بازدید 3292

عدم لذت از خوردن غذا هضم غذا را مختل می‌کند

کد خبر: ۷۱۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 25 July 2017
یک کارشناس طب سنتی گفت: عواملی مانند آب خوردن پس از غذا, حرکت سریع و خسته‌کننده, جماع(نزدیکی جنسی), حمام, گرمای محیط, غم و اندوه, غذای داغ و سرد, تغییر ناگهانی عادت غذایی و عدم لذت از خوردن غذا، می‌توانند در هضم غذا اختلال ایجاد کنند.

به گزارش پویا، سید جواد علوی با بیان اینکه غذایی که چند روز بعد از پخت و نگه‌داری در یخچال مورد مصرف قرار می‌گیرد، هضمش سخت‌تر می‌شود، اظهار کرد: هر چه مدت زمان ماندن غذا در یخچال و حتی محیط بیرون بیشتر باشد، درجه لطافت غذا کاسته می‌شود.

وی افزود: آراستن غذا بسیار مهم است اما به کار بردن رب‌ها، سس‌ها و انواع ادویه و سبزیجات متضاد هم در یک غذا مناسب نیست و بهتر است, غذاها به‌صورت ساده مورد استفاده قرار گیرند.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: بعد از صرف غذا موجی از معده به طرف روده بزرگ می‌رود، اگر بلافاصله بعد از صرف غذا برای اجابت مزاج اقدام شود، این موج می‌تواند به عمل دفع کمک مؤثری کند.

علوی یادآور شد: انواع سبزیجات خام، پخته و میوه‌ها نیز برای رفع یبوست مؤثرند, می‌توان از خیسانده آلو و انجیر خشک نیز بعد از صرف غذا به عنوان دسر استفاده کرد علاوه بر اینکه مزاج را روان می‌کند, خواص بسیار زیادی برای بدن دارد.

وی متذکر شد: عواملی مانند آب خوردن پس از غذا, حرکت سریع و خسته‌کننده, جماع(نزدیکی جنسی), حمام, گرمای محیط, غم و اندوه, غذای داغ و سرد, تغییر ناگهانی عادت غذایی و عدم لذت از خوردن غذا، می‌توانند در هضم غذا اختلال ایجاد کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر