بازدید 6484
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس با فلزات اساسی به نیمه کانال ۸۱ هزار واحدی رسید

نماگر بورس تهران معاملات آخرین روز هفته نخست مردادماه را با رشد 327 واحدی معادل 0.40 درصد به پایان رساند و در سطح 81 هزار و 509 واحد قرار گرفت. در معاملات امروز، نمادهای متعلق به شرکت های ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، فولاد خوزستان و فولاد مباركه اصفهان بیشترین سهم را در ثبت این رشد داشتند. در معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش کل و تعداد معاملات به ترتیب 80 و 60 درصد نسبت به روز قبل، رشد داشتند.
کد خبر: ۷۱۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 26 July 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 4 مردادماه 96 با افزایش 327 واحدی به رقم 81 هزار و 509 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در آخرین روز کاری هفته جاری در ادامه رشد روزهای گذشته، امروز نیز شاهد روندی صعودی اکثر شاخص های منتخب بازار سرمایه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 106 واحدی به رقم 26 هزار و 431 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 3 واحدی، عدد 17 هزار و 819 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 2 واحد به رقم 13 هزار و 504 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.36 درصدی، افزیش 321 واحدی را رقم زد و به سطح 89 هزار و 934 واحد رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز رشد داشتند. بر این اساس، شاخص بازار اول، با 350 واحد افزایش معادل 0.62 درصد به رقم 57 هزار و 23 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان چهارمین روز مرداد با رشد 54 واحد همراه بود و عدد 178 هزار و 151 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز ساعت 11:30 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 81 هزار و 628 واحد قرار گرفت. 

شاخص کل بورس با فلزات اساسی به نیمه کانال 81 هزار واحدی رسید

امروز معاملات سهام در نماد فملی همانند روز قبل (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 109 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 100 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 98 واحد، نماد پاکشو (گروه صنعتي پاكشو) با 80 واحد و نماد شفن (پتروشيمي فناوران) با 49 واحد افزایش، بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 63 واحد و نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 46 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: پتروشیمی امیرکبیر، لوازم خانگی پارس، نوسازی و ساختمان تهران، قند هگمتان، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، پتروشیمی فارابی، اوراق مشارکت پتروشیمی گچساران، قراردادهای اختیارمعامله ملی‌ صنایع مس ایران، اوراق اختیار فروش تبعی گروه صنعتی پاکشو، اوراق اختیارفروش تبعی پتروشیمی شازند، قراردادهای اختیارمعامله معدنی و صنعتی گل‌گهر، مهندسی نصیرماشین، فولاد آلیاژی ایران، سرامیک‌های صنعتی اردکان، گروه صنعتی پاکشو، سازه‌ پویش، سیمان تهران، ماشین‌سازی نیرومحرکه، تولیدی شیشه دارویی رازی، سیمان شمال، اوراق اختیارفروش تبعی سهام گروه دارویی سبحان، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، زرین معدن آسیا و حق تقدم خرید سهام آن، داروسازی تولید دارو،‌سیمان مجد خواف، اقتصادی و خودکفایی آزادگان، نیروسرمایه. همچنین امروز هیچ نماد معاملاتی متوقف نماند.

بر اساس گزارش تابناک اقتصادی، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران نسبت به روز سه شنبه، 80 درصد رشد داشت و به 342 میلیارد و 404 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 98 هزار و 768 نوبت دادوستد بود که نشان از رشد 69 درصدی تعداد معاملات نسبت به روز قبل دارد.

همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در روز چهارشنبه سه گروه رایانه، فلزات اساسی و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادها پاکشو، پتروشیمی فناوران، لنت ترمز ایران، صنعتی آما، فولاد آلیاژی ایران، سیمان تهران و فولاد خوزستان بود.

در مقابل نمادهای فروسیلیس ایران، پلاسکوکار، کشت و صنعت چین چین، تولید محور خودرو، تایدواتر خاورمیانه، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و نیرو محرکه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید سهام ملی مس، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام به پرداخت ملت، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، حق تقدم سایپا شیشه، سیمان اصفهان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و سهام پلاسکو کار سایپا خارج شوند. این نمادها طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز ملی مس با معامله 137 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و به پرداخت ملت با معامله یک هزار و 112میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار