بازدید 2510

تاکید ایران بر عراق متحد و متکی بر قانون اساسی

معاون کنسولی،پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور عصر روز سه‌شنبه در جشن آزادسازی موصل در سفارت بغداد در تهران گفت: ایران حمایت از عراق و مبارزه با گروهک تروریستی داعش را وظیفه انسانی و شرعی خود می‌داند.
کد خبر: ۷۱۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 25 July 2017
معاون کنسولی،پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور عصر روز سه‌شنبه در جشن آزادسازی موصل در سفارت بغداد در تهران گفت: ایران حمایت از عراق و مبارزه با گروهک تروریستی داعش را وظیفه انسانی و شرعی خود می‌داند.

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در این جشن گفت: من به نمایندگی از وزارت خارجه ایران و شخص آقای ظریف در سفارت عراق حضور پیدا کرده‌ام و آزادسازی موصل را به دولت و ملت عراق تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه بعد از اعلام رسمی آزادسازی موصل، مقامات جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف این پیروزی را به دولت و ملت عراق تبریک گفتند، افزود: مجدداً در این مراسم این پیروزی را به دولت و ملت عراق و همچنین مراجع نجف به ویژه آیت‌الله سیستانی تبریک می‌گوییم.

قشقاوی افزود: آزادسازی موصل در نتیجه پیروزی‌هایی بود که از فتوای مرجعیت عراق آغاز شد. این فتوا ماهیت گروه تروریستی داعش را مشخص کرد و پشتوانه عظیمی برای ارتش و نیروهای مسلح عراقی جهت مبارزه با داعش ایجاد کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه عناصر تروریستی داعش سریعاً خود را به مرزهای اربیل و بغداد رسانده بودند و بخشی از توان خود را به سمت مرزهای ایران گسیل داشته باشند، تصریح کرد: در آن مقطع ملت عراق خود را به فتنه عظیمی مواجه دید و برای جمهوری اسلامی ایران حمایت از برادران عراقی یک وظیفه انسانی و شرعی بود.

وی با اشاره به پیام تبریک رئیس‌جمهور در ارتباط با آزادسازی موصل گفت: آقای روحانی در پیام تبریک خود اعلام کردند که آزادسازی موصل برای ملت ایران مبارک است چرا که دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش از همان ابتدا تصمیم درستی را گرفته بود و اکنون به همه جهانیان درستی این تصمیم ثابت شده و آنها همه به این موضوع اعتراف دارند.

قشقاوی با بیان اینکه ملت عراق نمونه برجسته‌ای از همزیستی اقوام، طوایف و مذاهب دینی در کنار هم است، افزود: عراق در روند سیاسی دستاورد بزرگی کسب کرده، روندی که باید مورد حمایت موثر کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل قرار بگیرد.

این دیپلمات ایرانی افزود: بر عراق متحد، یکپارچه و متکی بر قانون اساسی این کشور و مبتنی بر سازوکارهای ملی آن تاکید داریم و آن را بهترین رویکرد برای تامین امنیت عراق و ثبات منطقه ارزیابی می‌کنیم.

قشقاوی با اشاره به مباحثی که در مورد تجزیه عراق بعضاً مطرح می‌شود،‌ گفت: باید در برابر توطئه‌های دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی که منافع خود را در تفرقه و تجزیه عراق جست‌وجو می‌کند هوشیار باشیم. نقض حاکمیت عراق به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست. عراق از ظرفیت فراوانی برای حفظ تمامیت ارضی خود برخوردار است و ایران در کنار دولت و ملت عراق با تمام اقوام و طوایف آن هست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر