بازدید 4447

استفاده از فیلترشکن در روسیه ممنوع شد

کد خبر: ۷۱۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 26 July 2017
استفاده از فیلتر شکن در روسیه ممنوع و برای کاربران وی پی ان و پروکسی جریمه سنگینی در نظر گرفته شده است. همچنین تلگرام نیز به دلیل عدم انتقال سرور و استفاده از وی پی ان داخلی، در روسیه مجرم شناخته شده است.

به گزارش ایلنا، نمایندگان دومای روسیه قانونی را به منظور ممنوعیت استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن (VPN) در این کشور تصویب کرده‌اند که بر اساس آن فروش و استفاده از خدمات وی پی ان و پروکسی برای دسترسی به سایت‌هایی که دولت روسیه به هر دلیلی محتوای آن را مجرمانه تشخیص داده است، مسدود کرده و دسترسی به آنها ممنوع است. از جمله این سایت‌ها باید به شبکه اجتماعی معروف لینکدین اشاره داشت. لازم به ذکر است این قانون جدید از اول نوامبر سال میلادی جاری اجرایی خواهد شد.

طبق قانون تصویب شده در مجلس روسیه، هر فردی که با استفاده از وی پی ان یا پروکسی به سایت‌های ممنوع وارد شود یا اقدام به فروش این دسته از نرم افزارها بکند، باید جریمه‌ 700 هزار روبل معادل با 1100 دلار پرداخت کند. همچنین  شرکتهای ارایه کننده خدمات شبکه موظف به رعایت قانون ممنوعیت استفاده از وی پی ان، در برنامه های خود هستند و باید اطلاعات کاربران متخلف را در اختیار نهادهای قانونی روسیه قرار دهند.

یکی دیگر از بندهای این قانون جدید که حائز اهمیت است، مربوط به پیام رسان‌های داخلی و خارجی است. پیام رسان‌ها باید سرورهای خود را به کشور روسیه منتقل کنند و در صورت عدم همکاری با دولت روسیه در آستانه مسدود شدن قرار خواهند گرفت به همین دلیل پیام رسان تلگرام که به عنوان یک پیام رسان روسی مطرح است، اما سرورهای آن در نقطه‌ای خارج از روسیه قرار دارد علاوه بر انتقال سرور به روسیه باید قابلیت وی پی ان داخلی که در نرم افزارش تعبیه کرده است را غیر فعال کند و در غیر این صورت مجرم شناخته می‌شود و جریمه سنگینی  خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر