بازدید 7949
۴

افزایش شمار مسمومین مشروبات الکلی سیرجان

کد خبر: ۷۱۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 25 July 2017
مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: از تاریخ 29 تیرماه تا ساعت 6 صبح امروز سوم مردادماه 121 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمحمد صابری در خصوص آخرین شمار مسمومیت‌های الکلی سیرجان، گفت: از تاریخ 29 تیرماه تا ساعت 6 صبح امروز 3 مرداد ماه 121 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 62 نفر تحت درمان دیالیز قرار گرفتند.

وی شمار جانباختگان ناشی از مسمومیت الکل متانول 5 نفر برشمرد و افزود: هم‌اکنون از 23 نفر مسموم 4 نفر در بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهر بابک، 11 نفر در بیمارستان امام رضا(ع) و 8 نفر در بیمارستان غرضی سیرجان بستری هستند.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان یادآور شد: هم‌اکنون حال دو نفر از مسمومین به الکل متانول وخیم است و در ICU بستری هستند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۴
چقدر مصرف این نوشیدنی در مملکت اسلامی ما کمه که در یک شهر کوچک فقط 121 نفر در عرض دوسه روز از مصرف نوع اتانول دارش مسموم میشن.
این عدد رو اگه با تعداد کسایی که مسموم نشدن و یا اینکه جنس خوب مصرف میکنن جمع کنیم معلوم میشه فروشش تو ایران کمتر از کوکاکولا هم نیست هاااا
ماشالله. امان الله. تبارک الله رکبک.
وقتی فقط در یک شهرستان کوچک 121 نفر در اثر خوردن متانول مسموم میشوند آیا نمیتوان نتیجه گرفت مصرف مشروبات الکلی در خفا آن چنان گسترده است که این تعداد که بجای اتانول متانول (عرق چوب) مصرف کرده اند برملا شده است. در مورد مواد مخدر هم همینطور و تن فروشی هم همینطور، آیا مراکز فرهنگی غیر دولتی که تعداد آنها بسیار زیاد است و از بودجه دولت ارتزاق میکنند و به احدی هم باسخگو نیستند نمیخواهند فکری بکنند. آیا اینها فقط وظیفه خود میدانند که مثلا در ایام محرم و صفر مراسم عزاداری بپا کنند و یا در نیمه شعبان به مردم شربت بدهند که معلوم نیست اینگونه فعالیت ها موجب ارتقاء فرهنگی مردم شود.
آیا بهتر نیست این بودجه ها مدیریت بشود و بخشی صرف کار آفرینی بشود که آدم بیکار دنبال مواد مخدر و تن فروشی و .... میرود. کمی فکر کنیم
من مصرف نمیکنم اما همیشه بام سوال بود که چرا اینقدر در این مورد سخت گیری میشه و در مورد مواد دیگر خیر ؟ ایا مثلا کسی که در منزل خودش یک استکان مشروبی که با نظارت تولید یا وارد شده مصرف میکنه خطرش بیش از اونهایی است که روزانه میبینیم کنار خیابان تزریق میکنند ؟ مگر بجز یکی 2 کشور در تمام دنیا در برخی رستوران ها آزاد نیست ولی در همان کشورها وقتی مست رانندگی کنی سخت ترین جریمه ها را داره چرا فکری برای این موضوع نمیشه اگر این را هم نوعی اعتیاد به قولی بیماری بدانیم چرا نظارت نمیشه ؟ کسی که دهانش بوی مشروب بدهد شلاق میخوره اما کسی که شیشه کشیده را میگیم بیمار و کاریش نداریم ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر