بازدید 5119
۱

هشدار افت فشار آب در تهران و ۶ کلانشهر

کد خبر: ۷۱۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 24 July 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: تولید آب در کشور در زمان پیک ۸ درصد کمتر از مصرف بود، بنابراین تقریباً در تمام کلان‌شهرها و تهران امکان مدیریت فشار آب هست تا نوبت‌بندی رخ ندهد.
 
به گزارش فارس، حمیدرضا جانباز در پاسخ به این سؤال که چند کلان‌شهر کشور با کمبود آب مواجه هستند و آیا احتمال نوبت‌بندی برای این شهرها وجود دارد، گفت: کلانشهرهایی چون شیراز، اصفهان، بوشهر، بندرعباس، کرمان و همدان با کمبود آب مواجه هستند و حتی وضعیت اصفهان خیلی مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه منظور از کمبود آب این است به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تولید و مصرف آب برابر شده و مخازن، آب دریافت نمی‌کنند، اظهار داشت: وقتی مخازن، آب دریافت نمی‌کنند در زمان پیک شبکه آب دچار خلأ می‌شوند، پس بهترین اقدام، مدیریت توزیع و فشار و متعادل کردن فشار آب در ساعات کم‌مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: تعداد شهرهایی که در حال حاضر دارای تنش آبی هستند 298 شهر است و به نظر می‌رسد فعلاً تعداد این شهرها کاهش نیابد و در همین حد باقی بماند.

جانباز خاطرنشان کرد: تمام کلان‌شهرها و بیشتر شهرهای بالای 100 هزار نفر با کمبود آب مواجه هستند، بنابراین تلاش کردیم با مدیریت فشار این وضعیت را کنترل کنیم تا به نوبت‌بندی آب ناچار نشویم.

وی افزود: هر چند افت فشار آب و مدیریت فشار به لحاظ فنی، اجرایی و سطح رضایتمندی مردم مطلوب نیست، اما به هر حال سعی شد تا با متعادل کردن فشار آب در کلان‌شهرهایی مثل تهران، همدان و اصفهان فشار آب را در زمان افت مصرف کاهش دهیم تا در پیک مصرف آب مورد نیاز تامین شود.

به گفته وی، با کاهش فشار آب، پرت آب نیز افت می‌کند.

جانباز اضافه کرد: پیش‌بینی ما این بود که در ساعات گرم و پیک مصرف تولید آب حدود 8 درصد کمتر از مصرف آب باشد، بنابراین با اعمال برخی برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده، مصرف آب را به گونه‌ای کنترل کردیم تا با کمبود آب مواجه نشویم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
انقدر فشار آب را کاهش دادید به طبقه سوم آپارتمان نمی رسد (محدوده سلسبیل)
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر