بازدید 2585
نیکی هیلی:

حزب‌الله قوی‌تر شده و مردانش را برای جنگ بعدی آماده کرده است

نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید حزب‌الله لبنان علاوه بر تقویت روزافزون توان نظامی خود، با بی‌اعتنایی به قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص خلع سلاح، با تروریست‌ها در مرز سوریه می‌جنگد و این برای مردم لبنان خطرناک است.
کد خبر: ۷۱۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 25 July 2017
نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید حزب‌الله لبنان علاوه بر تقویت روزافزون توان نظامی خود، با بی‌اعتنایی به قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص خلع سلاح، با تروریست‌ها در مرز سوریه می‌جنگد و این برای مردم لبنان خطرناک است.

به گزارش تابناک، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل امشب در جلسه‌ای که برای بررسی اوضاع متشنج مسجد الاقصی تشکیل شده بود، به ایران و حزب‌الله حمله کرد.

هیلی ابتدا به صورت خلاصه به موضوع درگیری فلسطینی‌ها با سربازان رژیم اشغالگر قدس در ورودی‌های مسجدالاقصی پرداخت و گفت: «لازم است که در اماکن مقدس، دسترسی آزادانه در کنار امنیت، تضمین شود. با توجه به حساسیت موضوع، از گفتن سخن بیشتر در این خصوص خودداری می‌کنم ولی امیدوارم که عقلانیت بر احساسات چیره شود.»

نماینده آمریکا در ادامه، این مسئله را به ایران و حزب‌الله ربط داد و گفت: «اگر بخواهم راستش را بگویم، شورای امنیت در اکثر مواقع با اقدامات خود، شرایط خاورمیانه را پیچیده‌تر می‌کند؛ آن هنگامی که روی اسرائیل تمرکزی وسواس‌گونه دارد و به یکی از منابع اصلی درگیری و کشتار در خاورمیانه یعنی ایران و میلیشیای مورد حمایتش یعنی حزب‌الله لبنان بی‌توجه است.»

 هیلی در ادامه حملات بی‌امانی را متوجه حزب الله کرد و سخنان ذیل را بر زبان آورد:

    حزب‌الله با حمایت ایران در پی ایجاد خرابی در سرتاسر خاورمیانه است
    حزب الله شاخه‌های سیاسی و اجتماعی دارد ولی معرفی نامزد برای انتخابات دولتی، از تروریستی بودن این گروه نمی‌کاهد
    ساده بگویم، حزب‌الله قوی‌تر شده و مردان و زرادخانه تسلیحاتی خود را برای جنگ آینده آماده کرده است
    حضور آنها در سوریه باعث باز ماندن مسیر انتقال تسلیحات پیچیده ساخت ایران برای این گروه است
    سازمان ملل چندین قطعنامه در خصوص خلع سلاح حزب‌الله و کنترل دولت این کشور بر قلمرو خود شده ولی هیچ‌‌کدم از این دو اجرا نشده است
    خیلی وقت است که شورای امنیت وانمود می‌کند که شرایط موجود برای مردم لبنان قابل‌قبول است ولی اینطور نیست
    تقویت تسلیحاتی حزب‌الله، مردم لبنان را در خطر بزرگی قرار می‌دهد
    حزب‌الله با بی‌اعتنایی آشکار به قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص خلع سلاح، در مرزهای لبنان همراه با ارتش سوریه عملیات می‌کند و خبرنگاران را برای پوشش، به جبهه‌های نبرد می‌برد
    صلح‌بانان سازمان ملل در لبنان باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از یک مناقشه جدید در لبنان را آغاز کنند؛ آنها تاکنون در بسیاری از موارد حتی از گزارش اقدامات آشکار حزب‌الله خودداری کرده‌اند ولی اگر آنها در پی اقدام جدی باشند، آمریکا از آنها حمایت می‌کند

نیکی هیلی در انتهای بیانیه خود، به صدور قطعنامه‌های مقطعی، غیرالزام‌آور و بی‌اثر سازمان ملل در محکومیت وحشی‌گری اسرائیلی‌ها واکنش نشان داد و این مطلب را هم به حزب‌الله وصل کرد.

هیلی گفت: «اینجا خیلی‌ها هستند که از آورده شدن گاه و بی‌گاه نام اسرائیل حمایت می‌کنند ولی در برابر حزب‌الله، حتی از درج نام این گروه در متن قطعنامه خودداری می‌کنند. این مسخره است و خطرناک.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان