بازدید 28940
«پت بوکانان» نوشت؛

آیا ایران در برد توپ های آمریکاست؟

این جورج بوش بود که نظام صدام را سرنگون کرد و عراق را به اکثریت شیعه داد. این اسرائیل بود که با تهاجم و اشغال لبنان از ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ باعث تولد مقاومت شیعه به نام حزب الله شد و در مورد بشار اسد، پدر او نیروهایش را به جنگ خلیج فارس فرستاد در کنار آمریکایی‌ها بجنگند.
کد خبر: ۷۱۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 25 July 2017
پت بوکانان از سیاستمداران و نویسندگان سیاسی قدیمی آمریکاست. کسی که مشاور سه رئیس‌جمهور آمریکا (نیکسون، فورد و ریگان) بوده و در دهه ۱۹۹۰ در رقابت انتخاب نامزد ریاست‌جمهوری حزب جمهوریخواه شرکت داشت.

به گزارش «تابناک»؛ بوکانان به جناح محافظه‌کار سنتی آمریکا تعلق دارد و با سیاست‌های ماجراجویانه و امپریالیسم آمریکایی مخالف است. او در این مقاله به نقد عقاید استراتژی تهاجمی نومحافظه‌کاران آمریکایی علیه ایران از منظر منافع ملی آمریکا می‌پردازد.

نوشته گینگریچ با طنز مخصوص انگلیسی نوشته شده. در این نوع طنز باید مفهوم کلی متن و نیت نویسنده را درک کرد تا تعابیر انتقادی و تمسخرآمیز آن مشخص شود.
آیا ایرن در برد توپ های آمریکا است؟ 

آیا ایران در برد توپ‌های ماست؟

«ایران باید آزاد گردد. دیکتاتوری باید نابود شود. محدودسازی [قدرت ایران] یک مسکن است و مسکن یعنی تسلیم.»

این عبارات از چرچیل ما یعنی نیوت گینگریچ است در مورد توافق با ایران و «سیاست محدودسازی» که جرج کنان نظریه‌پرداز آن بود و ۹ رئیس‌جمهور آمریکا آن را دنبال کردند تا به یک پیروزی بدون خونریزی در جنگ سرد برسند.

چرا محدودسازی تسلیم است؟ چون آزادی تا این نظام دیکتاتوری بر سر کار باشد در همه جا آزادی تهدید می‌شود» این عقیده نیوت گینگریچ است.

ولی چطور کشوری که تولید ناخالص داخلی آن ۳ درصد ماست، می‌تواند آزادی ما را تهدید کند؟

خوشبختانه گینگریچ یک رهبر هم برای سرنگونی نظام ایران و اطمینان برای آزادی نوع بشر پیدا کرده: «در کشور ما جرج واشنگتن و .. مارکی دو لافایت. در ایتالیا هم گاریبالدی بود» گینگریچ می‌گوید.

همتای جرج واشینگتن و گاریبالدی که او کشف کرده کیست؟ گینگریچ می‌گوید: مریم رجوی.

او کیست؟ رهبر شورای ملی مقاومت ایران یا مجاهدین خلق که با شاه مخالف بود و سپس با جمهوری اسلامی هم درگیر شد و با صدام حسین همکاری کرد و تا سال ۲۰۱۲ وزارت خارجه آمریکا آن را یک سازمان تروریستی می‌دانست.

گینگریج ماه جولای در کنفرانس این گروه در پاریس سخنرانی کرد و دستمزد سخنرانی او هم فوق‌العاده عالی بود. جان بولتون و رودی جولیانی هم این دستمزد را دریافت کردند.

جولیانی رئیس‌جمهور دو بار منتخب ایران حسن روحانی را یک قاتل شریر خشن نامیده و گفته وقت تغییر نظام فرا رسیده است.

بولتون هم به دنبال او گفته، تهران فقط یک تهدید هسته‌ای نیست، بلکه یک تهدید ترویستی هم هست. یک تهدید متعارف برای همه مردم منطقه. سیاست اعلامی آمریکا باید براندازی رژیم در تهران باشد.

بولتون به طرفداران مجاهدین اطمینان داده که سال ۲۰۱۹ در تهران جشن خواهند گرفت.

موفق باشید. همانطور که نیویورک تایمز دیروز نوشته بود. همه این صحبتها مستقیم ما را به سوی جنگ فرامی خواند. طبل سخنان تحریک آمیز، تهدیدهای مستقیم - از سوی رئیس‌جمهور ترامپ و تعدادی از دستیاران ارشد او و همچنین از رهبران عرب سنی منطقه و فعالان آمریکایی- تنش را افزایش داده و ممکن است در نهایت به منازعه نظامی با تهران منجر شود.

آیا این چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند یا نیاز دارند؟ جنگ جدید در خاورمیانه با کشوری که سه برابر عراق وسعت دارد؟

بعد از افغانستان و عراق و لیبی و سوریه و یمن، آیا آمریکا و دنیا از یک جنگ با ایران که می‌تواند به یک جنگ مذهبی شیعه و سنی در خاورمیانه تبدیل شود، سود می‌برند؟

بولتون ایران را یک تهدید هسته‌ای می‌داند. اما در سال ۲۰۰۷ تمام ۱۷ آژانس اطلاعاتی آمریکا با اطمینان بالا اعلام کردند که ایران برنامه سلاح هسته‌ای ندارد. آن‌ها همین را دوباره در سال ۲۰۱۱ اعلام کردند. ایران در یک توافق اتمی حدود نیمی از اورانیوم خود را صادر کرده و غنی‌سازی ۲۰ درصدی را متوقف کرده و هزاران سانتریفیوژ را خاموش کرده و در هسته راکتور آب سنگین خود بتون ریخته و به بازرسان سازمان ملل اجازه بررسی تمام تأسیسات خود را داده است.

آیا ایران با این همه باز هم یک برنامه مخفیانه هسته‌ای دارد؟ یا این پروپاگاندای حزب جنگ است تا ما را به جنگ خاورمیانه‌ای دیگری بکشاند؟

شورای روابط خارجی سنا برای روشن شدن حقیقت باید رؤسای سیا و دیا (مدیریت اطلاعات ملی) را برای ادای شهادت در یک جلسه علنی فرابخواند.

آن‌ها همچنین می‌گویند که طلوع یک هلال شیعی که از بیروت تا دمشق و بغداد و تهران کشیده شده ما را تهدید می‌کند.

و چه کسی این هلال را خلق کرد؟

این جرج بوش بود که نظام صدام را سرنگون کرد و عراق را به اکثریت شیعه داد. این اسرائیل بود که با تهاجم و اشغال لبنان از ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ باعث تولد مقاومت شیعه به نام حزب الله شد.

و در مورد بشار اسد، پدر او نیروهایش را به جنگ خلیج فارس فرستاد در کنار آمریکایی‌ها بجنگند.

حکومت ایران، سپاه پاسداران و بسیج به شدت با آمریکا] خصومت دارند، ولی ایران به دلایل واضحی نمی‌خواهد با آمریکا بجنگد چون در این صورت مثل عراق نابود می‌شد و دیگر هیچ شانسی برای پیشرفت به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشور منطقه خلیج فارس نخواهد داشت.

علاوه بر این، ما منافع مشترکی هم داریم: صلح در خلیجی که ایران از آن نفت صادر می‌کند و بدون آن نمی‌تواند رشد اقتصادی داشته باشد و همان طور که روحانی می‌خواند روابط عمیق تری با اروپا و دنیای پیشرفته برقرار کند.

و ما دشمنان مشترکی هم داریم: داعش، القاعده و تروریست‌های سنی که خشن ترین آرزوی آن‌ها مشاهده جنگ دشمنان آمریکایی با دشمنان شیعه است.

به جز داعش چه کسی جنگ آمریکا با ایران را می‌خواهد؟

متأسفانه تعداد آن‌ها به یک لژیون می‌رسد: سعودی‌ها، اسرائیلی‌ها، نومحافظه‌کاران و اتاق های فکر، سایتها و مجلات آن‌ها، بازهای هر دو حزب در ساختمان کنگره، صلیبیون دمکراسی‌خواه، و تعدادی هم در پنتاگون که می‌خواهند هزینه‌ای که شیعیان مورد حمایت ایران در عراق به آن‌ها تحمیل کردند را پس بگیرند.

کلید در دست رئیس‌جمهور ترامپ است. اگر او دعوت حزب جنگ را بپذیرد، چیزی که از او به یادگار خواهد ماند، همین خواهد بود؛ همانطور که یادگار جورج بوش جنگ عراق است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۱
انتشار یافته: ۱۰
جنگ عراق با جنگ احتمالی با ایران زمین تا آسمان فرق خواهد کرد. عراقیها هیچ مقاومتی نشون ندادند و پشت سر صدام را خالی کردن، ولی ما ایرانیها هر مشکلی با خود و یا حکومت داشته باشیم اجازه نمیدیم ایران مثل عراق بشه، حداقل اینکه کاری میکنیم همه طرفها هزینه بدن. چه آمریکایی که بخواد حمله کنه و چه کشورهایی که بخوان پول این حمله رو بپردازن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
اينهمه منفينشون ميده كه برادر محمد از طرف خودت حرف بزن ""ما ايرانيها"" غلطه به جاش بنويس "من يكي خودم "" !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
نکند منفی زن ها سینه چاکان امریکا هستند!!!!
ترامپ خیلی کوچولوتر از این حرفهاست که حتی ایران رو تهدید بکند، باقیش دیگر بماند.
اولا مردم ایران اونقدر به بلوغ سیاسی رسیدن که میدانند با حمایت از اصلاحات کم کم به هدف دلخواه میرسند نه با حمایت از امثال مریم رجوی و دیگر جیره خوارهای حکومت های خارجی.
دوما ایران را با هیچ کشور دیگر در دنیا نباید مقایسه کرد خصوصا با عراق چون مردم ایران فارغ از هر نژاد و نسب و مذهب عشق به ایران دارند و تشیع انرا قویتر کرده.
سوما یانکی نامحترم تو اصلا ایران را میشناسی که میگویی ایران مثل عراق در صورت جنگ نابود خواهد شد؟ اگر خدای نکرده جنگی رخ بده مردم ایران مثل مردم عراق نیستند که شما را به شهرهاشون راه بدن همچنین سپاه و ارتش و بسیج مردمی ایران هم بیکار نمیشینند که شما با هواپیما حمله کنید و اونها نگاه کنند.
دیگه این آمریکا اون آمریکای قبلی نیست. الان قدرت یک تا سه دنیا به ترتیب چین و اتحادیه اروپا و هند هستند، بعد آمریکا، برزیل و روسیه هم مطرح هستند. ترامپ یه رییس دولت با رای 40 میلیون از 330 میلیون آمریکایی، هیچ عددی نیست مقابل ایران.
ترامپ رو خودشون هم قبول ندارن.... اصلا این بشر رو تحویل نمیگیرن...
درود.
عزیزان داشتن غرور ملی خوبه ولی داشتن عقل بیشتر خوبه در صورت جنگ با امریکا این یک حنگ محدود مثل جنگ اول خلیج فارس نخواهد بود پس فکر همه جاش و باید کرد خیلیها که اینجا میان با هیجان از جنگ حرف میزنن تا حالا صدای برخورد گلوله توپ به زمین را نشنیده اند هیجان زده نشوید
عزیزان در کشوری که شهادت افتخار است و فرهنگ و کشوری که فهمیده ها باکری ها میرحسینی ها جهان آراها و ..... دارد جای هیچگوته نگرانی نیست.. کشوری که رهبری چون سیدعلی دارد از هیچ تهدیدی حراسی ندارد. آرام باشید که شمارا نوح کشتی بان است.....
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی