بازدید 3818

تایید حکم قصاص قاتل محیط بانان هرمزگانی

کد خبر: ۷۱۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 26 July 2017
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: حکم قصاص قاتل محیط بانان این استان پس از صدور حکم در دادگاه کیفری یک هرمزگان و سپری شدن مراحل قانونی در دیوان عالی کشور به تأیید نهایی رسید و جهت اجرا ارسال شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، حجت الاسلام محمدصاق اکبری روز چهارشنبه در تشریح جزئیات این پرونده اظهار داشت: سوم تیرماه 1395دو محیط بان هرمزگانی، 'پرویز هرمزی' و' محمد دهقانی' هنگام گشت زنی درمنطقه حفاظت شده گنو به ضرب گلوله یکی از شکارچیان غیرمجاز به قتل رسیدند.
 
وی ادامه داد: پرونده به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس ارجاع شد و با تلاش شبانه روزی دستگاه قضایی و مأموران انتظامی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهاجمان شناسایی و دستگیر شدند که پس از انجام تحقیقات مقدماتی، مباشر قتل از میان مظنونین شناسایی شد .
 
این مقام قضایی افزود: با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس ، پرونده به دادگاه کیفری یک هرمزگان ارجاع وپس از تشکیل جلسات محاکمه در دادگاه مزبور، برای قاتل محیط بانان حکم قصاص صادر که با اعتراض متهم و وکیل او؛ پرونده جهت رسیدگی و تجدیدنظر خواهی به دیوان الی کشور ارسال شد.
 
حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: سرانجام رأی صادره در شعبه‌ هفتم دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت و پس از قطعی شدن حکم قصاص، پرونده جهت اجرا به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس ارسال شد تا حکم صادره درصورت درخواست اولیای دم، اجرا شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار