بازدید 3615

با قانون جدید کشتی مخالفت شد

کد خبر: ۷۱۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 25 July 2017
اعضای کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی، قانون وزن‌کشی در دو روز را در نشست خود مورد تایید قرار ندادند.

به گزارش تابناک ورزشی، در جلسه کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی در آلمان که علی اکبر دودانگه نماینده ایران نیز در آن حضور داشت، بنا به پیشنهاد نماینده آمریکا موضوع وزن کشی مسابقات در دو روز ، (صبح پیش از آغاز رقابت ها) مورد بحث وتبادل نظر اعضای کمیسیون قرار گرفت و رئیس اتحادیه جهانی از این پیشنهاد به عنوان عاملی جهت کاهش میزان وزن کم کردن کشتی گیران در ورزش کشتی حمایت کرد.

نماینده ایران نیز ضمن تاکید بر مخالفت فدراسیون کشتی ایران با وزن کم کردن های غیر منطقی و غیرضروری در کشتی اعلام کرد: سابقه تاریخی کشتی در جهان نشان می دهد بدلیل اینکه کشتی رشته ای سنگین و زجر آور است، قهرمانان کشتی در گذشته که حتی سه روز وزن کشی در صبح ها صورت می گرفت نیز بعنوان بخشی از رنج و زجر متعارف در این ورزش سنگین، وزن کم می کردند و اکنون هم به رغم جابجایی زمان وزن کشی به بعدازظهر روز قبل از مسابقات، باز هم وزن کم می کنند، اما میزان آسیب  وزن کم کردن های کنونی بدلیل استفاده از روش های علمی و کاهش زمان وزن کشی به یک روز ، کمتر از گذشته شده است.

باید بپذیریم رنج وزن کم کردن با همه مرارتهای آن، بیشتر از زجر تمرینات سنگین کشتی نیست و در این بین کشتی گیران نیز تحت هر شرایطی برای رسیدن به نتیجه درخور زحماتشان،  وزن کم خواهند کرد. در واقع شما کمتر کشتی گیر جا افتاده ای در یک وزن در دنیا را می بینید که کاهش وزن نداشته باشد. از این رو ما باید بتوانیم با تعیین بهترین زمان برای وزن کشی، میزان آسیب ناشی از وزن کم کردن را کم کنیم و این منطقی نیست که در دو روز و آن هم صبح ها وزن کشی برگزار شود.

نماینده  ایران پیشنهاد داد اکنون که مقرر شده مسابقات در دو روز برگزار شود، بهتر آن است که وزن کشی ها بعد از ظهر انجام شود زیرا فرصت ریکاوری کشتی گیران بیشتر و آسیب های ناشی از وزن کم کردن در مسابقات کاهش خواهد یافت. در نهایت مقرر شد این موضوع در جلسه هیات رئیسه اتحادیه جهانی در فرانسه مورد بررسی قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر