بازدید 2157

توقف حمایت سیا از معارضان سوریه مقدمه پایان جنگ است

یک مقام دولت سوریه با استقبال از توقف کمک‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از معارضان مسلح سوریه گفت که این اقدام را مقدمه پایان دادن به جنگ 6 ساله سوریه می‌داند.
کد خبر: ۷۱۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱ 25 July 2017
یک مقام دولت سوریه با استقبال از توقف کمک‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از معارضان مسلح سوریه گفت که این اقدام را مقدمه پایان دادن به جنگ 6 ساله سوریه می‌داند.

به گزارش فارس، یک مقام دولت سوریه با استقبال از گزارش‌ها درباره توقف کمک‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از معارضان مسلح سوریه گفت که این اقدام را مقدمه پایان دادن به جنگ 6 ساله سوریه می‌داند.

«علی حیدر»، وزیر آشتی ملی سوریه در مصاحبه با رویترز گفت: «تمامی این اقدامات، مقدمه حل بحران سوریه هستند و بدون آنها راه حلی وجود نخواهد داشت.»

وزیر دولت سوریه در بخش دیگری از این مصاحبه تأکید کرد اقدامی که دولت‌های خارجی بایستی انجام بدهند، بستن کامل مرزهایی است که از آنها سلاح و پیکارجو وارد سوریه می‌شوند.

مقام‌های آمریکایی پنجشنبه هفته گذشته مدعی شدند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته برنامه تسلیح و آموزش معارضان مسلح سوریه که در حال مبارزه با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند را متوقف کند.

این برنامه، از جمله محورهای اصلی دولت آمریکا در سوریه بود که دولت رئیس‌جمهور قبلی این کشور، باراک اوباما، از سال 2013 برای اعمال فشار بر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه آغاز کرد.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند حذف این برنامه مخفیانه در گام‌های مرحله‌بندی‌شده تمایل ترامپ برای یافتن راه‌هایی جهت همکاری با روسیه را منعکس می‌کنند. این تصمیم، همچنین به منزله اعتراف واشنگتن به نداشتن اهرم نفوذ در سوریه برای عزل بشار اسد از قدرت است.

مقام‌های مورد استناد واشنگتن‌پست همچنین گفته‌اند ترامپ این تصمیم را حدود یک ماه پیش، بعد از دیدار با مایک پامپئو، رئیس سیا و هربرت رابرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا گرفته است. ترامپ روز 7 جولای در هامبورگ آلمان با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد.

تصمیم برای لغو این برنامه، تأثیری بر برنامه پنتاگون برای همکاری با معارضان سوریه نخواهد داشت.

مقام‌های ارشد آمریکایی گفته‌اند که برنامه مخفیانه سیا، در قالب گام‌های مرحله‌بندی‌شده در طول چند ماه حذف خواهد شد. اردن، از این تصمیم که به نظر می‌رسد بخشی از راهبرد گسترده‌تر دولت ترامپ برای تمرکز بر توافق‌های آتش‌بس محدود با روس‌ها است، حمایت می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل