بازدید 25863
پس از عقد قرارداد ایران با ایرباس و بوئینگ؛

همه ابهامات قرارداد خرید ۱۲ فروند هواپیمای سوخوی مسافربری از روسیه

در کارنامه سوخو، سوپرجت‌های تحویل شده به شرکت‌های هواپیمایی مختلف در جهان، یک سقوط خونین و تلخ در سال 2012 میلادی در یک پرواز آزمایشی در اندونزی به ثبت رسیده که نقطه تاریکی در سابقه این پرنده به شمار می‌آید. با این ملاحظه که از سال 2005 تا کنون، قرارداد فروش 384 فروند از این پرنده با شرکت های مختلف به امضا رسیده و از سال 2011 که تحویل آن آغاز شده، 112 فروند از آن در اختیار شرکت های مختلف قرار گرفته و در حال خدمت است.
کد خبر: ۷۱۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 27 July 2017
پس از عقد قرارداد خرید ده ها فروند هواپیمای مسافربری با ایرباس و بوئینگ، اکنون نوبت روس ها شده که با عقد قراردادی با کشورمان، پرنده های غول پیکرشان را روانه آسمان ایران کنند.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله چند روز از پایان نمایشگاه مشهور دوسالانه هوافضای روسیه، این خبر را مقامات این کشور به رسانه ها اعلام کرده و می‌گویند: مقدمه‌ای برای فروش شمار بیشتری از هواپیماهای مسافربری ساخت روسیه و حتی راه اندازی خط تولید قطعات و تجهیزات این پرنده در ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در این باره می‌گوید: ایران قرارداد خرید 12 فروند هواپیمای پیشرفته مسافربری سوخو سوپرجت 100 را در حاشیه برگزاری نمایشگاه هوافضای ماکس  2017 با روسیه امضا کرده است؛ قراردادی که بنا بر سخنان این مقام روس، مقدمه‌ای برای همکاری های بیشتر است، به این صورت که «احتمال دارد دو کشور در آینده نیز قراردادی برای فروش سی هواپیمای دیگر امضا کنند.»

این در حالی است که پیشتر ولادیسلاو ماسالوف، یک مقام روسی در امور هواپیماهای مسافربری گفته بود: فروش این هواپیما به ایران نیازمند موافقت تولیدکنندگان آمریکایی قطعات هواپیما است، چون در تولید سوخو سوپرجت های 100 روسی، چندین کشور، از جمله فرانسوی ها و ایتالیایی ها همکاری دارند و علاوه بر ایشان، امثال شرکت های آمریکایی مانند بوئینگ نیز از مشاوران شرکت روسی به شمار می‌آیند.

همکاری که بر اساس آن، فروش سوخوهای مسافربری به کشورهایی مانند ایران نیازمند پیمودن مراحل و دریافت مجوزهایی ویژه (مانند مجوز اوفک) از آمریکاست؛ موضوعی که با توجه به موافقت اوفک با فروش محصولات بوئینگ به ایران و همچنین موافقت آمریکایی ها با فروش هواپیماهای ATR به کشورمان، احتمالا با مشکلی مواجه نخواهد شد.

 
 

این در حالی است که هنوز مشخص نیست، چه زمانی سوخوهای مسافربری روسی به کشورمان تحویل خواهد شد؛ هرچند با توجه به قراردادهای عقد شده میان این شرکت روسی و چندین مشتری دیگر و در صف تولید و تحویل قرار داشتن سوپرجت‌های 100 به این مشتریان، بعید است به زودی آسمان ایران شاهد تردد این پرنده های خریداری شده باشد.

از جمله دیگر ابهامات این قرارداد، خریدار ایرانی این هواپیماهاست که هنوز مشخص نیست کدام ایرلاین ایرانی‌ است؛ ابهامی که با توجه به حضور نمایندگان وزارت دفاع کشورمان در نمایشگاه هوافضای ماکس در روسیه و عدم حضور نمایندگان ایرلاین های ایرانی در این نمایشگاه، این ظن را تقویت می‌کند که شاید سوخو سوپرجت های خریداری شده توسط مقامات دولتی کشورمان برای هواپیمایی ملی ایران یا مصارف دیگر خریداری شده باشد.

این گمانه زنی ها زمانی تقویت می‌شود که بدانیم چندی پیش وزیر انرژی روسیه، از اعلام آمادگی کشورش برای راه اندازی خط تولید قطعات و تجهیزات هواپیماهای روسی در ایران خبر داده بود و حالا پیرو آن، خبر خرید 12 فروند هواپیمای میان پروازِ باریک پیکر، با ویژگی های مورد نیاز برای تردد در خطوط هوایی کشورمان منتشر می‌شود.

اتفاقی که می‌تواند برد تبلیغاتی زیادی برای این شرکت روسی داشته باشد و از آن سو، راه خوبی برای تأمین نیازمندی های کشورمان در این زمینه باشد. به ویژه آنکه اخبار رسیده حکایت از نرخ بسیار پایین پرنده های روس در قیاس با محصولات مشابه امثال ایرباس دارد؛ تفاوتی بسیار بزرگ که می‌تواند خرید سوخو سوپرجت های 100 روسیه به قیمت 36 میلیون دلار را در قیاس با ایرباس 320 های حدود 100 میلیون دلاری را موجه جلوه دهد.

با این ملاحظه که سوخوسوپرجت های 100 که تولیدشان از سال 2008 میلادی آغاز و در چند نوبت بهینه سازی هایی روی آنها شده، در چند کلاس و با ظرفیت بین 75 تا 100 تن تولید می‌شوند که برای توسعه خطوط پروازی داخلی در کشورمان بسیار مورد نیاز هستند؛ به ویژه آنکه این پرنده می‌تواند در وضعیت‌های جغرافیایی متفاوت تا سقف شش پرواز در روز فعالیت کند.

همه اینها در حالی است که در کارنامه سوخو سوپرجت‌های تحویل شده به شرکت‌های هواپیمایی مختلف در جهان، یک سقوط خونین و تلخ در سال 2012 میلادی در یک پرواز آزمایشی در اندونزی به ثبت رسیده که نقطه تاریکی در سابقه این پرنده به شمار می‌آید. با این ملاحظه که از سال 2005 تا کنون، قرارداد فروش 384 فروند از این پرنده با شرکت های مختلف به امضا رسیده و از سال 2011 که تحویل آن آغاز شده، 112 فروند از آن در اختیار شرکت های مختلف قرار گرفته و در حال خدمت است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۵
بهتر بود خرید این هواپیما مشروط به فروش سوخو 35 به ایران میشد
یعنی به ازای هر سوخو 100 سه سوخو 25 به ایران فروخته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
متاسفانه روسها فقط با کارت ایران بازی میکنن
هواپیمای خوبیه اگر در نسخه صاداراتی و بهینه خریداری شود
اگر این هواپیما خوبه پس ‍ چرا خودشون (روسها یا شرکت ایروفولوت) از هوا‍‍پیماهای ارباس و بویینگ استفاده میکنند.در فرودگاه مسکو فقط ارباس و بویینگ دیده می شود و از توپولف و سوخو اثری نیست. یا چرا جنگنده سوخو (اف 35) نمی فروشند.
آخه چه اصراری هست تا راه تعامل عزتمدارانه با شیر باز است اصرار به دادن باج به شغال داریم . اگر این هواپیماها خوب بود پس چرا خود روسیه وکشور های اقمار دور وبرش هواپیمای مسافربری از امریکا واروپای غربی می خرند.تازه روسیه فروش این هواپیماها را مشروط به عدم تحریم امریکا در دادن قطعات موردنیاز ساخت انها که از خارج از روسیه تامین می گردد، نموده است.
ای بابا مثل نیروگاه اتمی میشه
خرید این تایپ هواپیما برای ایران یک اشتباه تاریخی است....
با این هواپیماهای روسی باز جون ملت رو میخوان به بازی بگیرن.
حالا بعد توپولوف نوبت کشتن مردم با سوخوست
با سلام، میشه به ما رحم کنید از خرید هواپیمای روسی صرف نظر کنید بابا اونهای که پای این قراداد را امضا، میکنند اونها خودشون حتی از اسم هواپیمای روس میترسند ولی اونها مطمئن هستند که خودشان و عزیزانشان به این هواپیما سوار نخواهند شد.
سوخو حداکثر 100 سرنشین دارد درحالیکه ایرباس بیش از 180 سرنشین دارد. ایمنی ایرباس نیز بسیار بیش از سوخو است. حتی درمسایل فنی هم سعی می کنید گرایش سیاسی خودتان را نشان دهید!؟
استاندارد ها رو با بوئینگ و ایرباس مقایسه کنید اونوقت تفاوت قیمت مشخص میشه
این هواپیماها به درد هوای گرم و خشک ایران نمی خورند
خرید هواپیمای روسی اشتباه هست
سوپر جت 100 از هواپیمای 40 ساله ایمن تر است. مخصوصا اگر قرار باشد ما هم قطعه بسازیم این قرار داد کاملا مفید است. ماباید بتوانیم سالانه تعداد بیشتری هواپیمای نو وارد خطوط هوایی کشور کنیم. خرید از ژاپن؛ کانادا و برزیل هم گزینه های بعدی باشند
باید خرید هواپیماهای غیر نظامی رو منوط به اجازه خرید سوخو 30 کنیم و ازش به عنوان یه جور اهرم فشار استفاده کنیم. چون الان دیگ.ه می تونیم از ایرباس خرید کنیم و روس ها از این مسیله خوشحال نیستن
با سلام و احترام...مانند هميشه تاريخ را فراموش كرديم..قصه قررداد تركمانچاي...نيروگاه بوشهر...ميگ و سوخو و تانكهاي تي 55..62 و 72 روسي ارتش عراق در جنگ تحميلي...توپولف هاي 154 و انتونوف ها..... اس 300 ....قصه هاي روسيه مكار و ايران..اين قسمت هواپيماي مسافري!....ايرباس و بويينگ هر چند گرانند اما با كيفيتند...747 هاي ايراني هنوز با 40 سال عمر قادر به پروازند همين طور ايرباس ها...
خدا شر این روسها را از سر ما بر داره
این روسیه لعنتی

همیشه ماازش خسارت دیدیم

به اندازه ای که ازهیچ کشوری ندیدیم

نمیدونم چی ازجون مامیخواد؟
سقوط این هواپیما پس از کاهش ارتفاع در خواستی خلبان وموافقت برج مراقبت در اثر برخورد به کوه بوده است..هیچگونه مشکل فنی مطرح نشده است. برج مراقبت بدون توجه به ار تفاع کوه با این کاهش ارتفاع موافقت میکند وهواپیما بگونه افقی با نزدیک قله برخورد مینماید.
در دنیای بیزینس بین المللی اگر ایر باس و بوینگ بخواهند یک شرکت چینی یا روسی یا کره ای را بد نام کنند براحتی و با استفاده از پالس های الکترومغناطیسی به راحتی این کار را می کنند. مهم این است که هر کشوری سیاست خاص خودش را داشته باشد. اگر هواپیماهای روسی در روسیه هم سقوط می کنند بسیار خوب یک نفر متخصص نه شمای بی سواد بیاید تعداد هوایپماهای روسی در مقایسه با هواپیماهای ایر باس یا بوییگ را با هم مقایسه کند و درصد ان را پیدا کند و تمامی پارامتر ها را اضافه کند و بعد شما نتیجه را اعلام کنید.
فهمیدی؟
روسها خودشون تو پروازهاشون از بویینگ و ایرباس استفاده میکنن اونوقت ما آشغال می خریم
یکی از سئوالاتی که مطرح میشود خرید هواپیماهای اروپائی وامریکائی توسط روسیه است .تا زمان اتحاد جماهیر شوروی بیشتر هواپیماهای ایرفلوت روسی بودند. پس از تغییرات وشروع صادرات گاز وازدیاد ن صادرات نفت وافزایش قیمت نفت وگاز روسیه منابع ارزی بسیار خوبی برایش حاصل شد. در نظر داشته باشید که استخراج وانتقال نفت وگاز روسیه تکنولوژی روسی است.خرید قطعات وماشین الاتی امکان دارد دارد. روسیه این ارز ویا بخشی از ارز باید هزینه کند..لذا ماشین الات ترجیحی میخرد.چرا در ایران ماشین فراری و موزاراتی و.......واردمیشود.اگر به ایتالیا نفت مییفروشیم ماشین الات انها را هم باید خریداری کنیم. چرا مجبور به خرید این همه هواپیمای فله ای میشویم..تجارت خارجی دوطرفه است.به اذائ صادرات واردات است.نمیشود صادرات یکطرفه داشت..پولش راگذاشت بانک ضبط میشود .البته پول روسیه را نمی توان به اسانی ضبط کرد وبلای قذافی را بر سر ان اورد..این تحریم ها بخاطر کاهش صادرات روسیه است.. لذا روسیه باید خرید داشته باشد.
در مورد هواپیما فقط باید ایمن ترین برند موجود را بدون توجه به قیمت خرید. ماشین سواری کمتر ایمن ولی ارزانتر رو میشه خرید چون اگه خراب بشه حداکثرش اینه که کنار جاده پارک می کنیم تا امداد خودرو بیاد ولی هواپیمایی که اون بالاست اگه خراب بشه دیگه راه نجاتی نداره و دهها انسان از کودک تا پیر از بین میروند.
عزیزان خوب است با توجه به همه جوانب نظر بدهیم. درسته که هواپیمای سوخوی ۱۰۰ مثل بویینگ و ایرباس نمیشه ولی هواپیمای پیشرفته و به روزی هستش. لاکن اگر قراردادهای خرید از فرانسه و امریکا با اشکال مواجه بشه اون وقت ارزش این اقدام مشخص خوهد شد. در ضمن توجه داشته باشید چند سد و نیروگاه و کارخانه بزرگ ذوب آهن ما روسی هستند. نیروگاه اتمی بوشهر هم با حداکثر توان یعنی ۱۰۰۰مگاوات در حال تولید است.
فناوری اس400به ترکیه میفروشند.سوپرجت آشغال به ایران
دستهايي در پشت پرده هست
از اول مشخص بود که روسیه به زور هم که شده این هواپیما هاش رو به ایران خواهد انداخت !!!!
این نوع هواپیماها در طول پرواز ایجاد ویبره ضعیفی در بدن انسان میکند و حالت ناخوشایندی به انسان موقع خروج از هواپیما دست میدهد و توام با خستگیست فکر میکنیید سوار اتوبوس شده اید. چون تجربه پرواز مسکو -سن پطرزبورگ را داشتیم مینویسم . البته فعلا روس ها برند مجوز از کد خدا بگیرند ؟ اگر قراره امریکایی ها اجازه بدند بهتره هواپیمای اروپایی بخریم .جالبش اینه که خود روسها از بوئینگ استفاده میکنند..
حالا هی بگیم عباس میرزا وطن پرست و شجاع بود. بعد از 200 سال بختک آن شکستها از جسم نحیف ملت بلند نشده.
جنگنده بخرین سوخو 35 سوخو 34 میگ31 دفاع هوایی اس 400 اس 500
الحمدلله با این خرید سیاست هم شرقی هم غربی جمهوری اسلانی تقویت میشه
اگر دقت کنید روسیه هیچوقت تولیدات خوبشو به ما نمیده با اگر و اما اس 300 داد ولی اس 400 به ترکیه فروخت. میگ 30 به هند داد ولی به ما نداد اینهم از فروش سوخو
اینم مثل اس 300 میشه
آدم عاقل كه با روسيه معامله نميكنه
معامله با جان ایرانیان برای خشنودی روس ها در فروش هواپیمای نظامی و طرفداری در قضیه هسته ای.
ای کاش ... ای کاش ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها