بازدید 112220
۸
«تابناک» منتشر کرد؛

لیست پیشنهادی روحانی برای کابینه دوازدهم + جدول وزیران و معاونان رئیس‌جمهور

بنا بر اطلاعات این لیست، که شامل وزیران پیشنهادی، معاونان رئیس جمهور، رؤسای سازمان ها، رئیس کل بانک مرکزی و در مجموع اعضای کابینه دوازدهم می شود، تقریبا 50 درصد از کابینه یازدهم حفظ و 50 درصد دیگر شامل جابجایی یا تغییر می شوند.
کد خبر: ۷۱۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 24 July 2017
رئیس جمهور پس از انتخاب دوباره اش از سوی مردم برای ادامه دولت تدبیر و امید در داوزدهمین دوره ریاست جمهوری، از جوان تر شدن کابینه به منظور تحرک و پویایی بیشتر خبر داد؛ موضوعی که از همان آغاز با گمانه زنی هایی درباره انجام تغییرات در کابینه دوازدهم مواجه و هر روز خبر جدیدی از چگونگی تفاوت های کابینه دولت دوازدهم با دولت یازدهم در رسانه ها منعکس شد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از رئیس جمهور، «محمد علی نجفی» که وظیفه مشاورت روحانی و ریاست کمیته فرهنگیان ستاد او در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری را بر عهده داشت، علاوه بر جوانگرایی در کابینه، به موضوع تغییرات 50 درصدی کابینه دوازدهم نسبت به دولت قبل اشاره کرد.

اکنون که تنها دو هفته تا برگزاری مرام تنفیذ و سپس تحلیف رئیس جمهور باقی مانده است، گمانه زنی ها درباره کابینه دوازدهم به اوج خود رسیده و هر روز خبر تازه ای از تغییرات احتمالی در رسانه ها مختلف منتشر می شود.

علاوه بر این مسأله، برخی از وزیران پیشاپیش از چگونگی حضور خود و یا عدم حضورشان در دولت آینده سخن گفته اند. مثلا «محمود واعظی» از وزارت ارتباطات خداحافظی کرده، ولی تأکید دارد که حتما در جایگاه دیگری در دولت دوازدهم حضور خواهد داشت که احتمالا ریاست دفتر رئیس جمهور خواهد بود.

همچنین «فخر الدین احمدی دانش آشتیانی» وزیر آموزش و پرورش به تازگی گفته است، در کابینه دوازدهم حضور نخواهد داشت و دلیل این مسأله را هم به رئیس جمهور گفته است. البته دانش آشتیانی به دلیل حواشی که از ناحیه فعالیت های اقتصادی شرکت سابقش و دخترش در انتخابات ریاست جمهوری برای روحانی ایجاد شد، پیش بینی می شد که در کابینه آینده جایی نداشته باشد.

از طرفی هم «حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حضور خود در کابینه دوازدهم مردد است و این موضوع را به دلیل فشار برخی رسانه ها به او در دوران وزارتش عنوان کرده است؛ موضوعی که به نظر می آید، سرانجام منجر به عدم حضور قاضی زاده هاشمی در دولت دوازدهم نشود.

در حالی که گمانه زنی های مختلفی در خصوص کابینه دوازدهم در رسانه های مختلف منتشر می شود، لیست ابتدایی «حسن روحانی» برای کابینه دوازدهم که به احتمال فراوان بخش زیادی از کابینه آینده را تشکیل خواهد داد، توسط «تابناک» منتشر می شود.

لیست پیشنهادی روحانی برای کابینه دوازدهم + جدول وزیران و معاونان رئیس‌جمهور

بنا بر اطلاعات این لیست، که شامل وزیران پیشنهادی، معاونان رئیس جمهور، رؤسای سازمان ها، رئیس کل بانک مرکزی و در مجموع اعضای کابینه دوازدهم می شود، تقریبا 50 درصد از کابینه یازدهم حفظ و 50 درصد دیگر شامل جابجایی یا تغییر می شوند.

نکته دیگر این لیست، انجام تغییرات کم در وزارتخانه های بخش اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی است که پیشتر در «تابناک» در این خصوص پیش بینی شده بود و همچنین انجام عمده تغییرات در بخش های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و تا حدودی تیم اقتصادی دولت است.

حفظ ترکیب زنان کابینه و جابجایی احتمالی «شهیندخت مولاوردی» و معرفی اش به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از دیگر نکات لیست پیشنهادی روحانی برای کابینه دوازدهم است.

ماندگار شدن وزیرانی نظیر «محمد جواد ظریف، سید محمود علوی، عبدالرضا رحمانی فضلی، بیژن نامدار زنگنه، حسین دهقان، علی طیب نیا، محمود حجتی، علی ربیعی، مسعود سلطانی فر، سید حسن قاضی زاده هاشمی» و همچنین جدایی وزیرانی نظیر «مصطفی پورمحمدی، عباس آخوندی، رضا صالحی امیری، محمد فرهادی، فخر الدین احمدی دانش آشتیانی، حمید چیت چیان، محمود واعظی،محمدرضا نعمت زاده» از دیگر نکات مهم این لیست است. همچنین تغییراتی در سطح معاونان رئیس جمهور و رؤسای برخی سازمان ها و رئیس کلی بانک مرکزی در راه است.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب مردم برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار است، شنبه 14 مرداد ماه ساعت 17 در مجلس شورای اسلامی برگزار شود. گفته می شود که «حسن روحانی» در این مراسم همچون رویه ای که برای تشکیل دولت یازدهم در پیش گرفت، قرار است لیست وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم را به مجلس تقدیم کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۲
انتشار یافته: ۸
شما می خواهید لیت موردقبول خودرابه روحانی تحمیل کنید
میشه یکی بیاد بگه معصومه ابتکار چرا همیشه جاش ثابته و تکون نمیخوره؟ اصلا کاراییش چیه؟ چه خدمتی کرده؟ کدوم ریزگرد را کم کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
واقعا که
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
در کل همه کسانی که در سمت محیط زیست بودن هیچ کاری انجام ندادن و نتیجه رو همه دارن میبینن
ندادن رای من به روحانی فقط به خاطر ابتکار و نعمت زاده بود. نمی دونم این ابتکار چه گلی به سرمان کرده. ول کن هم نیست .
یکی از خوزستانی های خاک خورده
خسته نباشی ...!!!
تا جایی ما خبر داریم دکتر نهاوندیان در مسند وزارت اقتصاد و دکتر سیف هم همچنان ماندگار هستند
ریز گرد چکار میشه کرد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی