بازدید 3430

نگاه صرفا بیمارگونه به معتادان موجب گسترش اعتیاد شده است

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه نگاه بیمارگونه به معتادان نیز نتوانست از آمار اعتیاد بکاهد، گفت: برخی از معتادان مجرم هستند و باعث شدند یک نسل به دنبال آنها معتاد شوند.
کد خبر: ۷۱۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 24 July 2017
علی بختیار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرروت ساماندهی معتادان و مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر، افزود: در زمینه ساماندهی معتادان و مقابله با توزیع کنندگان موادمخدر باید کاری علمی و مطالعه شده ای که متود علمی برای آن پیش بینی شده را اجرایی کنیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که علی رغم اینکه ایران جزو کشورهای پیشتاز در زمینه مقابله با مواد مخدر بوده و تعداد زیادی از قاچاقچیان را اعدام کرده اما نتوانسته به هدف مدنظر خود دست پیدا کند زیرا مشکل اصلی عدم نگاه ملی به این موضوع بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بارها در سیستم قضایی در زمینه معتادان متجاهر سازوکارهایی دیده شده اما با وجود تغییر رویکردها نسبت به اینکه معتاد به عنوان بیمار تلقی شود بازهم اهداف مدنظر محقق نشد تاجایی که  نه تنها از تعداد معتادان کاسته نشد بلکه آمارها از افزایش تعداد معتادان خبر می دهد.

وی یادآور شد: باید فارغ از اینکه کدام دستگاه ساماندهی معتادان و مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر بر عهده دارد باید همگرایی بین دستگاه ها، فارغ از موازی کاری ها وجود داشته باشد.

بختیار تاکید کرد: برخی از معتادان بیمار هستند و باید با آنها بیمارگونه رفتار شود اما برخی از معتادان مجرم هستند و باعث شدند یک نسل به دنبال آنها معتاد شوند زیرا اعتیاد آنها در خانواده تاثیرگذار بوده و به دلیل همین اعتیاد، خانواده آنها دچار آسیب شده لذا باید بین اینها تفکیک قائل شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در زمینه متعادان متجاهر و کسانی که در ملاء عام نسبت به استفاده از مواد مخدر اقدام می کنند نمی توان برخورد بیمارگونه داشت و باید برنامه ریزی ها به سمت مقابله با آنها سوق یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار