بازدید 2798

جایگاه ویژه جوانان نخبه در تصمیم‌سازی نواصولگرایی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است نخبگان جوان با حضور در رده تصمیم‌سازی اصولگرایی می‌توانند این جریان را به مدار منطقی شایسته‌سالاری بازگردانند.
کد خبر: ۷۱۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 25 July 2017
رضا شیران خراسانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهاراتی که اخیرا مبنی بر ایجاد جریان «نواصولگرایی» صورت گرفته است، گفت: قانون اساسی هم بر این امر دلالت دارد که با توجه به مبادی زمانی باید در شرایط خاص باید با توجه به مقتضیات زمان رشد را با توجه به مطالبات مردم لحاظ کرد.

نواصولگرایی جامعه هدف را در نظر گرفته و به نظرات افراد قدیمی همیشه در رأس محدود نمی‌شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اصول اصولگرایی همچنان پابرجاست اما در یک روش محصور نیست، عنوان کرد: ضمن اینکه اصولگرایی باید با تکریم و صداقت عمل کند لازم است اصلاحاتی در این جریان صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی اشکالات جریان اصولگرایی یادآور شد: مهم ترین اشکال اصولگرایی این بود که در حوزه مسائل توسعه سیاسی صرفا افراد قدیمی تصمیم گیرنده بودند که فضا را محدود می کرد در حالی که جامعه هدف بسیار بزرگ است لذا باید تغییراتی در تصمیم سازی ها صورت گیرد.

جایگاه ویژه جوانان نخبه در تصمیم‌سازی نواصولگرایی

شیران خراسانی در ادامه با تأکید بر اینکه در نواصولگرایی تمام رده ها دیده می شود و جوانان جایگاه ویژه ای در تصمیم گیری نواصولگرایی خواهند داشت، بیان کرد: رسانه های در اختیار جریان و مقبولیتی که خود جریان دارد می تواند تصمیم سازان جوان را چهره کنند و تصمیم گیری ها بر مدار منطقی ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه متأسفانه عده ای حق سرقفلی جریان اصولگرایی را گرفته اند چون سی سال در رأس بوده اند، عنوان کرد: در نواصولگرایی می توان از تجربه بزرگ ترها استفاده کرد اما جامعه هدف مهم است و بروز استعدادها باید در مدار منطقی شایسته سالاری باشد.

استفاده از جامعتین در انتقال تجربیات

وی در ادامه به نقش جامعتین در نواصولگرایی اشاره و اظهار داشت: از تمامی تجربه داران در بحث انتقال تجربه و توصیه ها استفاده می شود اما در حوزه تصمیم سازی از نیروی جوان و شایستگان استفاده می شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نواصولگرایی برای تمام اصولگرایان باز است اما ممکن است خیلی از آنها نخواهند وارد مداری شوند که بر اساس تصمیم سازی جوانان نخبه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار