بازدید 3220

اخبار کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله تاکید شرکت انی ایتالیا بر حضور در بازار نفت ایران، اظهارات وزیر نفت کویت در باره امکان کاهش بیشتر تولید نفت، افزایش 19 درصدی تولید گازپروم و حفظ جایگاه نخست روسیه در عرضه گاز به اروپا بوده است.
کد خبر: ۷۱۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 23 July 2017
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ایتالیا 24،«کلودیو دسکالزی» مدیرعامل شرکت نفتی انی ایتالیا، با ابراز خرسندی از حضور شرکت فرانسوی توتال در ایران گفت: ما مدت 15 سال تنها شرکت خارجی فعال در بازار نفت ایران بودیم و هنوز در آنجا حضور داریم اما برای اینکه نخستین شرکت حاضر در این کشور اسلامی باشیم، رقابت نمی کنیم.
شرکت انی یک ماه و نیم گذشته موافقتنامه ای با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میادین نفتی (دارخوین) و گازی (کیش) منعقد کرد.

**وزیر نفت کویت: کاهش بیشتر تولید نفت امکان پذیر است

به گزارش رویترز، «عصام المرزوق» وزیر نفت کویت اعلام کرد: میزان پایبندی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان اوپک به توافق جهانی کاهش تولید مطلوب بوده و تشدید میزان کاهش امکان پذیر است.
وی گفت: همه گزینه ها باز است و هر تصمیمی ممکن است گرفته شود. 

**افزایش 19 درصدی تولید گازپروم

به گزارش اسپوتنیک، شرکت گازپرم روسیه اعلام کرد: از آغاز سال2017 میلادی تا 15 جولای همین سال، 248 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب گاز تولید کرده که نسبت به سال گذشته در همین مقطع 18.8 (39 میلیارد و 300 میلیون) درصد رشد داشته است.
رئیس هیات مدیره گازپروم پیش تر در ماه ژوئن اعلام کرده بود که این شرکت در سال 2017 بیش از 450 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید خواهد کرد.

**روسیه مقام نخست عرضه گاز به اروپا را حفظ کرد

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد: سهم صادرات گاز روسیه به این اتحادیه در سه ماه نخست سال جاری میلادی، با 2 درصد افزایش در مقایسه با سال 2016، به 41 درصد رسید و این کشور توانست عنوان بزرگترین تامین کننده گاز به این بلوک را به همچنان حفظ کند.
مجموع صادرات گاز روسیه در نیمه نخست سال جاری میلادی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 18 درصد افزایش، نزدیک به رقم رکورد سه ماه آخر سال 2016 میلادی رسید.
نروژ هم در این مقطع با کسب 35 درصد از سهم بازار در اروپا در جایگاه دوم بعد از روسیه قرار گرفته است. 

**تحویل نخستین محموله گاز طبیعی مایع مالزی به تایلند

به گزارش رویترز، شرکت دولتی پتروناس مالزی از تحویل نخستین محموله ال ان جی این شرکت به شرکت دولتی پی تی تی تایلند خبر داد.
پتروناس به موجب قراردادی در ماه دسامبر متعهد شد به مدت 15 سال، هر سال تا یک میلیون و 200 هزار تن ال ان جی به شرکت پی تی تی تحویل دهد. 

**شرکت شلمبرژه از افزایش فعالیت در بازار جهانی نفت خبر داد

به گزارش رویترز، شرکت آمریکایی ارائه کننده خدمات حفاری «شلمبرژه» اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت نسبت به سال 2016 میلادی، قصد دارد اوایل سه ماه سوم 2017 میلادی با تمام ظرفیت فعالیت تاسیسات حفاری نفت خود را در آمریکای شمالی ازسرگیرد. 
«پاول کیبسگارد» مدیر عامل شلمبرژه ازسرگیری فعالیت در بازارهای خارجی را بسیار غافلگیر کننده خواند و گفت: درآمد داخلی این شرکت در سه ماه دوم سال جاری میلادی 18 درصد افزایش و درآمدهای بین المللی آن چهار درصد رشد نشان داده است. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر