روز اول این کار انجام میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
در ایران از کلمات بدون توجه به معانی دقیق اون استفاده می شه شما زیاد نگران نباش... زبده معنیش اینه که بعد از یک هفته دیگه خبره هم یعنی بعد از یک ماه ویژه هم یعنی بعد از 6 ماه و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
اگر برای حجاب بود همان ساعات اولیه این کار انجام می شد و با افتخار هم اعلام می کردند.
عوض تیم های زبده برای بالا رفتن و کندن ماهواره ها و ماموران فراوان برای جستجو در لباس پوشیدن مردم داریم . اینا مهمتر تا جون زندگی مردم .
نیروی انتظامی نیاز به تحول و پوست اندازی جدی داره، اما متاسفانه این امر جدی گرفته نمیشه، مخصوصاً زمانی که این نیرو به جای کار تخصصی محوله به اون، مشغول فعالیت های جانبی و حاشیه ای میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
بله فهمیدم یعنی فعالیت های تجاری
شما اصلا در شهر پلیس میبینید؟همه در کلانتری نشسته چایی میخورند افرادی که پلیس میشوند باید اولا حقوق های خوبی بگیرند باهوش باشند و اموزش دیده باشند بخصوص برای موارد اینچنینی باید گروههای ضربت خاصی باشد که سریع اقدام کنند و البته پیش گیری همیشه مهم هست.
بیمار روانیه باید درمانش کنن که اینکارا تکرار نشه
همه زندانیا نیاز به روانشناس و روانپزشک دلرند
رها کردن کودک در شرایط مرگبار بوده این حکم اعدام قاتل را دارد این قتل است پدر و مادر بچه نباید کوتاه بیایند به هیچ وجه کوتاه نیایند حتی با دادن تفاضل دیه باید این کثافت را دار بزنند تا دیگر هیچ بی وجدانی به خودش اجازه چنین کار مرگباری را ندهد اینها می توانستند شیشه ماشین را باز بگذارند یا بچه را نزدیگ خانه بیاورند و زنگ خانه را بزنند خلاصه هزاران کار که بچه کشته نشود اما گذاشتند تا با بی رحمی تمام این کودک بی گناه و معصوم بمیرد باید قصاص شوند
وقتی طرح های پلیس محدود به گیردادن به حجاب و دوچرخه سواری بانوان میشه یا گیر دادن به آدمهایی که تخلفات خیلی کوچک انجام می دهند نمیشه انتظاری بیش از این داشت.
واقعیت این است که در کشور ما خلافکارها هیچ ترسی از پلیس و قانون ندارند
بچه های امروز با این شرایط اجبارا پاستوریزه و بدون ارتباطلات اجتماعی بزرگ می شوند و این هیچ به نفع فردای انها و ایران نیست.باید امنیت را به کوچه و خیابان برگردان.
همه تقصيرا گردن پليس، ولي اگه كار بود، اينا وقت ازاد نداشتن كه معتاد بشن و اينقدر خلاف كنن
خلافكارا زيادن، دولت به نيروي انتظامي پول نميده براي تمام اين راهكارهايي كه گفتيد، خوب اونا مجبورن باز بفرستنشون تو اجتماع
باید آن قاضی که براحتی برای چنین مجرمین سابقه داری آزادی صادر میکنه هم جوابگو باشه.
فقط میشه گفت متاسفیم از داشتن مسئولین بی توجه
واقعا من وقتی تو خیابانهای تهرون راه می رم و یا حتی با ماشینم همیشه باین فکر می کنم که کسی کیفم رو نزنه ، اصلا چیزی هم در کیفم جز دفتر یاد داشت و خودکار و عینکم نیست اما با این نا امنی که می بینیم واقعا جای احتیاط و ترس داره - چون پلیس زحمت می کشه و لی اکثر مواقع فقط گزارش می گیره و مثلا وقت نمی ذاره که به دوربینها سرکشی کنه و ببینه ماجرا چیه و یا از شهود نمی پرسه که چه اتفاقی افتاده و حتی بعضا شواهد را هم ناخود آگاه از بین میبره
بابا جان، سنگ را بستند و سگ را آزاد کردند. مادر یکی از آشنایان در اتوبوس واحد کیفش را سرقت کردند و چندین میلیون پول و طلا و ... را بردند، پلیس هم دزد را گرفت اما طرف به «قید ضمانت» آزاد گشت و پول و ... را هم پس نداد و رفت و دیگر پیدایش نشد. وقتی دزدی که از دیوار خانه بالا رفته و به دلیل وجود نرده حفاظتی صدمه دیده میتواند از صاحب خانه شکایت کند و دیه بگیرد، تنها چیزی که جای تعجب دارد این است که ما چرا تا حالا دنبال دزدی نرفتیم.
بابا جان، سنگ را بستند و سگ را آزاد کردند.
عادی شدرو خوب اومدی
تنها چاره ی کار این هست که مثل چین حتی یه دوچرخه دزد رو هم اعدام کنن
رشوه گیر و رشوه ده و اختلاس گر و دزد ها اگه اعدام بشن، ایران درست میشه
باید این اشغالارو اعدام نکنند بلکه تکه تکه اعصای بدنشونو قطع کنند تا در س عبرتی بشه برتی همه جنایتکارا ی بی همه چیز
عدم برخورد جدی با دردان و جانیان باعث این اتفاقات می شود
قوه قضائیه بایستی پاسخگو باشد
کم کم از زندگی تو ایران عزیز می ترسم
من ی بار با سلاح سرد دونفر تهدیدم کردند و موبالیل و پولامو بردند اما مراجعه به پلیس و پیگیری کاری جز اتلاف وقت نداشت. برای امنیت مردم متاسفم. ضمنا اینها را بندازید در دشت کویر تا از تشنگی و گرسنگی جان دهند
واقعا هیچ تاثیری نداره...
اگه اینهارو زنده زنده هم بسوزنن بازم کمه. ییچاره زمین که یه همچین کثافت های شیطان رو باید بعد از اعدام تو خودش جا بده
الهی بمیرم برای مادرت...
واقعا دیگه این مملکت جای زنگی نیست.
پليس بهتر است به جاي گير دادن به چند تار مو دنبال سارقين و جانيان به مردم باشد
چرا صورتشون رو شطرنجی کردی ؟؟؟
بذار مردم این موجودات بی رحم و بی وجدان رو بشناسن
پستی و رذالت تا کجا
بندازشون توی یه ماشین که نتوانند ازش بیرون بیایند ببریدشون اهواز بذاریدشون توی آفتاب سوزان یه هفته بدون آب و غذا
اگر زنده موندن بقیه مجازاتشون بکشن اگر هم رفتن به درک که چه بهتر جامعه از یه کثافت راحت میشه
امان از جامعه ای که اوباش و جانیان از هر رنگی جو جامعه رو به دست گرفته و زندگی را بر مردم تلخ کرده اند.
چرا جامعه ما تسلیم اوباش و جانیان شده است؟!!
این حرام زادگان را باید هر دو را جلوی چشم مردم اعدام کرد
محله ما شده دزدبازار یه موردش هم پلیس نگرفته
سرقت داخل خودرو كه عادى شده درماشين رو تا كردن تماس مى گيرى مامور مياد به ريشت مى خنده!!!!
يك صدم پيگيرى كه درمورد جرائم امنيتى اعمال ميشه اگه اعمال ميشدشاهد اينهمه سرقت و... نبوديم
متاسفانه انتقادپذير نيست نيروى انتظامى وآنا از منتقدين شكايت و....
بنابراين به نظرم مدام ازشون تقدير وتشكربكنيم شايد اينجورى كمى دوزارى مسئولين بيفته
واقعا تاسف تا چه زمانی ما هر روز باید شاهد چنین وقایعی در کشورمان باشیم
دو مرتبه به منزل و خودروی من دزد زد هر دو بار نیز با کلی دردسر و رفت و امد توانستم شکایت کنم ولی هر بار مراجعه من به کلانتری مثل اینکه جای من و دزد را جابجا کرده بودند ... ما که هیچ نتیجه ای نگرفتیم حال شما خودتان باقی ماجرا را حدس بزنید...
همه جا همین جوریه تو شهر ما قاچاق انسان و ... یه چیز روتین شده که نیروی پلیس باهاش کنار اومده فقط بلدن مردما به خاطر نبستن کمربند و ۵ کیلوتر سرعت اضافه جریمه کنن
فضای اجتماعی متاسفانه داره به سمتی میره که با بی اعتمادی باید گام برداشت....و همه جانبه مراقب بود و این یعنی گیر کردن در بن بست استرس و در پی اش انزوا

اکثر مجرمین سابقه دار هستند و متاسفانه رصدی برای این دست از مجرمین بعداز رهایی از. زندان وجود ندارد و مجددا به صاحت جرم وارد میشوند و هر غلطی خواستند میکنند .....
فضای اجتماعی متاسفانه داره به سمتی میره که با بی اعتمادی باید گام برداشت....و همه جانبه مراقب بود و این یعنی گیر کردن در بن بست استرس و در پی اش انزوا
به پلیس ایران وظایف سنگین دیگری مثل کنترل بدحجابی و... محول شده که بخش بزرگی از انرژی پلیس را گرفته است. طبیعی است برای مسائلی مثل سرقت و خفت گیری و این گونه بزه کاریهای حاشیه ای وقت نداشته باشد.
جدی ملت چرا آدم نمیشن؟
متاسفانه قانون بازدارنده نداریم
حکم اسلام برای قتل یک طفل چیست؟
تهران داره تبدیل به بمبئی هندوستان میشه دزدی خفت گیری جنایت معلوم نیست داریم کجا میریم ، تا چند سال دیگه محاله ممکنه تهران رو کنترل کرد نظم و انظباط شهری و مدیریت ترافیک تهران همین الانشم قابل کنترل نیست ترافیکهای سنگین این فوق سنگین سالهای اخیر گاها مسیر 5 دقیقه ای که حتی سه ساعت زمان میبره برسی گویای این حقیقت هست .
چرا کسی که ۱۳۰ شاکی دارد باید دوباره آزادانه در شهر بچرخد و برای پیاده نرفتن تا پاکدشت جان یک بچه معصوم را بگیرد.
به مصرف شیشه هم اعتیاد داشته. این چه قانونی است که اجازه می دهد افراد این چنینی به راحتی از زندان خارج شوند.
حبس زدایی!!!!
پلیس بیشتر سرش به مسایل سیاسی و فرهنگی گرمه وقتی برای این امور جزیی ندارد
صداوسیما اگر بسرعت ماجرا را پخش و پیگیری میکرد به احتمال زیاد اگر بگوش این دزدان حیوان صفت هم نمیرسد ، حداقل مردم متوجه خودرو دزدیده شده میشدند.
مقصر اصلی پدر ومادر بیخیالی بودند که بچه را در ماشین روشن گذاشتند چگونه میشود باور کرد حتی برای یک لحظه شیر خواری را تنها رها کرد ان جانوران که با اعتیادشان حیوانی خود را در قبل اعلان کرده بودند کاش شراینها وامثالشان از سر مدم کنده شود
مقصر اصلی قاضی پرونده است که این جانیان روآزاد کرده
واقعا متاسف شدم. برای برخورد با چند تار موی دختر نیروی مخصوص داریم اما .......
مثل روز روشن است رها کردن این جور افراد در اجتماع مانند رها سازی گرگ در گله است.ولی چرا آزاد می شوند؟چرا تحت کنترل نیستند؟ایراد از قانون و قانونگذار است
وقتی با شمشیر از ادم زورگیری میشه و میری کلانتری و با پوزخند بهت میگن "برو خداروشکر کن که کارت به بیمارستان نکشید"، خوب دیگه چه انتظاری میشه داشت! این وضع امنیت ماست!
اگر طبق قوانین دین اسلام دستان این ملعون ها رو قطع کرده بودند الان شاهد این جنایت هولناک نبودیم
دست دزدان سابقه دار رو قطع کنید. به اونها مرخصی و عفو ندید، از دوربینهای نظارتی در مناطق جرم خیز استفاده کنید.
تابناک عزیز خیلی خوب گفته ای مثل همیشه.
اول پابند الکترونیکی که این افراد از یک حوزه تعیین شده نتوانند جایی بروند
و دوم اعدام.
دقیقا درست گفتی تابناک
یه کالایی از اینستاگرام خریدم طرف کلاهبردار از آب در اومد... به پلیس فتا گفتم گفت ما پیگیری نمیکنیم فقط میتونیم کانالشو ببندیم... هنوز هم نبستند... گفتند باید شکایت کنی...
باید اذعان کرد که پلیس همیشه بعد از جنایت در صحنه حاضر میشود و نا امنی در جامعه موج میزند.
پلیس نیرویی برای این مواردی که شما میگید نداره.
حق این دو نفر اعدام است کار این دو بی وجدان از سنگدلی هم گذاشته تو اون گرما بچه رو بزاری تو ماشین میدونی بچه تو ماشین هست شیشه رو هم بدی بالا بری چطور یک لحظه فکر نکردی بیشرف
لطفا بس کنید هی میگید تیم زبده پلیس!!! در عصری زندگی میکنیم که دروبین های گوشیهای افراد معمولی هم از مرز ده مگا پیکسل گذشته. چرا تقاطع ها و گذرگاههای ما به دوربین های با رزولوشن بالا مجهز نیستند؟ پایش و مانیتورینگ پلیس فقط در حد اینه که ببینه کجا راه بند اومده و ترافیک شده! کی میخواهند تجهیزاتشون رو بروز کنند؟ والله بخدا ما ملت نیجیب ایران حاظریم از جیب و غذایمان هم بزنیم و مالیات بیشتر بدهیم بشرطی که صرف کارهای اصولی و بنیادی مخصوصا در تامین امنیت بشود. اگر پلیس مجهز بود لااقل محدوده رو شناسایی می کرد و میشد ظرف چند ساعت خودرو را پیدا کنه. یا چرا صدا و سیما مشخصات خودروی آدم ربایی شده را اطلاع رسانی عمومی بموقع نکرد؟ لاقل شبکه تهران! شاید جان این بچه ارزش چند ثانیه یا یکی دو دقیقه اعلام از رادیو یا تلویزیون رو نداشت! آخه تلگرام اینقدر راست و دروغ و مطالب تاریخ گذشته داره که بهش نمیشه اعتماد کرد. ای کاش بجای عزا داری امروز، همون روز حادثه همگی پیگیر می شدیم. مخصوصا رادیو و تلویزیون، با اعلام جایزه و مژدگانی و .... امیدوارم لااقل از این به بعد به فکر بیفتیم و با اطلاع رسانی منطقه ای سریع از رسانه های محلی مورد اعتماد (رادیو و تلویزیون) کاری کنیم که بزهکاران بفهمند تهران دیگه جای امنی برای هر جرم و جنایتی نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
کم مالیات و سوء مدیریت مدیران و گرانی داریم پول غذا و این ها رو هم بگذاریم تا آقایان گند بیشتری بزنند؟؟؟!
قصور پلیس و رسانه ملی واضح و مبرهن است. به جای تیم جستجو که هیچ کار خاصی انجام نداد پلیس برای یافتن اتومبیل باید با همکاری صدا و سیما فراخوان عمومی میداد واز مردم کمک می گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
نمیخواستن فضای جامعه از اینی که هست مسموم تر بشه که از اون ور بوم افتادن عزیزیان دل.
گیرم که تیم زبده سارقان را هم دستگیرکند,که چه,وقتی احکام ومجازات بازدارنده نیستند,وضعف قانون است,
مجرمان جری تر میشوندوشهروندان مضطرب تر
زياد سخت نگير
مگر مملکت را قانون اداره میکند که انتظارات قانونی دارید و راهکار قانونی میدهید؟مملکت با توصیه و سفارش میچرخد
دقیقا، چند سال پیش برای یه کار اداری اومدم یکی از وزارتخانه های تهران. ساعت هشت صبح از من زورگیری شد. رفتم کلانتری، خلاصه سر دردتون ندم منو کلی بین دادسرا و کلانتری پاس دادن.رفتارها هم این قدر بد و غیرمحترمانه بود که با خودم گفتم کاش اصلا نیومده بودم،طوری با من حرف میزدن که انگار من مجرمم. آخرش هم یه نامه بهم دادن گفتن برو ببین اونجا دوربین مداربسته پیدا میکنی که دزدها رو گرفته باشه؟؟ چک کن اگه گرفته بود یه کپی بگیر بیار ازش.
جالب تر اینکه هر از چند گاهی نیروی انتظامی با کلی سر و صدا مانور دستگیری اراذل و اوباش پیاده می کند و کسی نیست به این بزرگواران بگوید که تا به حال کجا بودید؟و چرا باید این اراذل باید آزاد باشند تا شما در یک مانوری دست گیر کنیدشان.شما حقوق قضات محترم را ببینید که به دلایل زیادی چقدر است؟حال حقوق ماموران نیروی انتظامی را با آن مقایسه کنید.جان کدام یک بیشتر در خطر است؟حقوق کدامشان باید بیشتر باشد؟کدام یک در خط مقدم هستند؟کدام یک به شهادت نزدیک تر هستند؟
اگه وضع به همین منوال پیش بره و فکری به حال رفع معضلات اجتماعی نشه شرایط جامعه از این هم بدتر میشه. متاسفانه مسئولین مملکت ما هم به فکر جناح بازی هستند.
اگر طبق دستور اسلام وقرآن دست این دزدان قطع شده بود با دست قطع شده بار دیگه نمیتونستند ماشینو به سرقت ببرند و این فاجعه اتفاق بیفته.
اگه قانون اسلام که می گفت دست ساریقین رو ببرید اجرا می شد ...
....دوست وی کسی نبود جز سارق سابقه دار باجرائم متعدد..... سارقان را دستگیر کنیدبعد آزاد کنیدتا هرروزتعدادشان زیادتر شود.اگر درهرشهر 10 نفر را در ملاعام قطع ید وانگشت می نمودید.اکنون شاهد این حوادث نمی بودیم .خداوند به پدرو مادرش صبر عنایت فرماید.یا حجه ابن الحسن عجل علی ظهورک
با توجه به اينكه اين دوقاتل وحشي از مجرمان سابقه دار بوده اند ، مطمئنا اگر طبق قوانين اسلامي در سرقتهاي قبلي با انان برخورد شده بود (مثل قطع انگشتان يا دست)، بطور قطع و يقين اينقدر خودشان را آزاد و دست باز نمي ديدند كه براحتي و سنگدلي تمام اين جرم را مرتكب شوند. اكثر موارد اينچنيني را افرادي مرتكب ميشوند كه در سرقتها و جنايات قبلي درست با آنها برخورد نشده است.
اصلا معني ندارد كه چنين افرادي از زندان آزاد شوند كه حالا بخواهيم دنبال پابند الكترونيكي بگرديم
در سال 88 پراید اینجانب با وجود قفل پدال دزدیده شد
بعد از پیدا شدن انتظار داشتیم که پلیس اثر انگشت بجای مانده را روی خودرو با بانک سابقه داران مقایسه کنند
ولی خیلی زود متوجه شدیم که خیلی از انتظارت از پلیس فقط در سریال ها و فیلم های سینمایی وجود دارد و نه در واقعیت
ازخودرو بنده سرقت شد مشخص شد به غیر از کار مضحک اداری هیچ کس به دنبال پیدا کردن سارق نیست کلی هزینه کردم بعدا قرار منع تعقیب صادر کردند العجب از کیف و حال دزدان
مشکل از قانون نیست مشکل از مجری قانون است.
متاسفانه در منطقه شهریار مزاحمتها و جرائم آدم ربایی رو به افزایش است و دریغ از عکس العمل مناسب و بهنگام نیروی محترم انتظامی و حالت انفعالی این سازمان که باید حافظ امنیت و آرامش زن و بجه مردم باشد ...........!!!!
تاب جان حقوق و مزایا و امکانات رفاهی و رسیدگی به پرسنل خادم نیروی انتظامی در حد بسیار پایین و ناچیزیست و انه اهم انگیزه کافی و لازم برای برخورد با مجرمان را ندارند و
و ضعیت امنیتی و انتظامی جامعه شده باری بهر جهت ..........!!
خدا خودش بهمون رحم کند .....................
از دید عجز و ناله پدر بنیتا فقط گریستم
واقعا هیچ کاری از من‌ساخته نبود
گریستم نه فقط به پدر بنیتا به مرگ‌اخلاق در جامعه
به سهل انگاری نیروهای پلیس که صرفا در صورت توجه‌نظر عموم و با دستور و سفارشات‌خاص رسیدگی جدی صورت می دهند
گریستم به حال خودم!
کلا پلیس مشغول کارای دیگه س... من بودم چطور اگه فلان جا میهمونی شبانه باشه... سریع وارد عمل می شن و همه رو دستگیر می کنن...
دزدا از مشیریه تا پاکدشت رفتند و پدر طفل معصوم که شماره پلاک خودرو را داشته پس این دوربینهای هوشمند نتونستند ماشین رهگیری و ردیابی کنند . پس این همه دوربین پلیس تو خ و سر چها رراه ها چه میکنه . یا الکیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
هیچم الکی نیست. سالی یکی دو میلیون تومن فقط جریمه برای هر خودرو ثبت می کنند!
در جامعه ايي كه قبح خريد و فروش واستعمال مواد مخدر از بين رفته و جوونها بيكار و معتاد يه معتاد به مادرش هم رحم نمي كنه اصلا درك و شعوري نداره تنها هدفش تهيه مواده به هر قيمتي از اين فجايع روز به روز بيشتر در جامعه خواهيم ديد چرا جلوي خريد و فروش مواد و نمي گيرن الله و اعلم
کوتاهی پلیس و قوه قضاییه در این حادثه دلخراش و حوادثی از این نوع مشهوده
قلب آدم درد میاد
اگر چه در مجموع عمل کرد پلیس مثبت است ،وتعداد کمی ،به وظیفهٔ اصلی پلیس ( خارج از ادیولژی ) آشنایی ندارند ،اما یک اشکال بزرگ در مجموعه امنیت ،وحقوق عامه وجود دارد
ماشین منو رو جلوی خونه دوبار باز کردن و یکبار جلوی چشمم باتریش رو بردن. دزد توی روز روشن توی یه خیابون پر رفت و آمد درحالی که باتری دستش بود رفت. من نتونستم بهش برسم. قطعا شکایت جز اتلاف وقت برام نتیجه ای نداشت.
چند سال پیش برا کاری به تنهایی به دبی سفر کردم ، هتلی که گرفتم دو ستاره بود و مال هندی ها ، کلوپ شبانه هم داشت . اما جالبه که تو ۴ روز حضور من زن تنها در این هتل و در این شهر حتی، تاکید می کنم حتی یک مورد مزاحمت ، متلک .....هیچی ندیدم. حتی اجازه نمیداند لیدر من به طبقه بالا بیاد باید تو لابی منتظر من میموند . از روز اول لیدر بهم گفت اینجا از پلیس خیلی حساب میبرند حتی تاکسی هاشون ، باید برای پرداخت کرایه باید بهت پرینت بدند !
پلیس بنظر من قطعا در این موضوع خطای بسیار فاحشی کرده
جامعه پر شده از آدمهایی با مشکلات روانی و اخلاقی مردم عقده ای شدن تمام این اتفاقهای اخیر در مورد آتنا و ستایش و کیمیا ودر آخر بنیتا نشون میده جامعه اصلا امن نیست
اجرای قانون سفت و سخت و حبس های تا ابد برای مجرمین حداقل کاری است که یک دولت برای ایجاد امنیت انجام دهد مثلا برای یک سرقت کوچک شخص مجرم باید حداقل ده سال زندانی شود
مشکل اول از قضائیه است که صاحب مال حق دفاع از خود ندارد و سارقان صاحب جان و مال مردمند
مشکل دوم انتظامی است که اموزش و تجهیزات رغبت و هوش سازمانی و فردی ندارد
مشکل سوم نبود اسیب شناس و اشنایی با راهکارها در موقع رخدادها چه از طرف فاعل و چه از طرف مفعول
نمونه اش سارقان مسلح و سواره در سیستان که بعد از چند سال فعالبت مستمر و علنی بالاخره توسط نیروهای سپاهی مامور شده از تهران گیر افتادند
اما گزارش نیروی انتظامی نه خودرویی بود و نه سلاحهای سبک و نیمه سنگین و افراد متهم ازاد شدند و هزاران نفر شاکی مایوس در صورتی که با اشیا پرنده تصاویر خودروها و فعالیت سارقان و سلاح فیلمبرداری شده بود و این یکی از هزاران جنایت و سرانجامش...
افراد سابقه دار همانند اروپا بايد هفته اي يكبار خودشون را به پاسگاه محل معرفي كنند
باسلام پیرو نظر دوستمون در خصوص سرقت و منزل که فرمودند انگار جای دزد و کسی که مالش به سرقت رفته دقبقا حرف ایشون رو قبول دارم چون نزدیک به دو ساله که خونه ان دزد زده و کل زندگیم و پس اندازم رو... دریغ از یک اقدام جالبه تازه گفته پنجشنبه کسی نیست شنبه برای تشکیل پرونده بیاین! حالا من اکیدا توصیه می کنم در این مواقع مطلقا سراغ پلیس نروید بلکه خودمون با پخش کردن تصاویر در شبکه های مجازی و کمک بهم سارقین و جنایتکارها رو پیدا کنیم اون موقع زودتر نتیجه می گیریم.
پلیس تنهاست
این نوع جنایات در اثر مادۀ مخدر شیشه است. شخص معتاد حتی ممکن اس
ت پدر و مادر خودر ا هم سرببرد که در شیراز اتفاق افتاده است.
در کشور ما هیچ اراده ای برای برچیدن بساط مواد مخدر نیست
زبدگی نمیخواد اینا آمار دزدهای هر منطقه رو دارن و هرجا هر سرقتی بشه میدونن مثلا کار این ۵ نفر ممکنه باشه
مردم خیلی راحت می گویند که یک دلیل خیره سری بذهکاران رواداری پلیس با آنهاست ( این محترمانه اش است. غیر محترمانه اش همان رشوه خواری یا شبیه آن است!) ممکن است این اتهام ناروا و اغراق آمیز باشد. اما فراموش نکنیم بخشی از این گوشها در قبال این شایعات گوشهای همین بذهکاران هست که احتمالا باور هم می کنند. آنگاه چه فرق می کند که عیار درستی اتهام فوق چقدر باشد وقتی اثر خودش را در تشویق و ترغیب آنها می گذارد.
از سوی دیگر چرا به نیروی انتظامی خرده نکیریم. آون از شلیک ناشیانه گلوله به قمه کش مترو و این از تاخیر در یافتن خودرو حامل یک کودک خردسال. اونقدر شلوغش می کنند که اهمال خودشان در شلوغی گم شود!
اگر چنین حادثه ای در کشورهای اروپائی ویا امریکائی واقع می گردید علاوه بر ربایندگان که مجرم بلاتردید هستند شخص راننده اتومبیل حامل کودک نیز بعلت سهل انگاری بازداشت می گردید.در امریکا رها کردن کودک در اتومبیل به تنهائی جرم سنگینی است.
زندان ها اصرار دارند که مجرم را در زندان نگه ندارند هنوز پای مجرم به زندان نرسیده بفکر راه آزاد کردنشه انواع آزادی مشروط زندان باز نیمه باز تعلیق و...به تناسب افزایش جمعیت همانگونه که باید مسکن برای شهروندان ساخته شود باید زندانهای جدیدی نیز برای مجرمین ساخته شوند اما مسوولین چشم خود روی واقعیت بسته اند و زندان نمی سازند و میگویند ما زندان جدید نیاز نداریم !!نتیجه اش را می بینید
اگر متهم اصلی این جنایت که 130 تا شاکی داره و چندیدین سابقه کیفری براحتی و تنها با وثیقه 200 میلیون تومانی برج 10 سال گذشته از زندان آزاد نمیشد ، الان بنیتای 8 ماهه کنار خانواده داشت زندگی می کرد و چراغ خانواده ای خاموش نمی شد .
اگر متهم اصلی این جنایت که 130 تا شاکی داره و چندیدین سابقه کیفری براحتی و تنها با وثیقه 200 میلیون تومانی برج 10 سال گذشته از زندان آزاد نمیشد ، الان بنیتای 8 ماهه کنار خانواده داشت زندگی می کرد و چراغ خانواده ای خاموش نمی شد . قاضی محترم به فکر پاسخگویی در دنیا و آخرت به امضایی باشد که با آن این جانی خطرناک را از زندان آزاد کرده است .
باور نمی کنم که پلیس آگاهی تمام دزدها و شگردهاشون رو نشناسه. تعلل در پلیس موج میزنه. چهار ساله خونه م در منطقه اشرفی اصفهانی ، محله طالقانی مورد سرقت واقع شده. مگه میشه سارق تو این پنج سال گیر نیفتاده باشه؟
من آسیب شناسی و ریشه شناسی حالیم نیست. اینارو باید قصاص کرد و خونواده هاشونم به بیابون بدون سکنه تبعید. خونواده ای که نتونه توله سگشو کنترل کنه بدرد لای جرز میخوره.
چقدر دلم سوخت. منتظر شنیدن خبر پیدا شدن این معصوم بودم
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر----کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست. ...گفتند یافت می نشود جسته ایم ما----گفت آنکه یافت می نشود آنم آرزوست.
سند 2030 را اجرا کنید همه چیز خود به خود درست می شود
اینقدر زندانها پر شده که دیگه جا ندارن فوری آزاد میکنن
باوركنيد اگر اين كودك معصوم كشته نميشد . بازهم تكرار تكرار اينجور اتفاقات بوديم كه هستيم .وجاي تاسف دارد كه هنوز هيچكس اميدي ندارد كه مسئولين قضائي ويا نيروي انتظامي توسط گروه زبده شان براي مردم كاري بكنند . چرا كه سالها ميگذرد وبجاي كمتر شدن اينگونه اتفاقات شاهد افزايش آنها شده ايم .!!!!!
در کشورهای دیگه در صورتیکه یک کودک با این وضعیت دزدیده بشه پلیس سریعا در تمام رسانه های مجازی و غیر مجازی اعلام میکنه و از مردم میخواد که برای پیدا کردنش بسیج بشن و بسیار اتفاق میفته که با همکاری مردم ، کودک ربا و کودک سریع پیدا میشن... ولی در این موضوع پلیس قضیه رو خیلی کش داد و اصلا به رسانه ها اعلام نکرد.
برای استخدام افراد در نیروی پلیس و نیروی انتظامی باید از افراد باهوشتر استفاده شود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی