بازدید 5545
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس در کانال ۸۱ هزار واحد ماندنی نشد / منع یک بانک از توزیع سود بین سهامداران

شاخص کل بورس تهران معاملات امروز (دوشنبه) را با رشد 70 واحدی به پایان رساند و به رقم 80 هزار و 933 واحد رسید. در مجموع سه روز ابتدایی هفته جاری، شاخص کل 770 واحد افزایش داشته است. همچنین در بازار فرابورس، امروز شاخص کل، با 0.50 واحد به رقم 923 واحد رسید.
کد خبر: ۷۱۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 24 July 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 2 مردادماه 96 با افزایش 70 واحدی به رقم 80 هزار و 933 واحد رسید تا یک قدم دیگر به کانال بالاتر نزدیک شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته جاری در ادامه رشد دو روز گذشته، امروز نیز شاهد روندی صعودی شاخص های منتخب بازار سرمایه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 23 واحدی به رقم 26 هزار و 318 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 66 واحدی، عدد 17 هزار و 796 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 50 واحد به رقم 13 هزار و 504 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.11 درصدی، افزیش 97 واحدی را رقم زد و به سطح 89 هزار و 217 واحد رسید. شاخص بازار اول رشد و بازار دوم همانند روز قبل افت داشتند. بر این اساس، شاخص بازار اول، با 82 واحد افزایش به رقم 56 هزار و 422 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان دومین روز مرداد با کاهش 26 واحد همراه بود و عدد 177 هزار و 974 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز ساعت 10:55 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 81 هزار و 8 واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس امروز حدود 30 دقیقه در کانال 81 هزار واحد قرار داشت ولی در نهایت بازهم در کانال 80 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس در کانال ۸۱ هزار واحد ماندنی نشد / رشد 770 واحدی در سه روز

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 38 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 28 واحد، نماد وصندوق (سرمايه‌گذاري‌صندوق‌بازنشستگي‌) با 25 واحد، نماد پرداخت (به پرداخت ملت) با 23 واحد و نماد اخابر (مخابرات ايران) با 10 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد امروز شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد شپدیس (پتروشيمي پرديس) با 41 واحد و نماد بترانس (ايران‌ ترانسفو) با 15 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: خدمات فنی فولاد یزد، سالمین، تأمین ماسه ریخته‌گری، سرمایه‌گذاری پارس توشه، بانک خاورمیانه، بانک انصار، حق تقدم خرید سهام سایپا شیشه، پتروشیمی اصفهان، کشاورزی و دامپروری مگسال، مهندسی صنعتی روان‌فن‌آور، نفت پاسارگاد، حق تقدم خرید سهام نفت پاسارگاد، لوله و تجهیزات سدید، افرانت، توسعه فناوی اطلاعات خوارزمی، هود شیمیایی اوره لردگان، مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن. این در حالی است که امروز هیچ نماد معاملاتی‌ای متوقف نماند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 199 میلیارد و 11 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 558 میلیون و 427 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 999 نوبت دادوستد بود. 

همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز گروه های فلزات اساسی، رایانه و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ذغال سنگ نگین طبس، ایران یاساتایر و رابر، سیمان کرمان، تراکتورسازی ایران، سیمان ارومیه و به پرداخت ملت بود.

در مقابل نمادهای پتروشیمی پردیس، سیمان سفید نی ریز، گروه صنعتی بوتان، لاستیکی سهند، شهد، عمران و توسعه فارس و شهد ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام به پرداخت ملت، اوراق مشارکت شهرداری سبزاوار، واحدهای صندوق امین یکم، سهام مس شهید باهنر، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر و سهام نیرو محرکه بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، سهام پتروشیمی پردیس، حق تقدم سایپا شیشه، سهام سیمان اصفهان، سیمان مازندران، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 99 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک مرابحه سایپا با معامله 600میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.


در بازار فرابورس نیز امروز شاهد افت 0.06 درصدی شاخص کل بودیم. بر اساس این گزارش، در بازار فرابورس سومین روز هفته جاری، شاخص کل فرابورس با کاهش 0.51 واحد به رقم 923 واحد رسید. همچنین معامله‌گران 167 میلیون و 156 هزار برگه بهادار در قالب 27 هزار و 697 نوبت معامله و به ارزش 97 میلیارد و 242 میلیون تومان داد و ستد کردند.  

شاخص کل بورس در کانال ۸۱ هزار واحد ماندنی نشد / رشد 770 واحدی در سه روز


بانک ملت از توزیع سود بین سهامداران منع شد

بانک مرکزی در نامه‌ای به مدیرعامل بانک ملت، با تایید مشروط صورت‌های مالی این بانک و صدور مجوز برگزاری مجمع، این بانک را از توزیع سود سال 1395 منع کرد. به نقل از خبرگزاری فارس، مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی مجوز مشروط برگزاری مجمع بانک ملت را صادر کرد.

در واقع بانک ملت در صورتی می‌تواند مجمع عمومی سالیانه 1395 را برگزار کند که این 4 شرط را لحاظ کند.

در این نامه خطاب به مدیرعامل بانک ملت آمده است: 

احترماً، بازگشت به نامه شماره 002/146 مورخ 1396/4/13 و نیر با اشاره به نامه شماره 9614532 مورخ 1395/13/30 منوط به اعمال موارد ذیل بلامانع است؛

1- اخذ تاییدیه کتبی از مراجع ذی‌صلاح و تایید حسابرس مستقل و بازرس قانونی درخصوص شناسایی مبلغ 9 هزار و 856 میلیارد از سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین مطالبات از دولت.

2- تعیین تکلیف نمودن سود تسعیر شناسایی شده و مابه‌التفاوت نرخ ارز شناور و یا صادراتی در رابطه با ارزهای مورد مطالبه از بانک مرکزی تا پایان سال 1396

3- درج صورت‌های مالی اصلاحی در سامانه کدال طی اطلاعیه جداگانه

4- عدم توزیع سود سال 1395 با توجه به زیان‌ انباشته سال‌های گذشته

خواهشمند است دستور فرمایید، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، یک نسخه از صورت‌های مالی حسابرسی شده و مصوب سال مالی منتهی به 1395/12/30 آن بانک به همراه تصویر صورتجلسه مجمع و خلاصه تکالیف و تصمیمات مجمع مذکور به این مدیریت ارسال گردد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
یقیین بدانیدکه در۸۰هزارواحدهم ماندنی نخواهدشد تازه هنوزنمادبانکهایب بازگشایی نشده !!!
تحریمهابیشترمیشه شاخص بورس میره بالا !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار