بازدید 3727

ابطال مجوز سرمایه‌گذاری نفت کالیمانی

کد خبر: ۷۱۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 24 July 2017
مجوز سرمایه گذاری پالایشگاه نفت کالیمانی باطل شد.
 
به گزارش روزنامه خراسان، پروژه پالایشگاه نفت کالیمانی دارای برخی حرف و حدیث ها و شنیده هایی است که باید منتظر ماند منابع خبری آنها را پالایش نمایند البته خبرنگار ما با همه منابع خبری تماس گرفت در این میان مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و کمک اقتصادی ایران پنجره ای از این فایل را گشود.
 
مجوز سرمایه گذاری خارجی پالایشگاه نفت کالیمانی مانه و سملقان که آذر ماه سال گذشته صادر شده بود، باطل شد.
 
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران روز گذشته گفت: ابطال مجوز این شرکت سرمایه گذاری اسپانیایی علل متفاوتی داشت. این شرکت طبق قانون 6 ماه فرصت داشت تا بخشی از سرمایه را وارد کشور کند که این کار را انجام نداد و در نتیجه این موضوع و دیگر موارد، مجوز وی باطل شد. چنانچه این شرکت دوباره بخواهد برای سرمایه گذاری در کالیمانی مانه و سملقان اظهار تمایل کند، قطعا هیئت سرمایه گذاری خارجی موضوع را با حساسیت بیشتری بررسی می‌کند و این مرتبه موارد دیگری مانند بررسی چرایی اجرا نشدن مجوز قبلی را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهد.
 
احمد جمالی اظهارداشت: در حال حاضر پروژه پالایشگاه نفت کالیمانی خراسان شمالی هیچ سرمایه گذاری ندارد و چنانچه سرمایه گذاری مایل به فعالیت در این پروژه باشد، باید مراحل قانونی اخذ مجوز را طی کند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی مجوز سرمایه گذاری خارجی پالایشگاه نفت خراسان شمالی را 24 آبان ماه سال گذشته از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران صادر کرد.
 
شرکت اسپانیایی سولار اند سیلیکون جی ان بی اچ به عنوان شریک، سرمایه گذاری خارجی این طرح را پذیرفته و قرار بود 99.9 درصد سرمایه گذاری توسط این سرمایه گذار خارجی انجام شود. حجم سرمایه گذاری خارجی این طرح 2 میلیارد و 842 میلیون و 767 هزار یورو اعلام شده بود. گزارش خبرنگار ما حاکی است که برخی حرف و حدیث‌های دیگری نیز در این پرونده وجود دارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار