بازدید 2627

اردوغان: تحریم ترکیه برای خود آلمان بیشترین بها را خواهد داشت

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد شدید از تهدیدهای اخیر آلمان در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه گفت: اگر برلین چنین کاری کند، خود بیشترین بها را پرداخت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 26 July 2017
رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد شدید از تهدیدهای اخیر آلمان در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه گفت: اگر برلین چنین کاری کند، خود بیشترین بها را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: اگر شما فکر می‌کنید که با تهدید تحریم اقتصادی می‌توانید ترکیه را بترسانید، بدانید که خود در صورت وقوع چنین اتفاقی بیشتر بها را پرداخت خواهید کرد.

وی ادامه داد: ما می‌بینیم که شرکت‌های آلمانی باهوش‌تر و منطقی‌تر از سیاستمداران این کشور رفتار می‌کنند، سرمایه‌گذارهای آلمانی در ترکیه با وجود تهدیدهای سیاستمداران این کشور به سرمایه گذاری خود ادامه می‌دهند.

اردوغان اضافه کرد: دولت ترکیه هرگز سرمایه گذارهای خارجی را رد نمی‌کند، چندین قرن است که برخی از شرکت‌های آلمانی در ترکیه کار می‌کنند.

پس از انتقاد شدید برلین از اظهارات آنکارا مبنی بر اعمال تفتیش و بازرسی در شرکت‌های آلمانی فعال در ترکیه، مقامات آنکارا از مواضع خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که این مساله دچار سوءبرداشت شده است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: علی‌رغم تصحیح این مساله، سیاستمداران آلمانی همچنان به دنبال افزایش تنش‌ها میان آنکارا و برلین هستند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش به طور غیرمستقیم آلمان را مسئول کشتارهای جمعی در جنگ جهانی اول و دوم دانست و گفت: کسانی‌که دستشان به خون آلوده است، هیچ حقی در انتقاد از ما ندارند.

یکی از عوامل تنش‌زا در روابط آلمان و ترکیه رد درخواست نمایندگان آلمانی برای ملاقات با سربازان این کشور که در دو پایگاه هوایی ترکیه مستقر هستند، توسط مقامات آنکاراست.

پس از بازداشت شش فعال حقوق بشر از جمله یک تبعه آلمانی توسط ترکیه، برلین به شهروندان خود برای سفر به ترکیه هشدار داده است.

در همین راستا وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که اردوغان روابط دو کشور را که از چندین قرن پیش ادامه دارد به خطر انداخته است.

رئیس اتاق تجارت و صنعت آلمان نیز گفته است شرکت‌های آلمانی درباره تجارت در ترکیه نامطمئن هستند. من بسیار در این باره شنیده‌ام که اگر شرایط سیاسی در ترکیه پیشرفت نکند در این صورت روند قانونی زیر سوال می‌رود. در چنین حالتی امکان سرمایه گذاری‌های جدید توسط شرکت‌های آلمانی در ترکیه مشکل‌تر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار