بازدید 13408
۱

رأی منفی مردم اقلیم کردستان عراق به استقلال

کد خبر: ۷۱۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 24 July 2017
در اولین نظرسنجی یکی از معتربرترین رسانه‌ های اقلیم کردستان عراق، بیش از ۶۱ درصد مردم اقلیم کردستان عراق رای «خیر» به‌ استقلال این اقلیم دادند.

به‌ گزارش مهر، کانال خبری «ان آر تی»، یکی از معتبرترین شکبه‌ های بخش خصوصی در اقلیم کردستان عراق که‌ متعلق به‌ هیچ حزبی نیست، اقدام به‌ برگزاری نظرسنجی پیرامون رفراندوم استقلال کردستان عراق کرد.

 
 
بر اساس این گزارش، این نظرسنجی با همان شیوه‌ رفراندوم مورد نظر دولت اقلیم کردستان عراق برگزار شده‌ است. در این نظرسنجی با دو جواب «بله‌ به‌ استقلال اقلیم کردستان عراق» و «خیر به‌ استقلال اقلیم کردستان عراق» از مردم کردستان عراق نظرخواهی شده‌ است.

نظرسنجی به‌ صورت آنلاین انجام شده‌ است و ۹۲ هزار و ۸۳ نفر در آن شرکت کردند که‌ از این تعداد ۵۶ هزار و ۸۵۵ نفر از شرکت کنندگان رای «خیر به‌ استقلال اقلیم کردستان عراق» دادند. همچنین ۳۵ هزار و ۲۲۸ نفر هم رای «بله‌ به‌ استقلال اقلیم کردستان عراق» دادند.

از زمان اعلام برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق توسط احزاب این اقلیم، این اولین نظرسنجی گسترده‌ در مورد این تصمیم گیری است، امری که‌ بی شک بر روند برگزاری رفراندوم تاثیر خواهد گذاشت.

شایان ذکر است که‌ حزب تغییر و اتحاد اسلامی از مخالفان این رفراندوم هستند و اعلام کردند که‌ این تصمیم باید از سوی پارلمان اقلیم کردستان عراق و به‌ صورتی قانونی صادر شود.

از دیگر سو، بسیاری از شهروندان اقلیم کردستان عراق تصمیم برگزاری رفراندوم را خواسته‌ دولتمردان ترکیه‌ پنداشته و بر این اعتقادند که‌ ترکیه‌ با تحمیل این اتفاق، به‌ دنبال ایجاد شکاف، اختلافات و درگیری بیشتر میان کردها و بغداد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱
Nrt شبکه نوری مالکی هستش
و اصلا ربطی به مردم کورد نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار