بازدید 2878

آیین‌نامه انتخاب روسای فدراسیون‌ها دخالت غیرورزشی‌ها را تقویت می‌کند

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادات آیین نامه انتخاب روسای فدراسیون‌های ورزشی خواستار تجدید نظر در این زمینه شد و گفت که با آیین نامه فعلی امکان دخالت غیرورزشی‌ها در ورزش تقویت می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 26 July 2017
علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: آیین نامه مربوط به انتخاب روسای فدراسیون‌ها براساس مصوبه هیئت وزیران در سال 81 نوشته شده و بعد از 15 سال تدوین شده است که ایرادات اساسی هم دارد.

وی افزود: از جمله ایرادات آیین نامه انتخاب روسای فدراسیون‌ها این است که شرایط احراز برای ثبت نام کاندیداها مدرک لیسانس و چند سال سابقه یا کارشناسی ارشد بدون سابقه است و جایی برای ورزشکاران، مربیان و کسانی که اهلیت ورزشی دارند، دیده نشده است. اگر هم کسی ورزشکار المپیکی با سابقه باشد امتیاز و ارجحیتی نسبت به سایرین ندارد.

نماینده مردم ساری در مجلس اضافه کرد: ایراد دوم این آیین نامه این است که 5 نفر از اعضای مجمعی که رای می‌دهند باید کاندیدا را تایید کنند و هر عضو مجمع که ریاست هیئت‌ها، مربیان و ورزشکاران هستند فقط می‌توانند یک نفر را تایید کنند که این شیوه به معنی آشکار سازی رای مجمع است و دعوا از همین جا شروع خواهد شد.

یوسف نژاد ادامه داد: اگر قرار است 5 نفر از اعضای مجمع تایید کننده باشند در صورتی که اعضا 40 نفر باشند و هرکدام یک نفر را تایید کنند بیش از 8 نفر نمی توانند ثبت نام کنند و این یک نقص در آیین نامه است.

یوسف‌نژاد: آیین‌نامه انتخاب روسای فدارسیون‌ها دخالت غیرورزشی‌ها در ورزش را تقویت می‌کند

نایب رئیس فراکسیون  ورزش مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: نکته اصلی این است که این آیین نامه به استناد اساسنامه قدیمی نوشته شده است؛ در حالی که اساسنامه جدید هنوز از سوی هیئت وزیران تایید نشده است.

وی افزود: ایراد بعدی این است که آیین نامه تنظیم شده آیین نامه ورزشی نیست؛ بلکه ارکان و ساختارش غیرورزشی است و دلیلش این است که در این اساسنامه نامی از ورزشکار، مربی، المپیکی، مدال آور و پیشکسوت نیامده و این نقص به شمار می‌رود و محدود کننده است و باعث می‌شود وضع موجود فدراسیون‌ها از هم بپاشد.

یوسف نژاد تاکید کرد: با این اساسنامه فردی بدون سابقه ورزشی هم می‌تواند رئیس فدراسیون شود این با ماهیت فدراسیون‌ها سازگار نیست و دخالت غیرورزشی ها در ورزش به عنوان روسای فدراسیون‌ها تقویت می‌کند که با روح حاکم بر تربیت بدنی و ورزش سازگاری ندارد.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: موضوع اصلاح آیین نامه روسای فدراسیون‌ها در فراکسیون ورزش نیز مورد بررسی قرار گرفته و ما برخی ایرادات و اشکالات را  به شکل مکتوب به سازمان تربیت بدنی اعلام کرده‌ایم و امیدواریم در این زمینه تجدید نظر شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر