بازدید 1875

دو قاضی دیگر دادگاه عالی سایه در ونزوئلا دستگیر شدند

دو قاضی معرفی شده دیگر از سوی اپوزیسیون در دادگاه عالی سایه دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۱۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 26 July 2017
دو قاضی معرفی شده دیگر از سوی اپوزیسیون در دادگاه عالی سایه دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "خسوس روخاس" و "زولیما گونزالس" دو قاضی که از سوی اپوزیسیون برای دادگاه عالی ونزوئلا و در مخالفت با انتصاب های دولت معرفی شده بودند، در ایالت آنسوآتگی در مرکز ونزوئلا و پس از دستگیری "آنجل زرپا" یک قاضی معرفی شده دیگر از سوی اپوزیسیون بازداشت شدند.

اپوزیسیون از دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خواست تا انتخابات روز یکشنبه را برای تشکیل کنگره ای مناقشه برانگیز که دارای اختیارات برای تدوین مجدد قانون اساسی است، متوقف کند.

اپوزیسیون همچنین خواستار برگزاری اعتصابی دو روزه شده اند که از ساعت 6 به وقت محلی امروز (چهارشنبه) آغاز می شود و هدفش مجبور کردن مادورو برای متوقف کردن این رای گیری است.

منتقدان می گویند این کنگره باعث نهادینه شدن دیکتاتوری می شود. اما مادورو تاکید دارد که تنها راه برای قدرتمند کردن مردم و برقراری صلح در کشور پس از چهار ماه تظاهرات ضد دولتی تشکیل این کنگره است.

خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو،‌ نخست وزیر سابق اسپانیا نیز با اپوزیسیون و مقام های حزب حاکم سوسیالیست درباره به تعویق انداختن انتخابات روز یکشنبه صحبت کرده است.

مقام های مطلع گفته اند که هنوز نتیجه ای قطعی درباره این گفت و گوها به دست نیامده است.

مادورو اخیرا گفته بود که دولت مذاکراتی را با اپوزیسیون انجام داده و به تعویق افتادن رای گیری روی میز کار است اما اپوزیسیون به درخواست ها توجهی نمی کنند.

این درحالیست که تا روز سه شنبه هیچ نشانه ای درباره تلاش مادورو برای متوقف کردن رای گیری یا جابجایی زمان بندی آن دیده نشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل