بازدید 23662

تصویب طرح تحریم های جامع ایران در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع

اعمال تغییراتی در این طرح تحریمی، منجر به همراهی دونالد ترامپ شده و بنا بر پیش بینی‌ها، ترامپ این طرح را پس از تصویب در سنا، امضا خواهد کرد و بدین ترتیب، به قانونی ضدایرانی تبدیل خواهد شد. تبعات این تحریم‌ها برای روسیه بیش از ایران مورد توجه قرار گرفته و این طرح عمدتاً با عنوان تحریم‌های روسیه در مرکز توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۱۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱ 25 July 2017
مجلس نمایندگان آمریکا، طرح مربوط به اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت قاطع تصویب کرد تا با تصویب این طرح در مرحله بعد در سنای آمریکا، برای تصویب نهایی به کاخ سفید ارسال شود.
 
به گزارش «تابناک»، همان گونه که پیش بینی می‌شد، مجلس نمایندگان آمریکا طرح مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت بسیار بالایی (419 رأی موافق و سه رأی مخالف) تصویب کرد. در مراسم رأی گیری این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا، سه نماینده به نام های «جاستین آماش»، «جیمی دانکن» و «توماس ماسی» به این لایحه رأی منفی دادند. بدین ترتیب، لایحه مزبور با ۴۱۹ رأی موافق در برابر تنها ۳ رأی مخالف (۰.۷ درصد آراء) به تصویب رسید.
 
جلسه رأی‌گیری برای تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان، روسیه و کره‌شمالی در حالی برگزار شد که پیش از این رأی‌گیری گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی به طرح اظهارات خود درباره این تحریم‌ها پرداختند. در این جلسه، نمایندگانی از جمله دیوید سیسیلینی، استنی هویر و اد رویس سخنرانی کرده و اتهامات واهی و بی‌اساسی از حمایت از تروریسم گرفته تا کشتار در سوریه، علیه کشورمان مطرح کردند!
 
تصویب طرح تحریم های جامع ایران در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع
 
بخشی از این طرح پیشتر در پانزدهم ژوئن سال جاری میلادی با  ۹۸ رأی از میان صد سناتور عضو مجلس سنای آمریکا تصویب شده بود و اکنون با مصوبه مجلس نمایندگان این کشور، تنها منتظر امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست تا به قانون تبدیل و اجرایی شود.

المانیتور گزارش داده، این نخستین بار پس از توافق هسته‌ای است که کنگره علیه ایران، تحریم‌های جدیدی را به تصویب رسانده است. تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، در حالی به تصویب کنگره رسید که مقامات کشورمان تأکید کردند، این تحریم نقض روح برجام به شمار می رود.

طرح جامع تحریم‌های ایران باید اکنون به مجلس سنای آمریکا رفته و پس از تصویب، رئیس جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند.

«سارا هاکوبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید پیشتر با عقب نشینی از مخالفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با این طرح گفته بود: «او قصدی برای کنار گذاشتن (این تحریم‌ها) را ندارد، ولی می‌خواهد مطمئن شود، ما به بهترین توافق برای مردم آمریکا دست پیدا می‌کنیم. نمی‌توان گفت که کنگره در این مورد بهترین کارنامه را دارد.».

دیوید سیسیلینی، نماینده آمریکا نیز مدعی شده بود: «این تحریم‌ها برجام را نقض نمی‌کند، بلکه آن را تقویت می‌کند، زیرا به متحدانمان نشان می‌دهد که ایالات متحده با نقض قوانین بین‌المللی برخورد می‌کند.»

با این حال، از آنجا که مجلس نمایندگان با هدف افزودن بندهاى مربوط به تحریم کره شمالى، طرح تازه اى را تصویب کرده و این طرح جدا از مصوبه سنا به شمار مى آید، مصوبه امروز مجلس نمایندگان باید در سنا نیز به تصویب برسد.

گام بعدى در مسیر تصویب تحریم ها علیه ایران، بررسى مصوبه امشب در سناست. اگر سناتورها با آن موافقت کنند، طرح به کاخ سفید ارسال مى شود. باب کورکر، سناتور ارشد جمهوری خواه در این باره به المانیتور گفت: به دلیل اضافه شدن تحریم‌های کره شمالی به این بسته تحریمی، امکان ایجاد تأخیر پیش از امضای این قانون توسط رئیس جمهور وجود دارد.

«پاول رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای ضمن «یکی از جامع‌ترین بسته‌های تحریمی در تاریخ» توصیف کردن این طرح علیه ایران گفت: «این طرح عرصه را بر خطرناک‌ترین دشمنان ما تنگ‌تر می‌کند.»

با وجود آنکه گزارش‌هایی ابتدایی از عدم همراهی رئیس جمهور آمریکا به ایران طرح حکایت داشت، اعمال تغییراتی در این طرح تحریمی، منجر به همراهی دونالد ترامپ شده و بر اساس پیش بینی‌ها، ترامپ این طرح را پس از تصویب در سنا، امضا خواهد کرد و بدین ترتیب به قانونی ضدایرانی تبدیل خواهد شد. تبعات این تحریم‌ها برای روسیه، بیش از ایران مورد توجه است؛ این طرح عمدتاً با عنوان تحریم‌های روسیه در مرکز توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار