بازدید 2943

بی‌توجهی به اشتغال می‌تواند پاشنه آشیل دولت و نظام شود

نماینده تهران مهارت آموزی را مهمترین کلید اشتغال پایدار دانست و تاکید کرد که بی‌توجهی به موضوع اشتغال پایدار می‌تواند پاشنه آشیل اقتصاد، دولت و نظام شود.
کد خبر: ۷۱۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 26 July 2017
مصطفی کواکبیان در اولین جشنواره مهارت آموختگان در محیط واقعی کار با بیان اینکه برای برون رفت از مشکلات سیاسی باید در وهله اول مشکلات اقتصادی را حل کرد گفت: اشتغال از مهمترین مشکلات امروز جامعه ما است که در قانون به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال گفت: اقتصاد و اشتغال از مهمترین موضوعاتی است که اهمیت آن را می توان در وعده‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظرات دید.

کواکبیان نبود اشتغال را باعث تشدید آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه تعداد تحصیل‌کردگان بیکار افزایش یافته است که اگر توجه کافی به موضوع اشتغال نشود، این موضوع  به پاشنه آشیل اقتصاد دولت و نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

نماینده تهران با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای جنگ با دنیا نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ایستادن روی پای خودمان و تکیه بر کالا و خدمات داخلی در کنار داشتن نگاه به بیرون است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار و نه موقت گفت: در همین رابطه سازمان فنی و حرفه ای می تواند در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش مهارت کمک کند. البته براساس آمار مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای سرانه آموزش در این سازمان یک میلیون تومان است که باید بررسی کنیم آیا با این روش تخصیص منابع می توان شغل پایدار ایجاد کرد؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌ها و آموزش‌های روز دنیا در دوران پسابرجام میسر است، گفت: این موضوع منوط به ارتباط صنعت و آموزش فنی و حرفه‌ای است و اینکه باید از نیروهای حرفه‌ای در جایگاه خود استفاده کنیم.

وی ارتباط آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را با نیاز صنعت ضعیف دانست و با تاکید بر لزوم گسترش این ارتباط گفت: مجلس برای رفع خلاهای قانونی در مورد جایگاه سازمان فنی وحرفه‌ای آمادگی دارد. چون این سازمان از حیث ایجاد اشتغال پایدار وبه دنبال آن حل مشکلات اقتصادی دارای ارزش بسیار بالایی است که می‌تواند با کمک اصناف و اتحادیه‌ها عملکرد گسترده‌تری داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان