بازدید 2921

مصرف غذاهای چرب در مادران باردار

کد خبر: ۷۱۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 25 July 2017
نتایج مطالعات نشان داده است مصرف رژیم غذایی با چربی بالا در دوران بارداری ممکن است بر سلامت روان کودک تاثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، و به نقل از زی‌نیوز، بارداری زیباترین دوره زندگی یک زن است و البته نگرانی‌های خاص خودش را دارد. زنان باردار باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند تا مواد مغذی مورد نیاز کودک تامین شود.

بررسی‌های جدید نشان داده است که اگر زنان در دوران بارداری رژیم غذایی با چربی بالا مصرف کنند، ممکن است خطر ابتلای کودک خود را به اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی افزایش دهند.

محققان با توجه به میزان بالای مصرف چربی در رژیم‌ غذایی و چاقی مادران در جهان هشدار می‌دهند که این موضوع پیامدهای مهمی برای سلامت روان در نسل آینده دارد.

الینور سالیوان، استادیار دانشگاه علوم پزشکی اورگان (OHSU) در ایالات متحده، این مطالعه را انجام داد و به نتایجی دست یافت.

محققان 65 زن ژاپنی را به دو گروه تقسیم کردند: یک گروه با رژیم غذایی با چربی بالا و گروه دیگر با رژیم کنترل شده در دوران بارداری.

این محققان رفتارهای اضطرابی را در آنها مقایسه کردند و دریافتند  مصرف رژیم غذایی با چربی بالا در دوران بارداری بیشترین تاثیر را بر اضطراب دارد.

دانشمندان همچنین تفاوت‌های فیزیولوژیکی بین دو گروه را بررسی کردند و دریافتند که قرار گرفتن در معرض یک رژیم غذایی با چربی بالا در هنگام بارداری و در اوایل رشد، باعث ایجاد اختلال در ایجاد نورون‌های حاوی سروتونین انتقال‌دهنده عصبی در مغز می‌شود.

این مطالعه در نشریه Frontiers in Endocrinology منتشر شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر