بازدید 4900

احتمال استعفای تیلرسون از وزارت‌خارجه تا پایان سال

کد خبر: ۷۱۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 24 July 2017
شبکه سی ان ان به نقل از دو منبع نزدیک به وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که تیلرسون به دلیل اختلافات با ترامپ از جمله درباره برجام احتمالا تا قبل از پایان سال جاری از سمت خود کناره گیری می کند.

به گزارش مهر، شبکه سی ان ان گزارش داد که رکس تیلرسون وزیر خارجه به دلیل اختلاف دیدگاه با ترامپ ممکن است تا پیش از پایان سال جاری میلادی از سمت خود کناره گیری کند.

این اتفاق که از آن با عنوان REXIT در محافل رسانه‌ای آمریکا یاد شده، بعد از اختلافات دونالد ترامپ با شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید که منجر به استعفای وی شد و همچنین اختلافات وی با جف سشنز دادستان کل آمریکا در ارتباط با موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری، سومین رخداد مهم از این جنس است.

بنابر این گزارش، تیلرسون بر سر موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران و همچنین ترکیب کادر وزارت خارجه آمریکا با دونالد ترامپ اختلافاتی دارد.

این گزارش می افزاید: با وجود ناامیدی تیلرسون از اوضاع کاخ سفید، او ممکن است تا پایان سال به عنوان وزیر خارجه آمریکا باقی بماند تا حداقل یک سال تمام در این سمت مهم بوده باشد اما دو منبع نزدیک به رکس تیلرسون که نخواستند نامشان فاش شود به سی ان ان گفته‌اند که حتی اگر تیلرسون قبل از پایان سال استعفا کند آنها هرگز متعحب نخواهند شد.

این گزارش افزود: هر دوی این افراد از محافظه کاران نزدیک به تیلرسون در خارج از واشنگتن هستند و می‌گویند که تیلرسون از شرایط بسیار ناامید است و تردید دارد که جدال و اختلافاتش با کاخ سفید به زودی فروکش کند.

این منابع اگاه از هفته سخت تیلرسون با ترامپ طی هفته گذشته خبر دادند و می‌گویند که شواهدی دارند مبنی بر اینکه تیلرسون در جستجوی راههایی برای خروج از وزارت خارجه بوده است.

رسانه‌های آمریکایی از بحث و جدل رکس تیلرسون و جیمز متیس وزیر دفاع این کشور با دونالد ترامپ در جلسه امنیتی هفته قبل پیرامون توافق هسته‌ای با ایران خبر داده بودند.

در این جلسه که حدود یک ساعت به طول انجامیده است تیلرسون برخلاف میل باطنی ترامپ، وی را قانع کرده است که متعهد بودن ایران به برجام را برای ۳ ماه دیگر تمدید کند. براساس گزارشها، ترامپ با اکراه این موضوع را پذیرفته است.

با این حال، ترامپ بلافاصله پس از این جلسه، پرونده بازنگری برجام را از وزارت خارجه سلب کرد و آن را در اختیار یک تیم دیگر قرار داد که از افراد قابل اعتماد و مخالف برجام هستند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان